Jag fick en varning från hyresvärden för att jag har hunden lös.

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Jag måste skriva av mig min irritation och finns det något bättre ställe att göra det på än sporthoj? ;)

Nåväl, en dag ur min vardag.

Det är ju helt otroligt vad tragiska vissa människor kan vara.
Vi har nämligen fått en varning på oss här i lägenheten. Jupp, visst, jag och min sambo som festar så jäkla mycket, för oväsen och håller på.

Eller hur! Vi har för fan inte ens haft inflyttningsfest än och då har vi bott här i drygt ett år...

Ok, det var en kväll som Jill (vår hund) ropade efter matte och husse då vi var på borta, men efter det sa de ju åt oss och efter det har vi alltid Jill med oss när vi ska nånstans.
Grannens hundar får däremot yla och skälla stup i kvarten, det är inga problem...


Nåja. Del två av varningen gick ut på att vi har Jill lös på gården. "Detta Ert agerande är naturligtvis inte acceptabelt".

:gnissla

Liksom, alla andra som har hund här har också sina hundar lösa på gården, utan problem. Det är ju så, har man en duktig lydig hund så kan man ju ha henne lös, right? Det finns lösa labradorer, schäfrar, spaniels etc.
Det har aldrig inträffat någon form av incident hundarna eller människorna emellan.
Eller förresten, det finns en kärring här som bror granne med oss som heter Anki. Henne är det synd om, för hon kan ju inte ha sina stackars vovvar lösa för då skulle de ju råka springa fram och hälsa på någon! En sån sak skulle ju inte gå för sig för Anki, varför vet jag inte men det verkar som att djävulen själv har någon slags kontroll över hennes själ och säger åt hundarna med exorsistisk röst: NUU JÄÄVLAR ÄR NI TYSTA ANNARS JÄVLAR VET NI VAD SOM HÄNDER!!!!:mad: :huvet :kulspruta


Ja, så idag hände följande:

Efter att ha åkt en sväng med bilen så kom jag hem med min hund alldeles nu innan jag skriver detta.
Jag släpper ut min hund och vi går raka vägen från bilen till lägenheten. Jag har henne lös för jag ser ju att det är ingen annan ute dessutom är det en så kort sträcka som vi ska gå. Hon går fint bredvid mig raka vägen in i huset.
Är det något fel när jag gör så? I så fall får jag väl börja koppla henne ändå då.

För, idag var det nämligen så att när jag är påväg att stänga dörren om mig så hör jag någon ropa bakom min rygg.
Det är Anki far som vill prata med mig (han kommer ovanfrån parkeringen).

Han: Har ni alltid hunden lös sådär?
Jag: Nej, det beror väl på vart vi ska nånstans.
Han: Jamen vart har ni kopplet nu då?
Jag: Ja det ligger inne i bilen nu men (här avbryts jag)
Han: (med ilsken röst): Ja det är då tamefan helt otroligt så nonchalant en människa kan vara! Fy fan så nonchalant ni är mot de andra hundarna som måste gå kopplade!

Jag säger inget mer och går in i min lägenhet stum av förvåning. Jag är alltså nochalant MOT hundarna! Ok!




Ska man skratta eller gråta? Vissa i byn festar och super utan problem i sina lägenheter för ingen vågar säga något åt de, men när en annan håller på som man gör med sin hund så blir man nästan vräkt.

Jag bifogar en bild på min mördarhund.
 

Bifogat

  • Jill_.jpg
    Jill_.jpg
    127.3 KB · Visningar: 190

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Tycker att du ska se dej om efter ett annat boende. Det där är en strid du tyvärr aldrig kommer att vinna ändå.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Fan inte klokt.:huvet

:6surkart jag får inte ens ha lös min kampfisk i badkaret utan att grannarna skickar hotbrev..de e rädda att han ska smita ut rymma till deras badkar som naturligvis e mycket bättre o större än mitt. Han får nu bo i en liten jävla rund glasskål :mad:
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Folk har på tok för lite att göra! Ibland undrar man alltså.... att man måste lägga sig i andras grejer så FRUKTANSVÄRT jävla mycket hela tiden? Jag skulle börja bete mig svinigare iaf! :D
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Dina grannar är helt klart arslen utan dess like! Du bör flytta i vilket fall som helst.

Däremot är det totalfel av dig och dina grannar att ha hunden lös på det viset. Det få vet är att vi har en koppel-lag redan idag som säger att du bara får ha hunden lös om du har samma kontroll på den som om den vore kopplad... Vilket naturligtvis är YTTERST få förunnat.

Bortsett från lagen är det förbannat oansvarigt mot eventuellt hundrädda människor. Är man hundrädd är det inte en liten obehags-känsla det är frågan om.

Ha hunden lös där du har full uppsikt och liten chans att möta okända människor.
 

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Men är det inte så att det är lag på att ha hundar kopplade efter 31/3 eller nåt sånt. Nu säger jag inte att dina grannar är änglar som får gnälla på dig hur mycket som helst.

Lycka till! :tummenupp
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Sug på den här då...

Hade vart o kört enduro, självklart klotat så man fått fotpinnen rätt in i vaden (det gjorde skitont!), då lyckades jag endå ta mig hem, och körde enduron upp till gården (cykelparkeringen) där jag bor... Ställer hojen så att den inte är i vägen för någon... Haltar därifrån, ser att en granne tittar ut genom fönstret...ok...

Möter honom i trapphuset(här tror jag ju att han tycker lite synd om mig som är skadad)
men ICKE!:mad:

Han skäller ut mig efter noter att jag inte har "trafikvett i skallen" och att "det bor minsann gamla människor här, och ambulansen kommer inte fram om det händer något" detta pågrund av min "enorma" dr350s...

