Jag fick 1 mån fängelse för fortkörning!

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Klockringaren skrev:
2593717 Vissa kan ju köra som fan men man brukar kunna hänga av dom ganska lätt även me slö båge.

Jag stack ifrån en V70T genon att gå upp o ned på avfarterna för att släcka deras fart hela tiden me en slö båge som gick 170 för några år sen.
Me samma båge fick jag säkert ett 20 tal gånger häng efter motardsvängarna och de var bara att sätta fulla spett o inte fan var det nån bil som hängde på trots avsaknaden av toppfart.

I sommras blev jag jagad en längre sträcka med en lite snabbare hoj men det tog dom en halvmil att komma i kapp o kom dom i typ 240 i backspegeln så jag drog in i en rondell o ut på leden igen...sen vatt dom borta.

Haha du måste öva in tekniken - börja me folkabussarna så du i lugn och ro under kontrollerade former kan vänja dig vid sirenljudet.

Polisen har lite svårare nu att ljuga om farter och sådant till länskomcentralerna då dom flesta radiobilar har aurora radion med gps till länskom - då ser dom om konstaplarna underdriver farterna för att få fortsätta jaga.

självklart är det på ditt sätt man ska göra. varför jag gjorde som jag gjorde var för att jag inte hittar på detta ställe för fem öre. jag kom ju ifrån dem också, även om det var problematiskt. det var mest mitt gömställe det var fel på.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Jag brukar övningsköra escape routes och bättra på lite fula fiffiga genvägar nattetid me spade.

Vid regn och okända trakter bör man stanna och pynta även om man e bra förare.

En gång i forntiden drog jag ifrån dom och in i en skogsdunge - massa radiobilar börja o snurra runt skogsdungen efter ett tag.
Jag hängde upp mc kläderna i ett träd - haha under hade jag en addidas overoll som värme ställ..,.

Sen ut i motionslingan och jogga hem - en snutbil såg en springande kille i området o drog hjärnet efter - Aha bara en joggare - jaja vi fortsätter leta efter knutten.....
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
snutjävlar...ska väl inte jaga upp en i 230 o "tvinga" en till vajerkörning

grrr..

bättre att "rötägget" kommer undan än dödsfall!
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
popcorn-eating-emoticon.gif
 

SuzukiLover

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
jag tycker poliserna får köra hur fort dom vill men jag blev väldigt förvånad över hur jävla fort dom körde i detta fallet. alla andra gånger jag dragit snuten, eller på alla filmer(ghostrider, getaway stockholm) kör dom mycket långsammare. dessa snutar körde 100% max med t5'an. när ghost rider drar snutarna i norrköping/linköping så krypkör ju snutarna för det mesta.

Du förtjänar ett mycket större straff än det du fick!! Sådana som du borde inte köra hoj, har sett en del av de där löjliga filmerna och tycker att det borde räknas som dråpförsök, därför att i den där hastigheten blir du en projektil som klyver oskyldiga förare i trafiken. Det är dråpförsök! :mad:
 

Henken

Guest
Du förtjänar ett mycket större straff än det du fick!! Sådana som du borde inte köra hoj, har sett en del av de där löjliga filmerna och tycker att det borde räknas som dråpförsök, därför att i den där hastigheten blir du en projektil som klyver oskyldiga förare i trafiken. Det är dråpförsök! :mad:

Lugna ner harhjärtat en aning :D
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Du förtjänar ett mycket större straff än det du fick!! Sådana som du borde inte köra hoj, har sett en del av de där löjliga filmerna och tycker att det borde räknas som dråpförsök, därför att i den där hastigheten blir du en projektil som klyver oskyldiga förare i trafiken. Det är dråpförsök! :mad:

Nej nej. MORDförsök, eftersom körningen är planerad.
 

Tommy.exe

Guest
Du förtjänar ett mycket större straff än det du fick!! Sådana som du borde inte köra hoj, har sett en del av de där löjliga filmerna och tycker att det borde räknas som dråpförsök, därför att i den där hastigheten blir du en projektil som klyver oskyldiga förare i trafiken. Det är dråpförsök! :mad:


Sådana som du borde inte få köra hoj.....
 

