Jag går i 954:a tankar

Qvicksilver

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2005
Hoj
En röd grej
Som rubriken lyder så går jag i 954:a tankar, jag ska kolla på en 954 -02 nu på söndag 14/1 och känns allt rätt så slår jag nog med största sannolikhet till.
Min undran är om det är ngt speciellt jag ska ha i åtanke om jag nu kommer att köpa hojjen som är specifikt med just den modellen, som .... ja inte fan vet jag...
Jo jag vet att det ska kännas rätt å hela den biten, men man kan kanske få lite kött på benen.

Jag har haft en R1:a -98 innan silver edition, (som tydligen fortfarande e på rymmen)

/Qvicksilver

Som rubriken lyder så går jag i 954:a tankar, jag ska kolla på en 954 -02 nu på söndag 14/1 och känns allt rätt så slår jag nog med största sannolikhet till.
Min undran är om det är ngt speciellt jag ska ha i åtanke om jag nu kommer att köpa hojjen som är specifikt med just den modellen, som .... ja inte fan vet jag...
Jo jag vet att det ska kännas rätt å hela den biten, men man kan kanske få lite kött på benen.

Jag har haft en R1:a -98 innan silver edition, (som tydligen fortfarande e på rymmen)

/Qvicksilver

Det har varit en eller ett par återkallningar på den hojen, bland annat ska styrlagret vara bytt om jag inte minns helt fel och sedan tror jag kopplingsarmen vid kopplingskåpan ska vara bytt också.

Ok, om det är kirrat så borde det finnas dokumenterat antingen på hojjen sig själv eller på ngt papper, eller har jag fel?

Det e en grym hoj... det råkar inte vara den som står i veddesta ?

Jag har inte hört om ngr fel på 954 el 929 ock jag kollade upp det nogrannt innan jag köpte min gamla.
Jag stod och vägde mellan 929 och 954..

Gott val..

Det har varit en eller ett par återkallningar på den hojen, bland annat ska styrlagret vara bytt om jag inte minns helt fel och sedan tror jag kopplingsarmen vid kopplingskåpan ska vara bytt också.
Det var/är problem med styrlagret enbart med 02:ans modell, 03:an återkallades pga. annat problem som jag inte riktigt minns...

Det e en grym hoj... det råkar inte vara den som står i veddesta ?

Jag har inte hört om ngr fel på 954 el 929 ock jag kollade upp det nogrannt innan jag köpte min gamla.
Jag stod och vägde mellan 929 och 954..

Gott val..

Nope.... inte denna...

@Lion, kan det vara så att man "kirrade" det problemet med att sätta på en Styrdämpare, eller blev alla 02:or oxå återkallade?

Jag hade en 02:a mellan 2002 och 2004, och den blev aldrig återkallad. Fick dock dra åt styrlagret ett par gånger. Men hur som helst, om du köper en 02:a nu så lär det antingen vara åtgärdat eller inte vara ett problem.

För övrigt är det en schysst hoj som är bra på allt från bansmiska till semestertouring. Oslagbar kombination. :tummenupp

Edit; första årsmodellen hade en återkallelse till minns jag nu. Det gällde ljuddämparfästet som kunde spricka där ljudämparen fäster mot skjutspinnen. Hade tydligen gjort det på ett antal exemplar i europa.

Last edited:

/Qvicksilver

Kopplingsarmen som tidigare nämts, men ingen större kostnad i inköp och du byter den lätt själv på 20 minuter. Fick själv göra det i somras, den är för vek i godset, den nya ser man är förstärkt, är inte alltid bästa alt att allt skall vara för lätt...
Tror inte det skall vara någon större skillnad på 929 som jag har och 954:an, jag själv stod i valet o kvalet mellan, r1:a, nyare zx9r och Honda fireblade, jag ångrar INTE ett dugg, efter man köpt och varit ute och växlat mellan nyare R:1:or och gixxer 1000 så passar hondan mig perfekt, jämt o fint och hårt drar den hela vägen, kanske inte lite explosiv på toppen, men kan du köra blir du inte frånåkt:tummenupp Dessutom lätthanterlig hoj, fina bromsar, den har inga hyfs för sig el nervös trots man pressar den, det går fortare än vad det känns för att hojen är så förutsägbar.

Mitt råd är bara K Ö P !!!!:yoparty

Last edited:
JAg får tacka för dom tips som har ramlat in.... Jag återkommer med hur det blev,,,

/Qvicksilver

Du kommer inte att ångra dig om du köper 954án. Grym hoj. Lite snällare än rettor och gixxrar men inget du märker. Det som skall vara åtgärdat på 02án är styrlagret och fästet till orginalljudämparen. Ring honda sverige och uppge regnummer så kollar dom om det äråtgärdat. så gjorde jag. inget snack. köp köp köp

Jag köpte en 954a för ett tag sen, nu står den på verkstad med elfel och jag har fortfarande (2 veckor) inte fått besked på om jag kommer bli fattig eller jävligt fattig, hoppas det går på garantin iaf
Har tagit en liten provrunda och den verkar iaf gå som f*n :)

Jag köpte en 954a för ett tag sen, nu står den på verkstad med elfel och jag har fortfarande (2 veckor) inte fått besked på om jag kommer bli fattig eller jävligt fattig, hoppas det går på garantin iaf
Har tagit en liten provrunda och den verkar iaf gå som f*n :)

Va e det för elfel?

Det bidde en 954:a -02. Kalasfin.... denna kommer jag ha massa skoj med... tack igen för alla tips...
Bilder kommer så fort jag får tummen ur...
//Qvicksilver

Det bidde en 954:a -02. Kalasfin.... denna kommer jag ha massa skoj med... tack igen för alla tips...
Bilder kommer så fort jag får tummen ur...
//Qvicksilver

Vart köpte du den? Färg?

Ps/ Grattis till en bra hoj :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...