Jag den första i år?

Om hojen blev påbackad lär det väl vara märken på den sida som blev träffad, SAMT märken på den sida som hamna nedåt?

ELlr?..... :gnissla

Ring och säg att försäkringsf****rna kan få bananer av dig om dom är snälla ;)

Jag parkerade med bil utanför baken för något år sedan, skulle snubbla in där och ta ut lite kesh, polarn satt kvar i bilen och vänta. Lagom när jag gick runt husknuten var det en tjock tjej i en vit volvo 850 som backade ut från parkeringen ( jag parkerade på andra sidan gatan efter trottoaren ), hon backar rakt in i bilen och drar därifrån direkt... Tur var var det bara en gammal 240 och träffen kom på bakre stötfångaren ( bara svartplast ) så fine, no damage done, gjorde inget mer åt saken, men vilket jävla sätt att bara dra!?? Hoppas hon fick dåligt samvete och åkte hem och käka upp sig lite mer så hon inte kan sätta sig i bilen igen.....

Det är möjligt att TFF bestämmer vilka typer av skador som ska ge ersättning, däremot tvivlar jag på att det är de som bestämmer vem som har bevisbördan och vad som är acceptabelt som bevis... eller?

Fifan vad lack man blir på sånt här! Tur att man kommer parkera sitt skrot mellan Ferraris och Maseratis som står och dammar på jobbet, då händer inte sånt här. :D

Liten anekdot från förra säsongen!

Va på väg hem men vovven efter långpromenad och ser hur en brud i 740 försöker ta sig ur sin parkeringsruta. Får magkänslan att hon kommer köra på någon av hojarna som står parkerade på utsedd hojparkering på andra sidan gatan bakom bilen. Och vad tror ni händer, jo hon backar på en hoj, MIN hoj förstås. Jag springer dit vinkar och skriker, står nu 2 meter ifrån henne men hon fortsätter backa :dummer tills jag börjar dunka i huven på bilen, då stannar hon och ser jätte förvånad ut. Hon ställer sig åt sidan och kliver ur bilen och kommer ut för att snacka eller be om ursäkt tror jag. I helvete heller hon börjar skälla om att hon har minsann inte backat på någon hoj, att det på något sätt är mitt fel för att jag står på en MC-plats. Såhär efterhand ganska roligt faktiskt.

Blev inga bestående skador på hojen som tur var. Jag han stanna henne innan hon välte den, vilket med största sannolikhet hade tagit med sig 5 hojar till. Kom undan med en böjd blinker och spegel som bara var att vrida tillbaka.

Utifrån denna händelse har jag en liten OT fråga.
Vad hade hänt om hon vält min hoj och den dragit med sig de andra hojarna. I denna situation där jag tar henna på bar gärning är det inga konstigheter men om förövaren smiter?
Är det jag som åker på smällen pga min hoj vält de andra?

Det är möjligt att TFF bestämmer vilka typer av skador som ska ge ersättning, däremot tvivlar jag på att det är de som bestämmer vem som har bevisbördan och vad som är acceptabelt som bevis... eller?

Om du tittar i ett Motorvillkor från ett FB ser du att det inte finns något moment som heter "Parkeringsskada". Anledningen till det är att det inte är FB som betalar dessa skador utan det är TFF. FB reglerar ÅT TFF. Anledningen till att TFF tar p-skador har att göra med att motparten är okänd. Om FB ska ta samma skada blir det på vagnförsäkringen. Mao är det TFF som bestämmer vilka krav som ska uppfyllas för att få ersättning, bl.a. att det ska finnas vittnen.

Skumt att du måste bevisa att det va en bil och inte att dom måste bevisa att det inte va en bil igentligen.. Alltså bevisbördan borde ligga på bolaget tycker jag.

Jaha, du välte hojen...nej en bil körde på den, jaha okej här har du pengar
Jaha, du körde av i den kurvan, nej en bil körde på mig och stack, jaha okej här har du pengar

Riktigt starkt jobbat av ett försäkringsbolag om de överhuvudtaget överlever en vecka med bevisbördan i sitt eget knä.

De som nu anser att den lilla försäkringstagaren alltid får skylla sig själv gentemot försäkringsbolagen trots att personen beviserligen enligt alla övriga instanser är oskyldig i ärendet är förmodligen samma nötter som tycker att bensinen kunde vara ännu dyrare.Det är precis som med maskrosor.Det gäller att kapa eländet jäms med marken när de börjat sticka för långt upp och förstöra friden. :crash

Du är den första som vad i år?
Krashat hojen?
Fått använda försäkringen?
??

Det måste ju finnas rester av bilen på något sätt, lackskrap, glas på platsen som inte tillhör din MC eller.... däckspår xD hoppas det löser sig på ett bra sätt, håller tummarna! Man lackar ju på dessa smitningar!

Jaha, du välte hojen...nej en bil körde på den, jaha okej här har du pengar
Jaha, du körde av i den kurvan, nej en bil körde på mig och stack, jaha okej här har du pengar

Riktigt starkt jobbat av ett försäkringsbolag om de överhuvudtaget överlever en vecka med bevisbördan i sitt eget knä.

Det är väl inga som helst problem, så länge samma regler gäller alla bolag. De sätter ju premien efter sina utgifter, så det är vi som försäkringstagare som betalar kalaset.

Det är precis som med maskrosor.Det gäller att kapa eländet jäms med marken när de börjat sticka för långt upp och förstöra friden. :crash

Du har inte egen tomt märker jag. Maskrosor måste man dra upp med rötterna. Detsamma gäller antagligen i den här frågan... :gnissla

inte för jag förespråkar nåt fifel med försäkring absolut inte men e det verkligen nån som backat på ens mc och sen smiter och dom kräver vittne, kan ju då va så att din polare "råkat" se hela händelseförloppet

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park