Nollvision
Jag är min egen nemesis.
Faktum är att det egentligen finns en hel del intressanta asfaltsvägar här. Problemet är att de roligaste (kurvigaste) oftast är för dåliga i skicket för att köra på med gathoj, men samtidigt för bra för att vara intressanta med offroad. Lite som att ha en sån där hastighetssänkande vägbula var fjärde meter. Grushoj funkar iofs bra här omkring, men då helst en ren enduro för skogsstigarna.Nu har du ju iofs inte en grushoj, men jag är helt övertygad om att ni har massor med intressanta grusvägar där du bor?
Mitt dilemma är att jag bor mitt i Sthlm och har minst 1h körning till de intressanta grusvägarna. Funkar inte för mig med en ren grushoj mao.
Till de krokiga asfaltsvägarna häromkring (Bogan och Bulten) har jag ca en halvtimma. Men hur kul är det att alltid köra samma väg fram och tillbaka?
Nej. Inom några år hoppas jag på att bo så att jag har ett eget garage så att jag kan köpa mig en riktig grushoj. Lite småläbbigt att ställa upp min 250 ks 1200:a i sladd på grus även om det hänt vid några tillfällen.
Det är ju långt ifrån att bo i en storstad, men för var sommar måste man lägga på 4-5 mil på transportsträckan för att ta sig till nya intressanta vägar. Man tröttnar som du säger ganska snart på vägarna närmast. Men min hoj är ju en bushoj som man kan ha kul med även på rak väg som tur är.