Jag blir så lack

Lidbrandt

utrustad
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
Kawa Ztusen
Har haft en del vibrationer i styret...så jag beställde en Barsnake från www.barsnake.com

Iaf så skulle jag installera den idag, och via ett Kawasaki Z1000 forum har jag fått reda på att det enbart skulle vara öppningar i styret där styrändarna sitter.
Men det fick jag erfara nu idag att så var inte fallet. Jag måste då också nämna att jag köpte en Liquid Barsnake, en "massa" som stelnar och tar bort vibs i styret.

"Massan" rann ut lite här o var på ställen det inte borde vara på...så sjukt irriterande...

Var bara tvungen att skriva av mig lite. :huvet

Gör inte om det misstaget :(

Asså nu kanske jag är dum? Men skulle du fylla styret med nån form av vätska? Please enlighten me!

aa just d, det fylls med en flytande gel typ som sedan stelnar och så...

Så jag får se imorgon hur det blir och funkar o allt.... :tungan

starclassic skrev:
Asså nu kanske jag är dum? Men skulle du fylla styret med nån form av vätska? Please enlighten me!
Jepp. Stelnar, så att styret vibrerar mindre. Det mest klassiska är väl att man fyller med blyhagel, o korkar igen styret på båda sidorna.

Ok man tackar, hade inte en aning om att det fanns såna grejer....har iofs aldrig behövt leta efter det.....

Anthrax skrev:
Jepp. Stelnar, så att styret vibrerar mindre. Det mest klassiska är väl att man fyller med blyhagel, o korkar igen styret på båda sidorna.
Efter 1962 då?? Vad gjorde man då? hehehehe :kocko

starclassic skrev:
Efter 1962 då?? Vad gjorde man då? hehehehe :kocko
"If it ain´t broken, why fix it?".. Klassisk custom-trick som fortfarande används.

Hur jag vet detta? Tja, farsan... gillar lite äldre saker liksom... Eller nått...

nej nej nej...det var inget som var paj eller så...vid höga varv så vibra det lite i handtagen, då blev jag tipsad att köpa en sån vilket jag gjorde.

Känner lite ångest bara för att jag klantade mig...händer inte så ofta :gnissla

coolt, hoppas det blir bra när du fått sova på saken. Själv ska jag fundera över hur många kugg man måste upp på TT600 för att slanga obehindrat..... eller nåt!

Lidbrandt skrev:
nej nej nej...det var inget som var paj eller så...vid höga varv så vibra det lite i handtagen, då blev jag tipsad att köpa en sån vilket jag gjorde.

Känner lite ångest bara för att jag klantade mig...händer inte så ofta :gnissla

Ähh, skit händer så lätt. Hänt är hänt, så det är inte värt att tänka på det. :tummenupp

Hur svårt är det att få bort? Vad har det för konstinens? som vax, gummi, plast eller liknande?

starclassic skrev:
coolt, hoppas det blir bra när du fått sova på saken. Själv ska jag fundera över hur många kugg man måste upp på TT600 för att slanga obehindrat..... eller nåt!

hahah ska försöka få F att byta hoj, han har ju provkört en Gsxr 600 nu så han blev lite eld o lågor.

Behövs nog en hel del kuggar :D och en hel del "guts"

Anthrax skrev:
Ähh, skit händer så lätt. Hänt är hänt, så det är inte värt att tänka på det. :tummenupp

Hur svårt är det att få bort? Vad har det för konstinens? som vax, gummi, plast eller liknande?

Det vet jag inte...men jag lyckades få bort det mesta på de ställen det inte skulle vara...typ kontakterna runt blinkersknappen och gaswiren osv.... :huvet men det ordnar sig :fyllisar

Få lägga en update imorgon o berätta.... :näsblod

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...