Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nästa gång kanske du får bättre respons om du nämner en fortkörare eller misstänkt miniskylt...
Be att få prata med vakthavande, då brukar det hända lite grejer. Är inte helt säker men jag antar att det är personen som sitter och skickar bilar hit och dit, och bestämmer vad de ska prioritera. Han/hon vet iaf oftast var alla bilar är osv och den personen brukar vara villig att göra något åt saken.
Är det inte LKC (polisens "larmcentral")som bestämmer vem som ska köra var och när? eller är jag helt ute och cyklar?
Jag vetetusan. Åtminstone tre gånger har jag kopplats av 112 till "vakthavande" och har haft honom i luren medan jag hör hur han anropar bilar för att dirigera dem till mig samt kollar var de olika patrullerna befinner sig etc. Han har även haft Securitasväktare på andra linjen samtidigt.
![]()
![]()
hahahahaha. Kan se det framför mig. De gör inbrott i mitt hus medans jag ligger o sover och så drar jag upp på vinden och ringer snuten:
- "De har gjort inbrott i min villa - kom fort till den adressen!!!"
snut: "D e lugnt, vi skickar en bil. Ha det så bra så länge..."
- "Men, men, det är allvar, de är fler än en och är säkert drogpåverkade med vapen o hela kitet."
snut: "Bilen kommer när den kommer, hörts - hej..."
- Men va fan, den ene körde motorcykel som hade en sån där förminskad miniregplåt bakpå ju!!!"
snut: "HELVETE, ALLVAR? Antiterrorriststyrkan kommer storma huset om 4 sekunder, håll för ögonen för tårgasen bara!!!"
Godnatt![]()
112 kopplar dig till 11414![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |