Jag har ett stort problem

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
På insidan av min duschvägg bildas det fula kalkavlagringar när vattendropparna som satt där dunstat.

Jag hatar att putsa den med jämna mellanrum. Hittade en spray man drog på efter man duschat, och den funkar finfint. Dock går det åt en hel del, och det luktar inte vidare miljövänligt.

Någon som testat att hårdvaxa insidan på en duschvägg? Bilvax?
Kan det funka måntro?

Edit: Sökte på vaxa duschvägg utan resultat. Däremot dök denna länk upp: https://www.flashback.org/sitemap/index.php/t-401027.html
:D:va:arsele

Last edited:
Det enklaste är nog att ha en fönsterraka (fönsterskrapa) till hands och skrapa av vattnet direkt efter duschen. Är det en glasvägg? Kakel?
Om det inte är ett ojämnt underlag bör ju det funka.

Köp rain-off på Biltema, 49.90:- eller nåt. Funkar skitbra, allt vatten rinner av.

jag lider av samma problem som dig! men vad är den där finfina sprayen som du hittat på? jag har inte hittat nått vettigt alls än o jag hatar o gnussa som ett djur på dessa duschväggar...

Det enklaste är nog att ha en fönsterraka (fönsterskrapa) till hands och skrapa av vattnet direkt efter duschen. Är det en glasvägg? Kakel?
Om det inte är ett ojämnt underlag bör ju det funka.

Håller med, jag skrapar av mina väggar efter dusch, tar bara några sekunder och så slipper man alla prickar! :tummenupp

Oj oj, vilket stooort problem....
Dagens I-landsproblem!

Förstår att det låter löjligt. Men det ÄR ett stort problem. Glasväggen i min dusch påminde om frostat glas innan jag orkade ge mig på den. :yoparty
Ingenting biter. Inte ren ättika (24%) eller rengöringsmedel med klor.. Nu är väggen nästan helt fri från kalkfläckar, men det sista är grymt svårt att få bort. :näsblod

Förstår att det låter löjligt. Men det ÄR ett stort problem. Glasväggen i min dusch påminde om frostat glas innan jag orkade ge mig på den. :yoparty
Ingenting biter. Inte ren ättika (24%) eller rengöringsmedel med klor.. Nu är väggen nästan helt fri från kalkfläckar, men det sista är grymt svårt att få bort. :näsblod

Mitt problem är inte att det är svårt att få bort, för det är det inte. Det är bara så jämrans trist att glaset ser skitigt ut så snabbt. Och jag hatar att torka av det.

Mitt problem är inte att det är svårt att få bort, för det är det inte. Det är bara så jämrans trist att glaset ser skitigt ut så snabbt. Och jag hatar att torka av det.

Okej. :) Använd flytande hårdvax. Jag brukar vaxa rutorna på bilen med det, använder Simonix, och där fungerar det bra. Anledningen att jag inte vaxar glasväggen i duschen är för dom små kalkresterna som inte har gett med sig än. Sen blir det vax! :tummenupp

Jag har också ett STORT problem... Det hänger och dinglar mellan mina ben och tjejerna rycker och sliter konstant i den börjar faktist bli jobbigt! :(

Mitt problem är att jag inte har det?
Duschar jag för sällan?
Städar min hushållerska för bra?
:villha

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back