jag blev vittne till en olycka igår..

grott mongo

A-a-a-alkoholist javisst
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Ktm 625 smc
Tjena. kom körandes på karl gustavs gatan i majorna igår och skulle passera en korsning alldeles innan chapmans torg,då en kille kom körandes på en ktm enduromodell. Han körde förbi mig,mot rött ljus och vobblade till och körde sedan in i trottoarkanten. Kan ju skriva att han höll i alla fall 60-70 blås. han slog runt och flög några meter och landade strax innan en vägg till en byggnad :gnissla dessutom hade han inga skydd och ingen hjälm :näsblod
Gympadojor och gympabrallor och t-shirt. Han var helt sönderslagen medvetslös och hade stora sår överallt. Jag var som sagt chockad själv så jag tänkte bara på hur han mådde och ringde 112 direkt,hade inte ens sett va det var för modell han körde... Det visade sig att motorcykeln var inte ens reggad och förmodad stulen sa polisen.. Jag har alltid tänkt att "om tjuvjävlarna bara skulle köra ihjäl sig så hade det varit bra" men att se det live så tänker man inte på materiella saker. man bara hoppas att den andre klarar sig... nä aldrig ska jag köra en meter utan rediga skydd.

Otäckt

Otäckt värre.
En liten påminnelse till oss andra att ALLTID ha bra kläder på sig.
Och tjuven (om det nu va det) fick sig väl en ordentlig tankeställare, både nu och senare i tingsrätten.

Om den är stulen känner jag ingen som helst sympati alls, åkte utan skydd överhuvud taget.. speciellt hjälm. Skyll dig själv...

Om den inte är stulen, killen skulle bara till affären.. då var det väl tråkigt att han skulle brassa på så fort.. Onödigt, men självklart tråkigt.

Den som är fri från skuld...

Jag hoppas snubben blir frisk och börjar köra med rikriga skydd!

Huruvida hojen var stulen eller inte känns inte ens aktuellt att spekulera i då vi aldrig kommer att få ett riktigt svar i den frågan.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna