Pinky skrev:
2248877 Utveckla gärna vad som gjorde dig så förbannad så att luren flög i väggen, jag har själv vart nära några gånger men lyckats lägga band på mig själv.
Utan att gå in på detaljer så kan jag iaf säga att det var en mängd detaljer som till slut fick bägaren att rinna över.
Jag har de flesta av mina nummer sparade på sim-kortet, men tyvär så har jag något för många för att alla ska rymmas på det.
Telefonen verkar fungera bara det att displayen är stendöd. Så jag får se om jag synkar den och plockar ur de nummer som saknas. Först ska jag bara försöka komma på exakt vilka det är som saknas.
Iaf: Nu har jag inhandlat ny telefon.
Jag var fortfarande förbannad som ett litet djur när jag drog ut hojen ur garaget. Då ser jag att den är ganska skitig sedan senaste turen. Och en smutsig mc kan man ju inte åka omkring med när det är fint väder. Särskilt inte om man ska ut på långtur.
Så jag tar även ut vattenslangen och en svamp. "Det blir bara en snabbtvätt, ingen avfettning eller så...". Tanken var ju god i alla fall.
När jag sedan står och gnor som bäst för att försöka få framfälgen ren känner jag att det känns som att hojen rör sig. Det gjorde den. Min vilda framfart med svampen har gjort så att hojen börjar åka ner från sidostödet. I sista stund lyckas jag till och med samla nog med krafter för att precis hinna rädda den från att slå i backen och jag reser upp den igen.
Full av adrenalin fortsätter jag att tvätta motorcykeln när jag hör hur den fräser från slangen. Jag tittar på slangen och ser att det ser ut att läka från slangkopplingen uppe vid munstycket.
Flupp! Sade det och jag fick mig en dusch av kallvatten när kopplingen lossnade från slangen. Då bestämde jag mig för att det fick vara färdigtvättat.
Väl på väg mot Sundsvall så hinner jag tänka "det verkar mulna på lite" precis innan regnet började.
När jag kommit ner till ElGiganten i Sundsvall så upptäcker jag att de inte har den telefon som jag hade tänkt köpa.
Jag åker då istället till Siba och köper en Nokia 5140i. Samma färg som min gamla och allt (även om kartongen är lite annorlunda och det följde med ett annat headset). Visst har jag lärt mig att den inte är särskilt odödlig, men den får duga så länge. Jag kan ju iaf drömma om någon annan telefon så länge.
Det regnade mer eller mindre hela vägen både till och från Sundsvall. Dessutom visade det sig att mina nya mc-byxor inte står emot vatten särskilt bra.
Nåja, eftersom att det har varit en riktig skitdag idag så hoppas jag att morgondagen blir bättre.