Då berättar jag att jag varit med om en olycka och tagit hojen hem för att jag knappt kan gå och flyttar den när jag bytt om får då svaret att "det skiter jag fullständigt i, det rör inte mig att du gör dig själv illa"

mkt märkligt beteende tycker jag, då vanliga cyklar står där hela dagarna och dessutom är det redan för smalt för en ambulans för att komma förbi...(har nämnligen sett en av de "akuta" ambulansutryckningarna till samma pensionär för någon vecka sen)

vilka jävla idioter det finns...:huvet
Nu vill jag ha tips på hur jag ska hämnas :D :yoparty
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Jävla muppar hela bunten verkar det som.
Har själv haft problem med idiotgrannar som festar till klockan 7 på en lördagmorgon med både hög musik och spring i trapphus, och sedan gnäller för att man spelar musik klockan 9-10 på morgonen och de inte kan sova för att de är bakis.
Samma personer har även vid flera tillfällen släpat fram parkbänkar och ställt utanför trappuppgången och suttit där och rökt och krökat och spelat musik rätt ut på gården. En gång använde de min bil som parkbänk. Gick och skällde ut dem för allt vad mina lungor höll. Morgonen efter satt det en ihoprullad tidning i avgasröret som de dessutom försökt tända på!!! :arg

hursomhelst så var det konstigt nog så att de flyttade veckan efter.

I ditt fall verkar det ju tyvärr vara hela huset mot dig, så det bästa är väl att flytta och byta bolag samtidigt och förklara för dem att de bara inhyser muppar och idioter, och att du inte vill vara en sån. =D
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Är Ankis pappa någon typ av viktig person eller?

Bara en gammal surgubbe.


Jag visste ärligt talat inte att det är koppel-lag idag.
Det bör dock tilläggas att ingen av de andra människorna som har hundarna lösa på samma gård har fått någon varning. Skillnaden är väl att vi är de enda i 20-årsåldern, resten av människorna är "vuxna"...

Jaja. Nu går man ju bara och vantrivs och väntar på att få klartecken på den nya lägenheten. Nytt ställe, nytt bolag, nya grannar :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En sak jag inte riktigt begriper är varför ni (flöjt, Superbee) tar sådant här på så stort allvar. Om någon skriker osammanhängande om något man skiter i så talar man väl bara om det? Säg så här:
"Farbror, tyst"

Sen går ni hem med era husdjur, Dt750 och allt vad det var.

Det finns massor med labila varelser i er och andras närhet som när helst börjar gapa om något, be dem hålla truten helt enkelt.
 

RICHAARD

Bannad
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
JA-a
Bara en gammal surgubbe.


Jag visste ärligt talat inte att det är koppel-lag idag.
Det bör dock tilläggas att ingen av de andra människorna som har hundarna lösa på samma gård har fått någon varning. Skillnaden är väl att vi är de enda i 20-årsåldern, resten av människorna är "vuxna"...

Jaja. Nu går man ju bara och vantrivs och väntar på att få klartecken på den nya lägenheten. Nytt ställe, nytt bolag, nya grannar :tummenupp
Hunden måste vara kopplad i naturen pga den ökade aktiviteten hos vilt.

Anledningen till att du blir särbehandlad kanske beror på att du omedvetet uppvisar en pissig attityd?

Däremot tycker jag att hundar alltid ska vara kopplade. Jag skiter fullkomligt i hur lydig och superduktig just Din hund är; de är fortfarande djur och har egen vilja. För det första vill jag inte ha kladdiga tassar och blöta tungor över mig men det viktigaste är ändå risken för att jycken huxflux springer ut framför en bil. Hunden får vara okopplad om ni befinner er i en inhängnad, hemma eller på något annat sätt är utom fara för er själva och allmänheten. :tummenupp

Mvh
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Ärligt talat så anser jag att du ska ha hunden kopplad. Att folk super inuti sina lägenheter förstår jag inte vad det har med saken att göra heller. Nog verkar du ha överkänsliga jobbiga grannar men som sagt, ha hunden kopplad.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
En sak jag inte riktigt begriper är varför ni (flöjt, Superbee) tar sådant här på så stort allvar. Om någon skriker osammanhängande om något man skiter i så talar man väl bara om det? Säg så här:
"Farbror, tyst"

Sen går ni hem med era husdjur, Dt750 och allt vad det var.

Det finns massor med labila varelser i er och andras närhet som när helst börjar gapa om något, be dem hålla truten helt enkelt.

Du har rätt, jag är fan alldeles för trevlig, ska bli mer dryg...:D

Håll käften på dig också förresten!

:D
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nått riktigt drygt är att lugnt lyssna på utskällning utan att säga emot, och sen med silkeslen röst fråga; "Känns det lite bättre nu?":D
Då brukar de iof bli ännu mer förbannade, men det är SÅ kul:yoparty
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Hunden måste vara kopplad i naturen pga den ökade aktiviteten hos vilt.

Anledningen till att du blir särbehandlad kanske beror på att du omedvetet uppvisar en pissig attityd?

Däremot tycker jag att hundar alltid ska vara kopplade. Jag skiter fullkomligt i hur lydig och superduktig just Din hund är; de är fortfarande djur och har egen vilja. För det första vill jag inte ha kladdiga tassar och blöta tungor över mig men det viktigaste är ändå risken för att jycken huxflux springer ut framför en bil. Hunden får vara okopplad om ni befinner er i en inhängnad, hemma eller på något annat sätt är utom fara för er själva och allmänheten. :tummenupp

Mvh

Exakt, jag hatar människor som inte kopplar sina hundar. :mad: :mad:
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top