Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det var på tiden att du åkte fast, hoppas att du aldrig mer får KK.

/Moralkärring
 

raiderpatz

homoside in presinkti
Gick med
1 Feb 2006
Ort
sumpen
Hoj
äss
bmwjohan skrev:
2166611jag tycker att ni ska fortsätta köra ifrån dom. det kommer jag göra. man bör bara vara väl förbered. tex:

kör alltid utan regskylt
ha alltid en annons ute på hojen för att styrka ljugarhistoria
kör helst bara ifrån dom där du har god lokalkännedom så att du hittar

åkte dit i slutet på april, såg inte att jag bränt om en civilare med rullande kamera tidigare. första tanken när man såg dom i spegeln var att "inte kan väl dom ha hunnit mäta mig, bara att stanna och ta böterna för regplåten"

idag lägger man alla cykelvägar med bommar och betong-grisar på minnet inför framtiden. små skogsstigar duger också.
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
bmwjohan skrev:
i verkligheten var det som så att jag var helt säker på att det inte fanns en chans att jag skulle åka dit så stod mest bara och log åt dom och såg lite dryg ut.

Jo när man har blivit jagad av polisen en stund i dryga 250 så är ju adrenalinnivån perfekt inställd på att bara stå och le och se lite dryg ut :dummer
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
sandstream skrev:
2166665 Ja, helt klart deras fel. De borde ha tagit en mjukglass i väntan på en riktig brottsling :rolleyes:

Kanske dags att byta nick till bmwbojan :hihi

självklart är det mitt fel. jag trodde dock att poliserna hade lite begränsningar i hur fort de för köra när de jag, jag visste bara inte att de begränsningarna sattes av t5'ans maximala toppfart :rofl

GSXR1100R skrev:
2166680 Det var på tiden att du åkte fast, hoppas att du aldrig mer får KK.

/Moralkärring

jag är ledsen att göra dig besviken men jag har det i min hand inom två månader. det är dock skitsamma för jag har kört hela tiden medans jag varit utan. tufft va :hihi

Kapten Blåskägg skrev:
2166686 Jo när man har blivit jagad av polisen en stund i dryga 250 så är ju adrenalinnivån perfekt inställd på att bara stå och le och se lite dryg ut :dummer

adrenalinkicken räckte bara i kanske max 1 minut. det tog 20 min innan poliserna hittade mig.
 

mass

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Fagersta
Hoj
Yamaha R6-05
Är det din advokat som lite försynt frågar polisen om det är möjligt att
mc´n kunnat byta förare under händelseförloppet? På tok för snäll mot polisen i så fall, låter polismannen sväva ut i egna åsikter!? :va
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
mass skrev:
2166726 Är det din advokat som lite försynt frågar polisen om det är möjligt att
mc´n kunnat byta förare under händelseförloppet? På tok för snäll mot polisen i så fall, låter polismannen sväva ut i egna åsikter!? :va

ja det är det. jag tycker också att han var för snäll. jag försvarade mig själv i tingsrätten och jag gick hårt åt polisen som fan och polisen blev helt stäld. kan fortfarande inte förstå hur jag blev dömd skyldig i tingsrätten.
 

Sledge B

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -08
bmwjohan skrev:
2166350 jag tror också att jag tillhör en minoritet som åkt fast för i vanliga fall så brukar det ju behövas bevis för att man ska åka dit.

nej visst körde jag inte ihjäl mig, men så villt tycker inte jag att jag körde. jag körde bara snäppet värre än på mina vanliga söndagsturer. vajerräckeskörningar gillar jag inte att göra i vanliga fall. dom känns lite läskiga.

Bara att hoppas att du kör ihjäl dig själv och ingen annan...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
bmwjohan skrev:
2166739 jag försvarade mig själv i tingsrätten och jag gick hårt åt polisen som fan och polisen blev helt stäld. kan fortfarande inte förstå hur jag blev dömd skyldig i tingsrätten.

Det var fan det dummaste jag läst på länge :tomten
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
#space skrev:
2166750 Det var fan det dummaste jag läst på länge :tomten

varför det? jag förstår att det ser ganska oproffsigt ut att försvara sig själv, men jag tycker faktiskt att jag var bättre än advokaten jag använde i hovrätten. sen täknte jag att det finns inte en chans att jag kan åka dit så jag kan lika gärna försvara mig själv.
 

