Jag fick aldrig A1-behörigheten. =(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Nu har jag suttit en timme i telefon med förarprovsenheten och Transportstyrelsen ang att jag vill ha A1 på mitt körkort, men det vill de inte ge mig.
Jag såg ett litet utrymme på körkortet efter att ha tagit A BE CE och DE och kollade på baksidan där det saknas datum för A1.

Detta kommer jag aldrig att få och har ett ofullständigt körkort. Fan. :huvet

Ingen som sitter i de tradiga förarprovsenheterna som kan boka in det till mig ändå? Pengar under disken kan ordnas :D

Bra, tack.:banana

hehe, antar att du har ABECEDE då, skulle du hellre haft A1BECEDE?, får du ju bara åka 125a :), eller hade du tänkt det skulle stå A1ABE ?, blir lite lurigt hur man än gör, e väl bäst som det är nu, får ju köra alla MC på A endå

Jag fattar inte. Varför vill du ha A1 om du har A?

Klart att du inte fattar, du e ju chey :näsblod

Förlåt, men jag vill bara ha dem - för att jag kan. Trodde jag tills nu.

Det HADE kunnat stå: A1 A BE CE DE

Men idag står det bara A BE CE DE :brinnerup

Sen för er som klart ska kommentera: Taxiförarlegitimation är inget körkort så kom inte med det ;)
Det är bara en legitimation.

Han vill att ALLT ska stå på körkortet för att det ska se fullständigt ut, även om han redan får köra allt.

Eller har jag inte rätt? Helt enkelt en principsak. :)

Aha. irriterande...

Förslag. Ring igen, och igen, och igen. Till slut kanske du råkar på en handläggare som hjälper dig. Det är ju bara människor där också. Någon kanske förstår och kan fixa...

när ja uppgradera mitt kort från A1 till A så bytte de ut A1 till A på kortet.

Sen för er som klart ska kommentera: Taxiförarlegitimation är inget körkort så kom inte med det ;)
Det är bara en legitimation.

A innefattar A1. Det hade med andra ord inte kunnat stå "A1 A". Så svårt är det väl inte?

Har du haft A1 körkort innan? När jag tog för A försvann 1an på framsidan men på baksidan står ju datumet kvar från när man tog det.

Hoppas du inte menar mig ang dessa påståenden

Last edited:
A1 försvinner så fort man tagit A men givetvis ska det stå datumet du tog A1 på baksidan :tummenupp Så stå på dig om du en gång tagit A1-körkort :tummenupp

Mavve.... Ditt liv är ganska enkelt och bekymersfritt?:D
Iom att du lägger ner krut i sådana här våldsamma problem:hihi

Men min manliga sida förstår dig fullt ut, har man avlagt förarprov för A1 ska man ha bevis för det:huvet :rofl

Är verkligen Taxi enbart en legitimation fortfarande?, dom är ju tvungena att genomgå uppkörning igen sedan en tid.

A1 försvinner så fort man tagit A men givetvis ska det stå datumet du tog A1 på baksidan :tummenupp Så stå på dig om du en gång tagit A1-körkort :tummenupp

Det e det som e grejjen, jag var aldrig en snorunge som fick sånt av mina föräldrar så det står inget datum eller ens HAR stått datum på baksidan för A1. Fast om nu ändå A1 försvinner när man tar A-behörigheten så kanske jag kan komma över det om ett par veckor.

Och att jag aldrig var en snorunge då tar jag igen idag :banana

Mavve.... Ditt liv är ganska enkelt och bekymersfritt?:D
Iom att du lägger ner krut i sådana här våldsamma problem:hihi

Men min manliga sida förstår dig fullt ut, har man avlagt förarprov för A1 ska man ha bevis för det:huvet :rofl

Är verkligen Taxi enbart en legitimation fortfarande?, dom är ju tvungena att genomgå uppkörning igen sedan en tid.

Man skapar bara sina egna problem och sånt vill inte jag ha och därmed är mitt liv enormt bekymmersfritt. Detta med A1 tycker ju de flesta att det är en skitgrej men om jag har tagit de andra behörigheterna för att jag inte hade nåt att göra så vill jag ha detta med(just för att jag inte har nåt att göra kanske).

De kör upp för Taxiförarlegitimation - men det är ingen körkortsbehörighet för det. Jag tänkte ta det efter graderingen på träningen i sommar när vi har sommaruppehåll - vad ska man annars göra? :va

Sen kanske det hade varit en kul grej med lokförare? :)

Vad saknar man sen efter det? Maskinkort har jag redan, fast min tidbok är förvisso långt från klar men då måste man ju JOBBA :gnissla
De bygger ju som fan i Dubai, de kanske hade behövt en kranförare och så kanske de inte är främmande med att fuska sig igenom boken :rolleyes:

Ingen som känner NÅN på ett sånt dassigt förarkontor där de tar in folk från Samhall som svarar på frågor de inget vet om som kan fixa ett datum på mitt körkort för A1? Denne person kan tjäna pengar på detta - riktiga pengar, som på Statoil.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing