Jag har blivit pappa...

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Måste bara skriva av mig lite...

Allt började runt midnatt lör/sön. Värkarna kom i rask takt och senare på söndan åkte vi till borås och konstaterade att detta inte var nåt falskt alarm.
Värkarna fortsatte, men inget hänte...
Fick morfin och bricanyl som inte hjälpte nämnvärt mycket, så mamma Anneli fick försöka slummra så gott hon kunde mellan värkarna vilket inte är så lätt.
Måndag fortskred utan framgång, barnet vill inte ut. Kl 17 på samma dag skrapade men på hinnorna så att vattnet gick och 12 timmar senare, kl 05.00 på tisdag morgon kom lilla Alva till världen...

Jag vet inte vad jag ska säga om min sambo, men det hon fick utså under denna förlossning på ca 53 timmar finns det inte ord för. Hon är den absolut starkaste och modigaste person jag nånsin har träffat, hon är och var helt fantastisk.

Nu är jag i alla fall världens stoltaste pappa till en underbar dotter på 3430 gram, 50 cm lång och 57 timmar gammal...

//David

Fan va najs!!! Gratulerar!!!

Varför Borås om Jungfruplatsens kebab ligger ruskigt nära Mölndals sjukhus?

:hej

Jag har inte vart så aktiv här inne på ett tag.
Vi köpte hus i Sätila (tuta när ni kör runt Lygnern :)) i Maj.
Därav Borås istället för Mölndal, dessutom är Mölndal fullbelagt och man får inte samma service. Kan rekommendera Borås BB för alla.
Sålde Rettan i våras till förmån för barnvagn och volvokombi.
Får nog uppdatera mina uppgifter på avataren snart.

Så är det...

Oj, det låter som hon hade en jobbig förlossning... Nu blev man lite avskräckt från att skaffa barn... :skrämd
Är det din tjej du har som avatar?!?!

Grattis och lycka till! Fint namn ni valt förresten.

Joo förlossningen var lite för tuff. Mamma och dotter mår jättebra, men hade man vetat detta i förhand så hade det blivit kejsarsnitt. Man ska inte behöva utstå hur mycket som helst...

Nej det är inte min tjej på avataren! Nån böna på nätet...

Mors

//D

Grattis!

kan bara ge ett uthållighetens ord... eller nåt... det är lättare med En än med TVÅ! :)
LYCKA TILL!

Grattis i mängder till er alla i familjen. Vet ju hur underbart det är....men ni ska veta att tiden inte springer iväg. Den har raketfart. Vår tös är redan 4 månader.

Njut nu era 10 dagar ihop. Ni har fått vara med om det bästa i livet.

Polly, det kan gå fort med. Jag höll bara på 9 timmar totalt.

Ett stort grattis
önskar Eva & Peter

Ps! Experter rekommenderar att man visar uppskattnig för prestationen som mamman genomgått. Diamanter passar till allt... :fakta :D

gojje skrev:
kan bara ge ett uthållighetens ord... eller nåt... det är lättare med En än med TVÅ! :)
LYCKA TILL!
Jag har tre lika gamla 2,5 år nu

Och givet vis ett stort GRATTIS till Demon

exiteme skrev:
Ett stort grattis
önskar Eva & Peter

Ps! Experter rekommenderar att man visar uppskattnig för prestationen som mamman genomgått. Diamanter passar till allt... :fakta :D
har du klämt ut nåt ännu???Borde väl va dags snart va?

STORT grattis till er båda !!

Stackars lilla mamma som fick kämpa så länge......men som sagt det KAN gå fortare oxå !! (oftast)

Ta hand om dina prinsessor nu !!!! :banana

ktmjacke skrev:
har du klämt ut nåt ännu???Borde väl va dags snart va?

Om det inte sätter igång tidigare, så kommer tösen till världen den 9/7 (kejsarsnitt). Snacka om att vi är otåliga!!! :)

Wow över 50 timmars förlossning! För mig tog det 32 timmar och jag tyckte det var långt! Jag fick också en tös och hon är 81/2 månad men tycker det var nyss man låg där och stånkade :banana STORT GRATTIS TILL ER!!!!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT