Jag har en kamera för 100kkr och till på onsdag på mig att göra en kortfilm.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Går journalistprogrammet och vi har en övning nu som går ut på att alla ska göra var sin kortfilm. Vi får göra vad vi vill förutom en intervjufilm. Musik, speaker, form är helt fritt.

Vi har några nyckelord att välja mellan. Lust, vi och dom, förgänglighet, konst(ig), skapande, vrede, tro, och medmänsklighet. Jag ska alltså välja ett av dom, inte alla.

Vad tycker ni att jag ska göra? Ös på med förslag! Även om förslaget bara kanske är en låt som ni förknippar med tro, skapande, vrede eller vad det nu kan vara.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Mc-porr?
Kör porrfilms-inspirerade closeups på hojen och lägg på porrfilmsmusik. Gärna lite tyskdubbade stön när det närmar sig de sexigaste detaljerna.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
100lök? Gör en dokumentär om att kränga av en fetdyr kamera på Värväderstorget.

Ädit: Alternativt riskerna med att knalla runt med en fetdyr kamera på Vårväderstorget, vi och dom[TM], typ.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Medmäsnklighet, för det är lite inne nu.
Filma/fota lite leenden och folk som hjälper varandra.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Du är på SH nu, här håller vi inte på med sånt blockflöjtande din djävla velour-näbbstövels-trädkramare!:mad::mad::mad:

Varför hade de inte temat "Sköt dig själv och skit På andra?"
Starstriker är inte snäll, han är bara populistisk och lösnummerssäljande :D Jag menar, det säger ju sig själv, var ska man kunna hitta folk som hjälper varandra? Bredvid den brinnande sjön? :va :D
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Tema Förgänglighet.
Kraschade sporthojar varvat med tjejer och närbilder på pengar samt någon stackare som förs iväg i handbojor.
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Går du på Göteborgs universitet alltså? Isåfall har jag själv funderat på detta nämligen. Är antagningsproven tuffa, är utbildningen bra så här långt? Mycket praktik? Tror du att det kommer leda till arbete? Kanske borde ta detta i PM iofs, blev lite OT.

On the topic får jag väl säga att du kanske kan välja ett av orden, sätt dig och "brainstorma" vad du associerar till runt ordet och se om du hittar något att dra i. Är nog vad jag skulle gjort. Sen byggt en liten flummig historia kring detta.

/perris
 

Kneedrag

Guest
Hojkåt mc-förare som längtar till våren,

Vi och dom
Polis och sporthojar
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Du fick svaret i första svaret. Vad väntar du på? säkert har 50% av dina manliga kurskollegor tänkt samma sak, men de är för fega.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Du fick svaret i första svaret. Vad väntar du på? säkert har 50% av dina manliga kurskollegor tänkt samma sak, men de är för fega.

Det var ju självfallet det första jag tänkte på. Kalla det för mansporr och göra det som ett svar på feministporren som fick sådan uppmärksamhet för nått år sen. Jag är dock ingen Don Juan så chanserna att jag ska få ligga innan onsdag är små. Ännu mindre blir de om jag måste få filma det hela.

Jag skulle i och för sig bara kunna vara regissör/kameraman. Men jag misstänker att de som skulle svara på en annons där jag vill filma ett samlag skulle vara samma människor som skulle kunna tänka sig låsa in mig i en källare och äta upp mig.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag skulle i och för sig bara kunna vara regissör/kameraman. Men jag misstänker att de som skulle svara på en annons där jag vill filma ett samlag skulle vara samma människor som skulle kunna tänka sig låsa in mig i en källare och äta upp mig.

Det finns garanterat många par som går igång på offentliga framträdanden.
:gnissla Det är dags att göra en förbättrad version av SVT skräpet kallat sexualupplysning. Hamnen kanske har lite underlag?
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Sätt kameran på hjälmen sen åker du ut å härjar och får polisen efter dig. Sen dödar du alla som kommer fram.

Skriv sen att det är en dokumentär om riktigt svensk maffia. Dock tror jag du ska skriva att det är en dokumentär före du åker ut på din moped.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kör någon GR fast filmat från spårvagn... Göteborgspopulistiskt så det förslår.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Kör någon GR fast filmat från spårvagn... Göteborgspopulistiskt så det förslår.

:tummenupp

Smygmontera blåljus på en spårvagn och cykla sedan som en tok framför med hjälmkamera samt kamera monterad bakåt på hojen och en fram på framgaffeln. Gör wheelies och peka finger och gira undan precis när spårvagnen hunnit ikapp dig.

Låt en polare använda finkameran och filma från avstånd.
Klä dig i svarta trikåer och svart hjälm.
klipp ihop med fräck musik.

Kom in på forumet dagligen och säg att det snart kommer en läcker film där du blåser spårvagnen.

Var allmänt dryg mot de som dissar dig i tråden.
Hota de som är extra dryga medelst PM.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det var ju självfallet det första jag tänkte på. Kalla det för mansporr och göra det som ett svar på feministporren som fick sådan uppmärksamhet för nått år sen. Jag är dock ingen Don Juan så chanserna att jag ska få ligga innan onsdag är små. Ännu mindre blir de om jag måste få filma det hela.

Jag skulle i och för sig bara kunna vara regissör/kameraman. Men jag misstänker att de som skulle svara på en annons där jag vill filma ett samlag skulle vara samma människor som skulle kunna tänka sig låsa in mig i en källare och äta upp mig.

Köp ett luder? Då blir det dessutom mer mansporr också och sen vinklar du fördelarna med att köpa sig sex, tex avslutar filmen med att tjejen tar på sig och killen vänder sig om och somnar med en cigg i mungipan.

Annars kör du på tema ilska och sen går du ut på stan och ger en iskall öl till alla uteliggare du ser för att de ska skrika och se arga ut i typ en minut och sen klipper du ihop det.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top