Sledge B

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -08
bmwjohan skrev:
2166746 varför kör du en kawa 10'a och inte en eu-moppe?

Vad vet du om hur jag kör? Det är du som går ut med att du kör som en jävla idiot och inte bara riskerar ditt eget liv utan även andras...
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
bmwjohan skrev:
2166746 varför kör du en kawa 10'a och inte en eu-moppe?


Du skriver att du körde i östergötland...

Får man fråga vart , alltså vilken väg detta utspelade sig på?
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
bmwjohan skrev:
2166746 varför kör du en kawa 10'a och inte en eu-moppe?

Vem fan stannar för polisen......
Vi är nog många som tycker att polisen är fega jävla kräk, minns när man körde moppe då var man ju ett lätt "byte" men nu har man ju vänt på steken :tummenupp
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Sledge B skrev:
2166758 Vad vet du om hur jag kör? Det är du som går ut med att du kör som en jävla idiot och inte bara riskerar ditt eget utan även andras...

jag tycker inte att jag riskerar andras liv. polisen tycker det. dom tycker fel!
jag tycker inte att jag kör som en idiot. jag kör lagom fort tycker jag. dock gick det lite över gränsen under just denna färd.

jag har alltid svårt för moraliserande kommentarer från folk som själva kör de värsta sporthojar som någonsin byggts...

Mr Helmut skrev:
2166759 Du skriver att du körde i östergötland...

Får man fråga vart , alltså vilken väg detta utspelade sig på?

mellan norrköping och katrineholm
 

Sledge B

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -08
bmwjohan skrev:
2166764 jag tycker inte att jag riskerar andras liv. polisen tycker det. dom tycker fel!
jag tycker inte att jag kör som en idiot. jag kör lagom fort tycker jag. dock gick det lite över gränsen under just denna färd.

jag har alltid svårt för moraliserande kommentarer från folk som själva kör de värsta sporthojar som någonsin byggts...

Det är skillnad på att köra slalom mellan bilarna i 200km/h i tät trafik och att köra fort på kurvig, bra landsväg med lite trafik, eller på bana för den delen.

Självklart gillar jag att gasa på precis som du, men jag är ganska säker på att jag väljer mina tillfällen bättre.
 
Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
bmwjohan skrev:
2166764
jag har alltid svårt för moraliserande kommentarer från folk som själva kör de värsta sporthojar som någonsin byggts...

Phett, jag gjorde tydligen ett bra hojval nyligen :banana
 

Johnsen

Rock`n`Roll!
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Karlstad
Hoj
Honda xr650r sm -00, Husqvarna te 570 -01, Honda CRF450 HM -03
Webspy skrev:
2166629 Surt att du åkte dit.

Kör du ihjäl en person när du är full så får du 12-18månader.....

Straffskalan är lite märklig i detta land.

/Anders

Här i sunne där jag bor var det en känd alkolist/narkoman som körde för fort på fel sida vägen och frontade med en kompis flickvän.
Hon dog och hennes två kompisar blev allvarligt skadade.
Alla var 18 år.
Han gick fri den jäveln..
Brotten var inte grova nog att häkta honom..
Grov vårdlöshet i trafik, rattfylla, vållande till annans död, grov vållande till kroppskada tror jag dom anklagade honom för.
Känd för att förse sunne med tjack var han också.
Häromdagen såg en kompis honom stå med sina jävla värdelösa alkopolare och dricka öl.
Sen tog dom honom efter två veckor för att han hade kört bil till ett inbrott.
Tror han blev häktad för det.

Så om ni vill mörda någon, köp en bil med airbag, sup dig full och frontalkrocka med personen, du får inget straff ändå.

Rättssystemet i detta avlånga land är helt sjukt.

Sorry för OT.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
bmwjohan skrev:
2166764 jag tycker inte att jag riskerar andras liv. polisen tycker det. dom tycker fel!
jag tycker inte att jag kör som en idiot. jag kör lagom fort tycker jag. dock gick det lite över gränsen under just denna färd.

Det var ju fan om möjligt ett ännu dummare uttalande..

Bojan i hemmet o indraget kk är ju såklart ett allt för lågt straff..Du ska ju uppenbarligen inte ha kk o straffet ska ju såklart vara relaterat till brottet o dess mkt uppenbara risktagning för andra Du tog den dagen..
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top