Jag får inte köra

Mr Lang

Medlem
Gick med
10 Jan 2004
Hoj
Suzuki Bandit 1200 -02, Monark 1256
Igår kväll ringde jag till Vägverkets automatiska telefon för att ställa på min motorcykel eftersom det är kanonfint ute idag. Det fungerade inte :mad: Jag knappar in alla uppgifter och uppger ett faxnummer dit dom kan skicka en bekräftelse på min påställning. Efter jag uppgett faxnumret så säger dom jävlarna "Din transaktion kan inte genomföras, ring kundtjänst". NÄr jag ringer kundtjänst så är det ju för fan stängt. Vad beror detta på. Nån mer som har haft problem med VV de här dagarna. Om jag inte får köra idag när det är så fint så dör jag :död :brinnerup

Mr Lang skrev:
2086758 Igår kväll ringde jag till Vägverkets automatiska telefon för att ställa på min motorcykel eftersom det är kanonfint ute idag. Det fungerade inte :mad: Jag knappar in alla uppgifter och uppger ett faxnummer dit dom kan skicka en bekräftelse på min påställning. Efter jag uppgett faxnumret så säger dom jävlarna "Din transaktion kan inte genomföras, ring kundtjänst". NÄr jag ringer kundtjänst så är det ju för fan stängt. Vad beror detta på. Nån mer som har haft problem med VV de här dagarna. Om jag inte får köra idag när det är så fint så dör jag :död :brinnerup

Hade samma problem förra helgen med att deras hemsida hade låg nere. Kunde inte ställa på. Pratade med mitt försäkringsbolag och dom sa att det inte var något problem att köra med den eftersom jag hade ringt till dem och sagt att försäkringen skulle sättas igång. Men ring till ditt försäkringsbolag och berätta din situation, dom ska nog kunna hjälpa dig..

jag ställde på igårkväll via nätet, bara du har regbeviset så går det på 2 min. lycka till!

det var massor med problem för mig med för två veckor sedan men efter ca trehundra försök via internet och telefon så lyckades jag precis få det att funka.

Så fortsätt att försök! och lycka till!

Jag har försökt ca 15 ggr både via internet och telefon. Självklart har jag mitt regbevis när jag gör detta. Just nu vill jag bara mörda VV. Även om jag ringer till mitt försäkringsbolag och aktiverar försäkringen (har garageförsäkring nu) så hjälper ju inte det så länge hojen är avställd

14 grader ute o stålande solsken, torra vägar o här sitter man... :argpådato :gråta :4skrika :6surkart :pangihuve
FY FAN!!!

Mr Lang skrev:
2087297 Jag har försökt ca 15 ggr både via internet och telefon. Självklart har jag mitt regbevis när jag gör detta. Just nu vill jag bara mörda VV. Även om jag ringer till mitt försäkringsbolag och aktiverar försäkringen (har garageförsäkring nu) så hjälper ju inte det så länge hojen är avställd

14 grader ute o stålande solsken, torra vägar o här sitter man... :argpådato :gråta :4skrika :6surkart :pangihuve
FY FAN!!!

Har du verkligen ringt ditt FB och bett dom att kolla så det sitter ett försäkringsbevis på ditt regnr i vägverkets databas?

ring deras skadejour eller nåt och tjata tills dom går in o kollar... annars ring nåt annat FB och be dom gå in o kolla så det är ett försäkringsbevis där...

gurra2fast skrev:
2087343 Har du verkligen ringt ditt FB och bett dom att kolla så det sitter ett försäkringsbevis på ditt regnr i vägverkets databas?

ring deras skadejour eller nåt och tjata tills dom går in o kollar... annars ring nåt annat FB och be dom gå in o kolla så det är ett försäkringsbevis där...

Nej, jag har inte ringt mitt FB. Har även prövat idag söndag med att ställa på hojen, utan resultat.

Det värsta är att jag ringde till VV i fredags och ställde på den och begärde ett fax till min granne (har ingen fax själv) som bekräftelse. Tyvärr tryckte hans sambo på fel knapp när hon skulle ta emot faxet så det kom inte fram.
Jag funderade därför på om hojen kanske redan var påställd och därför inte gick att ställa på. Men när man går in på VV.se och kollar på fordonsstatus så står det att den är avställd. Det går heller inte att ställa av den för då säger dom att "Det går inte att genomföra eftersom fordonet redan är avställt".

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D