Jag fick böter i kväll

GixxerJensa skrev:
Faktum är att man får åka utan regskylt, men bara till polisstationen för att hämta en temporär skylt. Så blir man stoppad utan skylt så kan man ju alltid hävda att man är på väg dit.. eller, oj den måste ha ramlat av i nåt gupp, bästa jag åker och hämtar en ny på polistationen. Och i värsta fall får man väl åka och hämta en också.

kan man hämta skyltar på polisstationen? jag beställer mina skyltar från vägverket. låter ju som en jäkligt bra grej att köra med när man kör utan skylt.

Kreuger skrev:
åka runt kanske? Alltid finns det väl nåt utrymme att ta sig fram på med hojen.

Eftersom miniskylt är samma sak som ingen skylt i polisens ögon så känns det väl bara onödigt att ha en sån med. Man kan ju skruva på skylten om man ska ner på stan å glida med tjejen bakpå men ska man ut å leka verkar det väl dumt att skylta med vem man är.

så ska det låta
:tummenupp

själv har jag sån snutnoja så jag drar allt vad jag kan bara jag kan skymta en snutbil nånstans. jag tror alltid att dom är ute efter mig.

jontemorrum skrev:
Var inte så lätt i mitt fall då bilen stod framför mig å han hade mitt kort.Men du hade säkert kört iväg :D

Det gäller liksom att aldig hamna i en situation där man kan bli helt instängd. Stora problemen är tex när man ska stanna och tanka. Det råkade jag ut för i Nyköping en gång.

Men man lär sig av misstagen...

När en polisbil försöker spärra vägen framför mig har det dock alltid löst sig och gått att köra runt.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2