Jag e kär i en Ducati 1098.

• Thread starter Thread starter 999
  • Start date Start date
Om din flickvän/fru inte är så insatt i hojvärlden utan benämner hojmodeller efter dess färg (det vill säga när du frågar vad det var för hoj hon såg på stan tidigare som lät så häftigt så svarar hon: "Det var en röd hoj") så är det ju bara att köpa en 1098:a av samma färg som din 999:a och sedan låtsas som om ingenting. Det är ju fortfarande en röd hoj i hennes värld. :)

Hade funkat på min fru:), men barnen hade avslöjat mig:(.

"För att han som designade 999:an antagligen gick på droger och fick sparken. En sån ful hoj kan vi ju inte ha..."

Lycka till med övertalningen av frugan.

Jag tycker, att om man kan ärligt säga att den här hojen är ful, och fortfarande kalla sig sporthojsåkare, då skall man fan lämna in KK, för i så fall måste man vara blind ;)

Bifogat

• 03_1024_small.jpg
    03_1024_small.jpg
    133 KB · Visningar: 156
Jag tycker, att om man kan ärligt säga att den här hojen är ful, och fortfarande kalla sig sporthojsåkare, då skall man fan lämna in KK, för i så fall måste man vara blind ;)

Så jävla snygg.......

Håller med.

Tyckte 999:an var skit ful första gången jag såg den på bild....men att se den i verkligheten är en helt annan femma, även om jag gillar den på bild nu för tiden också. :)

Vad har mitt körkortsinnehav att göra med vad jag tycker om vissa hojars utseende? :confused:

Jag tycker, helt ärligt, att Ducati 999 är ful som stryk, i klass med BMW K1 och allt med Pichler- eller Windjammerkåpa. Jag skiter i om den kostar 17 miljoner och är gjord i material som bara finns på Uranus, eller har 17 nakna brudar som klänger på den. Jag tyckte däremot att Ducati 916/748serien var en utav de vackraste. Behövde inte ens vänja mig vid dess utseende mär de kom. Det klickade till direkt.

Så när 999/749:an kom var det som en hästspark i magen. Sen visade det sig att det var samma person som designat den och MultiStradan. Fick en "AHAA" upplevelse.

Lägg till MultiStrada i min personliga "Design av P.Undare" lista...

De platsar direkt i Moderna Muséets samling av... tja...

Andra får tycka precis vad de vill om dess utseende. Om någon tycker den är den vackraste hojen som någonsin tillverkats, är det lugnt :)

Skulle jag vara totalt utseendefixerad när det gäller tjejer, skulle jag inte ta den som trillat ner ifrån fulträdet och träffat varenda gren på vägen ner, och tänka: "Jag vänjer mig kanske..."

Last edited:
:) Hej
Var på Ducati Malmö idag körde bara inom, Mitt på golvet står en 1098 blev alldeles stum. FY FAN va snygg.
Nu skall bara övertyga regeringen att en sådan måste man bara ha för att.....
Öppen för förslag.:yoparty

....det bara finns två saker du verkligen vill ha! :D din tjej, & 1098an för att den är det "näst" sexigaste som finns! :tummenupp

Mer Överprisad-Hypad MC får man leta efter?

Visst är den snygg men 170 000:- ? :confused: :confused:
Ja, för man betalar ju för utseendet... :rolleyes:
Tänk inte på att Ducati tillverkar färre hojar än de tre jappsen vilket leder till högre styck-kostnader, inte heller att dom rent prestandamässigt nu (i flera tester) piskar jappsen på banan eller att du faktiskt har tillbaka pengarna i form av ett högre andrahandsvärde den dagen du säljer hojen.

Det enda du gör när du köper en 1098:an är att binda mer kapital. Kostnaden för ägandet lär hamna på ungefär detsamma som för vilken annan motsvarande hoj som helst.

999:an ÄR strykful, faktiskt! Jag blev uppriktigt sagt chockad av den fadäsen!

Att överge gamla 916-stuket kändes minst sagt avlägset!

Nya 1098:an råder dock bot på det, ett steg bakåt i designen för att komma ett steg frammåt! Med nya rovan lär den vara mumma!!

Ja, för man betalar ju för utseendet... :rolleyes:
Tänk inte på att Ducati tillverkar färre hojar än de tre jappsen vilket leder till högre styck-kostnader, inte heller att dom rent prestandamässigt nu (i flera tester) piskar jappsen på banan eller att du faktiskt har tillbaka pengarna i form av ett högre andrahandsvärde den dagen du säljer hojen.

Det enda du gör när du köper en 1098:an är att binda mer kapital. Kostnaden för ägandet lär hamna på ungefär detsamma som för vilken annan motsvarande hoj som helst.

Jag har blivit kallad blind i en annan tråd och får säkert höra det nu igen :)

Tycker att 1098 är väldigt lik R1 på bild :va Tillverkar ducati den bästa racingmcn?

:) Hej
Var på Ducati Malmö idag körde bara inom, Mitt på golvet står en 1098 blev alldeles stum. FY FAN va snygg.
Nu skall bara övertyga regeringen att en sådan måste man bara ha för att.....
Öppen för förslag.:yoparty
Att man bara lever en gång tycker jag är ett hållbart argument och det enda jag kan komma på, blir kanske svårt att komma med rationella skäl...

Vet inte hur man kan kalla sig "man" om man inte ens bestämmer över vilken hoj man skall köra utan har en "fru" som tydligen skall ha åsikter?!?!
Nåväl...
MV Agusta är ju om möjligt ännu vackrare. Men, och det är ett SOTRT men. Den har radmotor. Ingen som kört en V-twin vill väl åka med radmotor igen. Finns liksom ingen anledning.
Personligen tycker jag nog att 90% av alla riktiga sporthojar av idag har full tillräckligt med effekt. Rossi skulle åka bort oss allihopa med en 125:a, så det är nog mer vem som håller i styret.
En R1:a är ju ändå "slö" rakt fram, så då kan man ju i så fall köpa en gammal Gixxer med turbo likaväl, eller hur tänker folket?

Visst, vill man vara mainstream å ändå köra Ducce, då är ju 1098 ett alldeles utmärkt val.
:tummenupp

ska provköra 1098s på söndag.... hoppas det är något att köra med och inte bara titta på, för helvete vad snygg den är!!!.. körde 999 förra året tyckte det var det hemskaste jag prokört någonsin. Allt var fel på den..

MEN jag har bara kört japanare innan och det är ju lite skilland att köra en ducati.

och jag fick bara provköra i 20 min :näsblod

Vet inte hur man kan kalla sig "man" om man inte ens bestämmer över vilken hoj man skall köra utan har en "fru" som tydligen skall ha åsikter?!?!
Nåväl...
MV Agusta är ju om möjligt ännu vackrare. Men, och det är ett SOTRT men. Den har radmotor. Ingen som kört en V-twin vill väl åka med radmotor igen. Finns liksom ingen anledning.
Personligen tycker jag nog att 90% av alla riktiga sporthojar av idag har full tillräckligt med effekt. Rossi skulle åka bort oss allihopa med en 125:a, så det är nog mer vem som håller i styret.
En R1:a är ju ändå "slö" rakt fram, så då kan man ju i så fall köpa en gammal Gixxer med turbo likaväl, eller hur tänker folket?

HA HA Problemet är nog mer skall du byta nu igen. Båt, Bilar, Motorcyklar Fordonskontot börjar bli stort.
Håller med att det är nog mer vem som kör än effekten på cykeln.

1098´an får faktiskt mig att mummla kärleksramsor också..... men vem f-n har råd att krascha en sån på banan....

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back