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
ZZR
Så jävla roligt att suzuki älskarn kommer in och gör tråden lite bättre! :)
 

SuzukiLover

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
Luleå
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
Nej nej. MORDförsök, eftersom körningen är planerad.

Körningen får var planerad eller oplanerad, den är totalt respektlös och försätter andra förare i livsfara! Sådana typer som respekterar andra människors liv så lite ska inte vara på vägarna... Det är en sak att själv vilja sätta livet på spel, men när det går ut över andra på det sättet som filmas i de där videorna så blir det kriminellt... Skulle det vara kul att ta död på någon annan och låta överlevande vara rullstolsbundna resten av livet bara för att de råkade vara i vägen?

Nä, sådana förare ska läxas upp ordenligt, därför att det där är ett för egoistiskt tänkesätt! Låter man sig bli ett vapen i trafiken ska man fan i mig buras in. :mad:

Blir jag omkörd i skithög hastighet av någon som dig tänker jag stanna hojen vid väggrenen och ringa polisen på direkten och bara hoppas på att de tar dig...
 
Last edited:

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Du förtjänar ett mycket större straff än det du fick!! Sådana som du borde inte köra hoj, har sett en del av de där löjliga filmerna och tycker att det borde räknas som dråpförsök, därför att i den där hastigheten blir du en projektil som klyver oskyldiga förare i trafiken. Det är dråpförsök! :mad:

- Säger du som har 1000cc sporthoj och, statistiskt sett, kör för fort jämt och kör mycket för fort väldigt ofta.
:pangihuve
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Körningen får var planerad eller oplanerad, den är totalt respektlös och försätter andra förare i livsfara! Sådana typer som respekterar andra människors liv så lite ska inte vara på vägarna... Det är en sak att själv vilja sätta livet på spel, men när det går ut över andra på det sättet som filmas i de där videorna så blir det kriminellt... Skulle det vara kul att ta död på någon annan och låta överlevande vara rullstolsbundna resten av livet bara för att de råkade vara i vägen?

Nä, sådana förare ska läxas upp ordenligt, därför att det där är ett för egoistiskt tänkesätt! Låter man sig bli ett vapen i trafiken ska man fan i mig buras in. :mad:

True that! Exempel på lämpliga straff:
1. Tvingas rösta på Sossarna resten av sitt liv.
2. Vakna upp som homosexuell.
3. Få ett spett i ryggen.
4. Tappa sitt könsorgan.
5. Tvungas skänka pengar till U-hjälpen.
6. Bli förvandlad till en apa.
7. Tvungas döpa om sig till "Skogsturken".
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Referat.

Hej på fdig. Helt sjukt, i tråden åka ifrån Polisen gjorde jag lite inlägg om just ditt fall och att det blev ett Prejudikat. Ta inte illa upp. Men jag kom så väl ihåg svängen i media om just ditt fall. Läs den tråden och du kanska kan komma med väldigt mat nyttig info och även rätta mig om jag har fel, Det borde jag inte ha med tanke på min bakgrund He.he Tåkigt med kåken. Det visste jag då inte att du fick. Jag släppte ärendet.
 

HannesH

Ja fiiiifan!
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Körningen får var planerad eller oplanerad, den är totalt respektlös och försätter andra förare i livsfara! Sådana typer som respekterar andra människors liv så lite ska inte vara på vägarna... Det är en sak att själv vilja sätta livet på spel, men när det går ut över andra på det sättet som filmas i de där videorna så blir det kriminellt... Skulle det vara kul att ta död på någon annan och låta överlevande vara rullstolsbundna resten av livet bara för att de råkade vara i vägen?

Nä, sådana förare ska läxas upp ordenligt, därför att det där är ett för egoistiskt tänkesätt! Låter man sig bli ett vapen i trafiken ska man fan i mig buras in. :mad:

Blir jag omkörd i skithög hastighet av någon som dig tänker jag stanna hojen vid väggrenen och ringa polisen på direkten och bara hoppas på att de tar dig...


Bra E4 väg, låg trafik, fulltankad hoj, bra temperatur i bakdäcket. Avslutade inkörningen av mitt nya bakdäck med ganska tungt gaspålägg genom några växlar, kollade aldrig vad det stod på mätaren, fokuserade på vägen och allt utanför den direkta synlinjen. Ingen olycka. :yoparty

:rolleyes:
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top