Jag - en brottsling

Mattias skrev:
2498960 Idag körde jag motorcykel. Kvällsluften gjorde att den gick alldeles förträffligt bra. Nära 90 på 50-väg, faktiskt. Civilpoliserna var inte jätteimpade och körde en massa skrämseltaktik på mig. Han erbjöd sig att skriva ner farten till 70 på boten (inte Anna) så jag skrev på. Jag gillar inte att åka till rådhuset med slips och skit på mig.

Borde jag ha smitit? Hade jag haft en chans mot hans feta DR650, tro?

Hå hum. Gôtt att det hände nu och inte efter den första oktober i alla fall. Nu blev det bara 1400 spänn. Hurra.

Oftast får man det erbjudandet när de inte har någon mätning.. ?

Reb0
 
Mattias skrev:
2498960 Idag körde jag motorcykel. Kvällsluften gjorde att den gick alldeles förträffligt bra. Nära 90 på 50-väg, faktiskt. Civilpoliserna var inte jätteimpade och körde en massa skrämseltaktik på mig. Han erbjöd sig att skriva ner farten till 70 på boten (inte Anna) så jag skrev på. Jag gillar inte att åka till rådhuset med slips och skit på mig.

Borde jag ha smitit? Hade jag haft en chans mot hans feta DR650, tro?

Hå hum. Gôtt att det hände nu och inte efter den första oktober i alla fall. Nu blev det bara 1400 spänn. Hurra.

Fan va coolt
 
Mattias skrev:
2499042 Jag gör ett nytt försök i morgon. Ju fler böter man får innan den första oktober, desto mer sparar man. Väl?


kör så det ryker men glöm inte att stanna när du blir invinkad:tummenupp
 
RebelZero skrev:
2499046 Oftast får man det erbjudandet när de inte har någon mätning.. ?

Reb0

Jo, jag vet. Men han började babbla om vårdslöshet och skit. Dessutom hade han PISTOL!
 
Mattias skrev:
2499042 Jag gör ett nytt försök i morgon. Ju fler böter man får innan den första oktober, desto mer sparar man. Väl?

du är såå klok Mattias!, jag är glad att jag har yräffat dig i real life!:tummenupp
 
Mattias skrev:
2499042 Jag gör ett nytt försök i morgon. Ju fler böter man får innan den första oktober, desto mer sparar man. Väl?

Nja, det beror på hur man ser det. Efter den 1:a oktober så blir förvisso böterna högre men ju fler böter man får desto mer rabatt blir det, och då tjänar man ju faktiskt på det.. eller hur..?:)
 
"Jag har räknat ut att jag tjänar minst 30 tusen på att köpa ett gäng hamburgare!"
:tummenupp
 
Mattias skrev:
2499042 Jag gör ett nytt försök i morgon. Ju fler böter man får innan den första oktober, desto mer sparar man. Väl?

Nää du t om tjänar pengar om du får böter!! :fakta
 
Mattias skrev:
2498960 Idag körde jag motorcykel. Kvällsluften gjorde att den gick alldeles förträffligt bra. Nära 90 på 50-väg, faktiskt. Civilpoliserna var inte jätteimpade och körde en massa skrämseltaktik på mig. Han erbjöd sig att skriva ner farten till 70 på boten (inte Anna) så jag skrev på. Jag gillar inte att åka till rådhuset med slips och skit på mig.

Borde jag ha smitit? Hade jag haft en chans mot hans feta DR650, tro?

Hå hum. Gôtt att det hände nu och inte efter den första oktober i alla fall. Nu blev det bara 1400 spänn. Hurra.

Kriminell blir man väl varje gång man åker en tur, ofta flera ggr, ibland vet man inte ens vad det är för hastighet som gäller. Största fartsyndaren är man nog ändå på 70 vägar utanför tättbebyggt område, om man räknar bort tråkig snabbförflyttning på motorväg.

Brukar alltid slå av vid 30/50 och kör lugnt inne i städer.

Smita? DR 650 går säkert uberbra ikvällsluft så glöm det:rolleyes:
 
Last edited:
sporTlovEr skrev:
2499398 Kriminell blir man väl varje gång man åker en tur, ofta flera ggr, ibland vet man inte ens vad det är för hastighet som gäller. Största fartsyndaren är man nog ändå på 70 vägar utanför tättbebyggt område, om man räknar bort tråkig snabbförflyttning på motorväg.

Brukar alltid slå av vid 30/50 och kör lugnt inne i städer.

Bara om man åker fast. Annars är du per definition en laglydig medborgare.
 
Bara en liten tanke... Och en fråga...

Är du fjorton år gammal och åker trimmad DT
 
njelger skrev:
2499400 Bara om man åker fast. Annars är du per definition en laglydig medborgare.

Jepp! Exakt!!
Om man åker i ex 150 på 70 väg och ingen ser el hör en, har det då verkligen hänt???
Det är som man säger" Hörs det om ett träd blåser omkull i skogen om man inte är där?"

Fisen1979 skrev:
2499401 Bara en liten tanke... Och en fråga...

Är du fjorton år gammal och åker trimmad DT

Nej detta är inte moppeforumet?! Vem riktar du frågan till i tråden...?Ser att du är nyjoinad här, tar ett tag att förstå jargongen härinne:)
 
Last edited:
Tar väl en stund....
Tyckte mest det lät som skryt............ Att bli tagen av polisen
Ska väl kanske ta och begrunda ett tag till innan jag kommenterar...
Må väl
 
Fisen1979 skrev:
2499409 Tar väl en stund....
Tyckte mest det lät som skryt............ Att bli tagen av polisen
Ska väl kanske ta och begrunda ett tag till innan jag kommenterar...
Må väl
Läs lite trådar här så förstår du att det är ballt att köra fort, ballt att vurpa, ballt att köra ifrån farbor blå, ballt att köra på bakhjulet i 345 km/h samtidigt som man kör om ;)

Vissa tycker t.o.m. att det är ballt att använda skallen när dom kör ;)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top