Tony Z1000
Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Har funderat länge nu och det känns dummare för var dag som går. Att ha en R1 06 stående i garaget som bara tas ut kanske 20 gånger om året. 14 000 i försäkring blir ju ganska dyra rundor. Försöker väga in för och nackdelar i att ha den kvar och har väl kommit fram till följande.
Fördelar
Tycker den är en av dom snyggaste hojar som finns.
Prestandan.
Skön att köra.
Nackdelar
Dyr.
Har inte den körstilen att jag utnyttjar prestandan. Men är glad att den finns.
Kör som sagt väldigt lite med den.
Själv känner jag mej ganska självisk då vi är många i familjen som skulle kunna ta del av den sura försäkringspremien.
Kommer väl förmodligen inte köra så mycket mer med en annan cykel men ett billigare alternativ vore att föredra för mej.
Har sneglat på Kawasaki Z 750/1000 och tycker den är lite kaxig i sitt utseende. Kanske någon Ducati av något slag men har trivts väldigt bra med rad 4
r genom åren.
Har alltid kört sporthoj men kan tänka mej det nakna nu.
Klottra ner era erfanenheter här i tråden och hjälp mej att ta beslut.
Tony
Fördelar
Tycker den är en av dom snyggaste hojar som finns.
Prestandan.
Skön att köra.
Nackdelar
Dyr.
Har inte den körstilen att jag utnyttjar prestandan. Men är glad att den finns.
Kör som sagt väldigt lite med den.
Själv känner jag mej ganska självisk då vi är många i familjen som skulle kunna ta del av den sura försäkringspremien.
Kommer väl förmodligen inte köra så mycket mer med en annan cykel men ett billigare alternativ vore att föredra för mej.
Har sneglat på Kawasaki Z 750/1000 och tycker den är lite kaxig i sitt utseende. Kanske någon Ducati av något slag men har trivts väldigt bra med rad 4

Har alltid kört sporthoj men kan tänka mej det nakna nu.
Klottra ner era erfanenheter här i tråden och hjälp mej att ta beslut.
Tony