Jag funderar på en supermotard..

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Jag har börjat bli lite sugen på en supermoppe är det friskt det?

Vad jag undrar över är hur ni som gått från sporthoj till supermotard upplever det hela?
Är det helt underbart eller är det bara billigare försäkring och en massa blåmärken :crash ?
Bor i Uppsala där det körs på Rörken varje måndag på gocartsbanan.
Jag körde på bana förra sommaren med sporthoj och blev helt frälst.
Men det tar emot lite att man måste åka så långt för att få åka på en riktig bana.

En massa funderingar hjälp mig till rätta!

jag bytte från en r1:a till en ktm 660sm och jag är nöjd. men det är en stor skillnad när jag provad en sm första gången så tänkte jag vända efter 200m men när jag kört 20min ville jag inte sluta.
mitt råd till dig som bor i uppsala är att åka till lelles å prova en om du inte känner nån som har..

Har haft ZX-6R Ninja -98, GSX-R 750 -99 och senast en R1 -01. Efter att ha kraschat med R1:an förra året blev jag avskräckt och köpte bil istället, men mc-abstinensen satt in och nu åker jag motard :D
Det som är positivt med motard är att det är relativt billigt, inte lika höga farter (d v s mindre risk att köra ihjäl sig) och det är j-ligt skoj! Speciellt om du gillar att stunta och köra på bana.

Negativt är att om du har några som helst krav på komfort eller touring egenskaper så är det bara att lägga ner, iaf om du köper någon av dom mer extrema motarderna.

Själv é jag j-ligt nöjd och ångrar inte att jag köpte 660:n, även om det inte vore fel med en Fazer 1000 också som man kunde ha när man ska på semester. :p

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa