Jag hade tänkt prova åka lite bana

Hsb-Chrille

Blå-Gult regerar
Gick med
27 May 2005
Hoj
Husaberg FS650 -02
Ja... Så jag har lite frågor till er som kan:

1. Jag har närmast till Falkenbergsbanan så den har jag tänkt prova på först, har sett att man kan köra Onsdagar mellan 17-20 men jag undrar om man får köra där med vanlig gatreggad hoj och körkort (alltså ingen licens), utan att behöva ha en föråkare som bromsar en hela tiden? :rolleyes:

2. På Falken är det 95 dB gräns... Fixar man detta med Husa orginalblås?

3. Ska det vara stoppning i främre delen av en Husa orginalljuddämpare? Jag öppnade min för ett tag sen och blev förvånad för där fanns ingen stoppning?

4. Det ska tydligen finnas en (motard?)bana vid borås.. Är den något att ha eller?

5. Jag är nästan helt säker på att det är endurodämpning på min Husa (chrome edition -02), hur ska jag ställa in den för att passa bana så bra som möjligt (väger 90kg)? Ni kan ju såklart inte ge mig perfekta inställningar med en gång men en bra utgångspunkt som jag kan fortsätta ifrån hade varit fint.

Tackar och bockar på förhand :)

Go-kartbanan i borås är helt ok, de har även nån motard/rallycrossbana där det finns ett hopp med vilket gör min touringmotard dum att köra där... :fatta!

Vad behöver man för att köra? I klädesväg och utrustning på cykeln?

Tack!

Duke Gollum skrev:
2254791 Go-kartbanan i borås är helt ok, de har även nån motard/rallycrossbana där det finns ett hopp med vilket gör min touringmotard dum att köra där... :fatta!

Okej det låter intressant! Den banan ska jag kika närmare på :)

Jag tycker ni andra är lite lama! Jag vill ha svar på mina frågor! :4skrika

Angående dämpningen så kan 8 klick från max på allt vara ett bra utgångsläge, om du har endurodämpning.

När jag körde falken förra året så var det motarder där med Acra så det går nog bra med original! :tummenupp

Rasorblade skrev:
2256161 När jag körde falken förra året så var det motarder där med Acra så det går nog bra med original! :tummenupp

Nu har jag FP det är inte ens värt att pröva eller? Den går ju så gött med det :D

Du behöver skinnställ, ryggskydd, handskar, stövlar och hjälm. Crosstövlar och crosshjälm är ju att rekommendera.

Emmi skrev:
2355497 Du behöver skinnställ, ryggskydd, handskar, stövlar och hjälm. Crosstövlar och crosshjälm är ju att rekommendera.
Jag håller på och ska skaffa en ny hjälm av en viss anledning. :crash Varför väljer man crosshjälm före integral?

supermoppe skrev:
2356202 Jag håller på och ska skaffa en ny hjälm av en viss anledning. :crash Varför väljer man crosshjälm före integral?
Luftigare, snyggare, smidigare och du kan ha glasögon när med roll off när det är skitigt.

Stoffy skrev:
2356216 Luftigare, snyggare, smidigare och du kan ha glasögon när med roll off när det är skitigt.
Plus att tävlingsreglementet säger att man inte får ha vanlig integral. Varför kan man ju egentligen undra...

Jag åker till falken imorrn och kör, det får bära eller brista med ljudet... Jag har satt en tuss stålull och ett nät i änden på ljuddämparn... Tror ni det räcker? Hur mkt låter ett FP orginal om man mäter på samma sätt som på falken (mätning 5 meter ifrån vid fullt spett)?

supermoppe skrev:
2356202 Jag håller på och ska skaffa en ny hjälm av en viss anledning. :crash Varför väljer man crosshjälm före integral?

Bytte precis från integral till crosshjälm och förutom när det börjar gå fortare så är det klart mycket skönare! luftigt och skönt!

Cervantes skrev:
2419200 Bytte precis från integral till crosshjälm och förutom när det börjar gå fortare så är det klart mycket skönare! luftigt och skönt!
¨

gjorde exakt nyss samma sak och jag håller med till 100%

HSB Chrille vad kostar det att köra där ?

ska du köra dit eller ta dit hojjer på släp ?

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back