Jag har en sån där hoj med "skruvad" mätare...

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Med jämna mellanrum ser man annonser på cyklar som är flera år gamla och endast ett par hundra mil på mätaren.

En sån väljer man bort för att mätaren är ju ändå skruvad och då vet man ju ingenting om service etc..

Jag har en sådan nu. jag blev pappa.. och nu står hojen bara. 1 nöjesrunda i år. Dom cyklarna finns alltså. Mer än jag trodde för bara ett antal år sedan.

klart att dom finns....har bara åkt ca 10mil på gixxern i år..R1an har däremot gått mycket..

då får du väl backa fram....
eller ställ den på depåstöd å låt den gå på 6:an över natten ,)

:D Du är inte ensam, tror cyckeln har rullat 100 mil i år, råkat ut för virus på balanssinet, inte att rekomendera att åka hoj, går som ett fyllplyte vissa dagar :D.
Även bilen har endast rullat 3000 mil på dom 5 sista åren pgr av firmabil.
Corvetten har stått sedan pojken kom till, snart 6 år sedan, här kan du snacka om skruvade mätare :D :tummenupp

:D Du är inte ensam, tror cyckeln har rullat 100 mil i år, råkat ut för virus på balanssinet, inte att rekomendera att åka hoj, går som ett fyllplyte vissa dagar :D.
Även bilen har endast rullat 3000 mil på dom 5 sista åren pgr av firmabil.
Corvetten har stått sedan pojken kom till, snart 6 år sedan, här kan du snacka om skruvade mätare :D :tummenupp

Var bor du?

(Låter som om du skulle behöva en riktigt kompis som kan hjälpa dig att byta luft i några motorer)

:rolleyes:

Har hört att det finns skruvade flickvänner men aldrig trott det men nu är det som så att jag har en sådan!

Ps. Storbröstad älskarinna sökes, gärna med taskig hörsel då jag har en tendens att snacka mycket skit. Brösten behöver nödvändigtvis inte vara stora utan det går med små eller mittemellan också, så länge det är en tjej är jag nöjd Ds.

Har hållt på med trädgården hela sommaren
Så resultatet är hittills 60 mil. men förhoppningsvis blir det 10 mil till på tisdag

Jag har med en sådan hoj min zx9 har en kvinna i 40-45 års åldern haft och endast kört 50-100 mil om året :) det är en 1996a som jag köpte i sommras me 1300 mil på mätaren.

Var bor du?

(Låter som om du skulle behöva en riktigt kompis som kan hjälpa dig att byta luft i några motorer)

:D :D har kompisar som redan har erbjudit mig det :D, Corvetten ska köras nästa sommar tillsammans med sonen, hojen tar jag när han är hos mamma :tummenupp

Inte så konstigt - jag har en motard med strax under 1000 mil på mätaren och som är tio år gammal. Nästan bara bankörning med en 20-30 mil i stöten, så blir det så. Extrema 1000 mil dock och lagerbyten vid 300 mil och ytterligare en helsplit av motorn vid ca 750 mil (inkl portning nr 2, utförd av Dr Bike - salig i åminnelse!).

Fast de vanliga hojarna brukade dock rulla runt 1500 mil per säsong...

Min Bandit har gått 2200mil och är 12år gammal. I snitt 185mil om året :-) .Knappt inkörd alltså......

Blev 75 mil förra året....o funderar på att ta av kapellet o rulla upp den ur källaren o tvätta den snart. Måste göra nåt åt det här....

1600 mil har min rullat sen -03, den hade gått runt 1100 när jag köpte den för två år sen. Man skulle kanske ta och byta ut den mot en ny som inte rullat så långt :va

1600 mil har min rullat sen -03, den hade gått runt 1100 när jag köpte den för två år sen. Man skulle kanske ta och byta ut den mot en ny som inte rullat så långt :va

Fasen va snarlikt min hoj, fast den hade gått bara 800 mil när jag köpte den.

Har såklart förståelse (ännu mer nu) för att folk inte hinner med eller orkar eller vill köra hoj så mycket, men fasen, när ni slänger ut dessa ringrostiga hojar i absolut toppskick och med några fjuttiga kilometrar på mätaren på försäljning så sabbar ni för oss som faktiskt KÖR MC och tyvärr behöver bli av med den alternativt byta :4skrika :fatta!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...