Jag, en remissinstans för VV?

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Idag fick jag ett tjockt kuvert från vägverket. Sånt är alltid oroväckande.

Det visade sig dock innehålla en arbetsplan för ombyggnaden av väg 55 mellan Katrineholm och Flen. På försättsbladet står det:

"Med hänvisning till förvaltningslagens §17 får Ni tillfälle att ta del ... yadayada ... före besluts fattande", och att jag skall ha hört av mig innan 24 Maj om jag inte håller med.

Knappa 30 adressater på sändlistan, mest vad som verkar vara privatpersoner.

Visst har jag tänkt köra vägbiten ifråga i sommar en eller två gånger... men det lär de inte veta om. Jag har inte skrivit upp mig i något sammanhang så...

Varför kom det här hem till mig?

Den som kan ge en trovärdig förklaring får ett hett insidetips om hur arbetsplanen för ombyggnaden av RV55 mellan Katrineholm och Flen ser ut!

ft skrev:
Den som kan ge en trovärdig förklaring får ett hett insidetips om hur arbetsplanen för ombyggnaden av RV55 mellan Katrineholm och Flen ser ut!
Raka vägen genom ditt sovrum och ut genom köket med en rondell i garaget.

morlock skrev:
2136633 Raka vägen genom ditt sovrum och ut genom köket med en rondell i garaget.

Så brevet är alltså VV som försöker ta sovrumsvägen... ? :va

Jag fattar fortfarande inte. :confused:

ft skrev:
2136755 Så brevet är alltså VV som försöker ta sovrumsvägen... ? :va

Jag fattar fortfarande inte. :confused:

Jag har vid flera tillfällen fått "tycka till" om allt mellan rekreationsområden, rondeller (cirkulationsplatser) och gång och cykelvägar...

Någon på komunen/VV har satt upp mig på en lista över folk som svarar på enkäter.
Samma sak med telefonenkäter, dom ringer OFTA mig och ställer frågor, förmodligen för att jag artigt svarar på alla frågor dom ställer och verkar ta det på allvar, då läggs man nog i en lista för "lönt att ringa igen"

Hittils har det resulterat i ett par trisslotter hem i brevlådan, sen om dom bryr sig om vad jag tycker i undersökningen vet jag inte.l

UrbanTiger skrev:
2137365 Fyll i enkäten och skriv att du gjort lite förändringar i vägdragningen. Typ en 8km fin kurvig slinga med rejäla avåkningszoner helt utan krondiken, lyktstolpar, träd, stenar eller bunnar. Då blir dom väldigt tacksamma för din insats :banana

Det var fan den bästa idén på väldigt länge!

Jag skall leta rätt på varenda rak bit väg de planerat att bygga och ställa krav på att den byggs krokig istället, med fri sikt... och curbs! :tummenupp

För att inte nämna det specialgjorda vägmärket med förbud mot fyrhjulingar.

Det är dock ingen enkät, utan bara en plan. Hade det varit en enkät hade jag fattat varför de skickade den.

2+1-väg i alla fall. Jag kan ju alltid gnälla lite på vajerräckena...

Last edited:
Altså.... svara aldrig på sifo, sufi, sefo eller va fan det nu som kan komma.
Har man en gång skickat in en sådan bibba är man fast i deras register över lättlurade personer som gladeligen lägger 2h på att svara på ex. hur många mm. ost man har på morgonmackan.

996D skrev:
2139251 Altså.... svara aldrig på sifo, sufi, sefo eller va fan det nu som kan komma.
Har man en gång skickat in en sådan bibba är man fast i deras register över lättlurade personer som gladeligen lägger 2h på att svara på ex. hur många mm. ost man har på morgonmackan.

Har svarat på en sån lunta från sifo. Det var tio år sedan och dom har inte hört av sig igen.

annons skrev:
2139327 Har svarat på en sån lunta från sifo. Det var tio år sedan och dom har inte hört av sig igen.
Fick en sån lunta förra året. Trodde inte det var sant. Det var ett 40-tal sidor med 30-60 frågor på varje sida om allt mellan himmel och jord. De lockade med en del i ett lotteri. De hade nån tabell med utdelningar och de försökte få det att verka såååå lukrativt. Ett par vändor på miniräknaren senare visade det sig att jag inte var säker att få ett öre, men jag hade en hyfsad chans att vinna ca 100 kr, inte speciellt stor chans att vinna 1000 kr och försumbar chans att vinna maxbeloppet på ca 10.000 kr. Gissa om jag skickade in undersökningen. Stollar... Jag jobbar heller över ett par timmar. Då får jag åtminstone betalt.

ft skrev:
2136601 Idag fick jag ett tjockt kuvert från vägverket. Sånt är alltid oroväckande.

Det visade sig dock innehålla en arbetsplan för ombyggnaden av väg 55 mellan Katrineholm och Flen. På försättsbladet står det:

"Med hänvisning till förvaltningslagens §17 får Ni tillfälle att ta del ... yadayada ... före besluts fattande", och att jag skall ha hört av mig innan 24 Maj om jag inte håller med.

Knappa 30 adressater på sändlistan, mest vad som verkar vara privatpersoner.

Visst har jag tänkt köra vägbiten ifråga i sommar en eller två gånger... men det lär de inte veta om. Jag har inte skrivit upp mig i något sammanhang så...

Varför kom det här hem till mig?

Det har jag också fått, fattar inte varför. Verkar bara vara nån redovisning va de ska göra :va

ft skrev:
2136601 Idag fick jag ett tjockt kuvert från vägverket. Sånt är alltid oroväckande.
...text text text...

Skicka hit enkäten, så ska jag ta och fylla i den åt dig! :tungan
Åker den där jävla vägen på tok för ofta, så om du kan få dom att bygga motorväg där istället, så är jag mycket tacksam! :D
Du kan ju annars vara vänlig och skicka över en kopia på arbetsritningarna, så kan jag ju få stilla min nyfikenhet iaf.. ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg