Jag byter land.

• Thread starter Thread starter Lg
  • Start date Start date
Hur har ni som bor i USA gjort?
Skaffat jobb först och sedan flyttat dit, eller tvärtom?

Och isf hur skaffar man jobb over there from here?

General E skrev:
2555839 Hur har ni som bor i USA gjort?

Plugga är ett "enkelt" sätt att komma dit en längre tid, möjligheterna till att hitta jobb som kanske kan hjälpa en med uppehållstillstånd ökar ju iallafall. :tummenupp

jag har ett helt möblemang som ska förvaras/säljas.
Allt finns, är det nån som behöver skrivbord,soffa,köksbord,tv,tv-bänk,husgeråd i allmänhet, skriv nåt!

Har du en bra yrkesutbildning en egen företagside eller bekanta, då är det inga problem. Skandinaver över lag ligger väldigt högt i anseende när det gäller arbetsmoral...eftertraktat..:tummenupp .

ta kontakt med några svenska företag som finns i usa, så löser det sig.

Gabor skrev:
2592427 Har du en bra yrkesutbildning en egen företagside eller bekanta, då är det inga problem. Skandinaver över lag ligger väldigt högt i anseende när det gäller arbetsmoral...eftertraktat..:tummenupp .

ta kontakt med några svenska företag som finns i usa, så löser det sig.

man vill ju gärna tro att det är så enkelt, men om du inte har en väldigt ovanlig och väldigt eftertraktad speciell egenskap som gör dej unik på något sätt, ödslar dom ingen tid på dej, jag har provat. Närmast "bekanta" är släkt, inget mer avlägset än mamma,pappa,bror,syster.
En bra och unik företagside med 100000 $, dvs 700000 svenska kronor i kapital är minimikrav.

Last edited:
General E skrev:
2555839 Hur har ni som bor i USA gjort?

Flyttat först, sedan skaffat jobb.

Jobb skaffar man via monster.com eller liknande, om man inte har kontakter. Räkna med motstånd om du inte har arbetstillstånd redan. :)

Lugn skrev:
2592492 Flyttat först, sedan skaffat jobb.

Jobb skaffar man via monster.com eller liknande, om man inte har kontakter. Räkna med motstånd om du inte har arbetstillstånd redan. :)
Ja men du gifte ju dig med så det är annorlunda, tror iallafall inte det var det han menade :)

hur mycket + i plånboken blir det, stora summor?.
Hade lätt kunnat tänka mig jobba och bo där, även om dem är sviniga kapitalister :).

http://sfbay.craigslist.org/ om du ska köpa hoj, perfekt tid att köpa nu, många hojar till finna priser, dom flesta kör inte hoj nu, är ju vinter :rolleyes: bara 23 grader varmt och blå himmel ute nu så klart man kör året runt :D

Ivul skrev:
2643489 hur mycket + i plånboken blir det, stora summor?.
Hade lätt kunnat tänka mig jobba och bo där, även om dem är sviniga kapitalister :).

typ en hundring ungefar.
Jag ar redan overlycklig att jag drog, hur kul som helst.:tummenupp

Wiseguy skrev:
2643493 Hur går det på jobbfronten ?
Fått något eller vad har du för planer ?

jag har haft en javla tur, tack vare min amerikanska fru och genom hennes polare har jag fatt ett par erbjudande redan men inte tackat ja till nat annu, men de kommer inte att bli nagra problem.

Last edited:
bq skrev:
2643724 http://sfbay.craigslist.org/ om du ska köpa hoj, perfekt tid att köpa nu, många hojar till finna priser, dom flesta kör inte hoj nu, är ju vinter :rolleyes: bara 23 grader varmt och blå himmel ute nu så klart man kör året runt :D

Oh yeah,satt nere vid boardwalekn idag och kakade lunch i shorts i t-shirt, samt korde bil med alla rutor nere:D
Wonderful!

bq skrev:
2643724 http://sfbay.craigslist.org/ om du ska köpa hoj, perfekt tid att köpa nu, många hojar till finna priser, dom flesta kör inte hoj nu, är ju vinter :rolleyes: bara 23 grader varmt och blå himmel ute nu så klart man kör året runt :D

jao, jag har redan hittat en bike, dock inte handlat den annu, men det ar lojligt billigt gamfort med sverige iaf:)
och forsakring kostar ju inte mkt heller.

Kapten Blåskägg skrev:
2643721 Bra, se då till och maila hur du har det :)
jaow, jag ska sa fort jag kan, lite busy nu bara, ska skjuta lite assult rifle:D
Bilder kommer!

Last edited:
har smygläst o tänkt va kul för dig,,, men nu jävlar!! jag vill oså sitta på bordvalken o köra med rutorna nere..:mad:
köp en raggarbil när du ändå är där... :tummenupp

Lg skrev:
2647783
Jag ar redan overlycklig att jag drog, hur kul som helst.:tummenupp

Vadå överlycklig? Du är regerande världsmästare i surmulen sex år i följd.

Lg överlycklig? Jag förstår inte. :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...