Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

War-psycho skrev:
2166299 Bara 12 mån indragning ?? Alltså får du tillbaka kortet om ett år.

Där ser man...

Hur fort/vårdslöst måste man köra för att man ska behöva ta om kortet kan man ju undra ?

Btw... är inte skadeglad, hade hellre sett att du kommit undan.

Vad jag vet så måste han ta om ALLA behörigheter om han nu hade det efter att ha blivit av med lappen i 12 månader. 11 månader klarar man det på men inte 12. Så lycka till oh hoppas att du inte hade allt för många behörigheter på lappen. Är det någon som kan rätta mig om jag har fel.

knutten10 skrev:
2526718 Vad jag vet så måste han ta om ALLA behörigheter om han nu hade det efter att ha blivit av med lappen i 12 månader. 11 månader klarar man det på men inte 12. Så lycka till oh hoppas att du inte hade allt för många behörigheter på lappen. Är det någon som kan rätta mig om jag har fel.
Ok, då rättar jag dig. :)

Upp t.o.m. 12 månader = körkortet tillbaka efter spärrtiden.

MER än 12 månader = måste ta om körkortet.

Alltså 12 månaders indragning betyder att man får tillbaka lappen. :mattias

Så är det. :)

knutten10 skrev:
2526718 Vad jag vet så måste han ta om ALLA behörigheter om han nu hade det efter att ha blivit av med lappen i 12 månader. 11 månader klarar man det på men inte 12. Så lycka till oh hoppas att du inte hade allt för många behörigheter på lappen. Är det någon som kan rätta mig om jag har fel.

jag behöver inte ta om kortet.

kurre3 skrev:
2526739 Du är ju störd i huvvet.

för att jag körde för fort?

Last edited:
Pejo skrev:
2175746 200+. Det var det fallet jag tänkte på. Du ser, dom går inte alls rakt igenom. :tungan

Det är ju inte varje dag bilar står parkerade på tvären på motorvägar heller. Den där bilen är ju påkörd rakt i sidan.

Tråden är till för att diskutera hur polisen har fällt honom och vad som tydligen krävs för att få fängelse för fortkörning/smitning för er som frågade det gång på gång.

Det är väl inte så svårt att fatta varför du stack, vet man att kortet redan är kört, varför stanna? Försöka går alltid, och köra ifrån en bil är inga stora problem, dock att det finns folk som ringer in och tipsar går ju aldrig att se förbi. Vet man att kortet redan är kört skulle nog iaf jag satsat på att sticka, det är ingen större konst om man har en vettig hoj. Att klanka ner på honom för han stack och "du" skulle stannat hör inte hemma här. Starta då en tråd där du vill berätta att "ja jag skulle iaf stannat", jag tror dom flesta sticker när möjligheten är framme.

"Det är tillfället som gör tjuven".

bmwjohan skrev:
2179687 Det jag ångrar är att jag chansade och lyckades välja den enda av 23 avfartsvägar som gör att man kan åka fast. Hade jag valt någon av de 22 andra så hade jag kommit undan.

Japp! Eller dött :mattias

bmwjohan skrev:
2166312 Jag blev dömd för grov vårdslöshet i trafik. Det enda jag gjort var att köra fort. Jag har kört så här i elva år och jag har aldrig varit i närheten av att orsaka några olyckor, så tydligen kör jag grovt vårdslöst hela tiden.

Säg det den dagen du orsakar en olycka.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...