Jag har blivit med hoj igen!

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
hoho!

Jag har precis impulshandlat en KTM 660 hos Lelles.
Jag skulle bara åka och titta på hojarna hos Lelles, ringde min bror och frågade om han ville skjutsa mig till Lelles.
Han är sällan hemma såhär tidigt ca 16:00, typ 1 gång på 300:a men jag chansade och tamefan! han var hemma i Uppsala.
Så vi styrde kosan mot Ragnar på Lelles.

Vid ingången mötte jag Puffy74 av en ren händelse.

När vi gick in så stod den där! en moppeliknande sak som verkligen kändes som en DT50 mellan mina ben.
Hmm undrar hur lätt det går att lära sig att leka med den här frågade jag Puffy74? han svarade -jag har kört 4 mil på slangen med min så det är lätt!

Min bror och jag gick vidare till sporthojarna och tittade, jag ville spana in nya R6:an men dom hade inte fått in någon ännu.

Efter sporthojarna skulle vi åka hem, vi ställde oss utanför och kollade på dom begagnade hojarna och pratade lite..
Hmm vad roligt det skulle vara att få åka hoj igen, jag har varit utan hoj i 1 1/2 säsong nu..

Min bror sa plötsligt Du är helt klart värd en.. jasså sa jag frågande? Ja du har pluggat och levt som en råtta en längre tid nu är det dags att du har lite kul.

Så jag funderade i 3 sekunder och sedan stapplade jag in på darriga ben och frågade Ragnar -Vart skriver jag på? :D

När jag kom ut ur Lelles hade jag ett kvitto på en 660, märkligt... jag fattar fortfarande inte vad jag har gjort.

Nu ska jag bara lära mig starta åbäket då jag aldrig testat en sånhär sak.

Någon som har en garageplats över i Uppsala?

Grattis för fan..., det va verkligen dax att få se dig på hoj igen (hoj? :gnissla ) är verkligen glad för din skull.... :tummenupp , då syns vi ju snart... :D

Då får vi se om du blir snabb på bana med den ochså, för på R6:an så va du ju rätt vass tycker jag.... :tummenupp , provade min 660 på Kinnekulle med M:et & Puffy de va RIKTIGT skoj..., fast då körde jag inte i snabba som resten av grabbarna :gnissla , körde rätt "safe" då jag hade en köpare som hämtade den 2 dgr senare... (taskig ursäkt :tungan )
Å min nya hoj skulle jag aldrig köra på gränsen med på bana heller...FÖR DYRT ATT VURPA.... :3freak
(ang garage plats, pm:a mig..)

Last edited:
Det är underbart Nalken, som jag har väntat på att få leka med dig igen :tummenupp

Då förväntar jag mig att du dyker upp på Åland du med :7peta Maskinen måste köras in ordentligt sörrö... (jag har förresten både helsystem och riktiga däck som passar ;) )

Kanon

Snart skall jag få ordning på min, så kan vi sladda runt sen.

Skall du till Åland och köra också??

Välkommen till motardklubben!! Nu är det ju snart åkbart ute också :D

Nämen är det inte min gamle klasskamrat :) Long time, no see!
Kul att se att du fortfarande håller stilen och tjackat dig en redig hoj!
Skicka ett PM om du har lust att dra en repa när det blir lite varmare.

//Olle

Jaha yttligare ett moppefucko i stan då....... :tungan

grattis inte en dag för tidigt. motardligan ska nog hinna lära dig alla möjliga satyg innan sommaren är slut

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8