Jag bloggar om resor med min Ducati Monster

draken!

lite bättre än du tror
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Madrid
Hoj
Ducce
Hej alla!
Jag lämnade Sporthoj Göteborg för några år sedan och flyttade till Spanien. Förra året körde jag mitt monster solo genom Europa och gjorde en import. Nu lever vi glatt liv i Spanien Duccen och jag.

Inför sommaren 2011 tänker jag att öka på utmaningen lite... nu planerar jag att köra Spanien-Sverige t.o.r via England... allt dokumenteras på min blogg: Forza Åsa - travels on a Ducati Monster: forza.greynorth.net

Välkommen!!!
 

Bifogat

  • IMGP1678 - Copy.JPG
    IMGP1678 - Copy.JPG
    128.2 KB · Visningar: 187

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
vad använder du för verktyg/mobil/dator för att uppdatera bloggen?, funderat på om jag ska göra liknande i sommar på en ducati :)
 

draken!

lite bättre än du tror
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Madrid
Hoj
Ducce
Kul med snabba svar... sprid gärna länken till andra som är intresserade av resor, motorcyklar eller äventyr.

Jag kommer ha med mej min laptop och fotar med mobilen alternativt kameran. När jag körde förra sommaren bodde jag nästan alltid där det fanns WIFI, och i de fall det inte fanns fick jag låna ägarens personliga dator. Jag bloggade inte då men hade däremot tappat min telefon och när man reser ensam är det extra viktigt att höra av sej hemåt.

Men som sagt, alla förberedeelser kommer finnas på bloggen, en grov resebeskrivning finns, to do-lista och pack lista kommer inom kort... det är 12 veckor till avfärd!
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Blev premiärtur i lördags,och visst är det fanastiskt!!Härlig resa du planerar.
 

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Småland
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Låter som en härlig resa, jag har funderat på att köra densamma, fast från Svedala å tebaks då ju.

Ska flyga ner till Alicante på måndag och reka lite...:tungan

Jag kommer ha koll på din blogg :)
 

draken!

lite bättre än du tror
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Madrid
Hoj
Ducce
Nu har jag avverkat 350 mil och är i Sverige, här är allt någorlunda sej likt, dvs lite sol, en hel del regn och mycket kanelbullar :tungan

Jag kör inte så mycket hoj den här veckan utan väntar på att känseln ska komma tillbaka i fötterna, funderar på om hojen vibrerar mindre efter byte av drivpaket (läste en intressant tråd om detta när jag hade mina största problem nån stans mitt i Frankrike) samt hur vida det går att byta fotpinnar.

På måndag börjar nästa etapp, mot England och WIMAs internationella träff, då blir det istället öl och fish&chips :D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top