Jag blev av med en backspegel...

bissmark

Same Shit, different Day...
Gick med
9 Aug 2003
Hoj
Ärr6 räjjs, 2x minikina
I helgen var farsan och hans käring nere och hälsade på.
Han inspekterade ägorna i vanlig ordning och även rummet som är under renovering. Rummet såg ut som om en bomb hade briserat nyligen. Gipset från väggarna låg överallt och den underbara gamla heltäckningsmattan låg ihoprullad och tjurade i en hörna.
Förklarade att all skit hade blivit kvar hemma eftersom det var en massa helgdagar.
Skulle åka till återvinningsstationen så fort den öppnade igen.

Farsan berättade att hemma brukade det vara rena rama vilda västern när det var helg. Svensson som normalt inte brukar köra med släp kom på att man kan hyra ett släp på macken, fylla med trädgårdsavfall och sedan åka ner och köra rally på återvinningen. Skitroligt lördagsnöje.
Gallersläp, där grinden bak inte stängs när de kör mellan containrarna, lackskador, brutna armar, bulor i bildörrar etc etc.
Jag flabbade högt och tänkte för mig själv:
-Detta vill jag se med egna ögon...

Så igår bar det av återvinningen med allt skräp.
När jag höll på att tömma bilen small det till på vänstersidan...
Tankar på helgens skröna om bulor i bilar var snabbt på plats i mitt medvetande. Genom rutan på förarsidan såg jag rester av min backspegel rulla över asfalten. En klockren träff och hela spegeln var historia.
-Oh, din jävel, var det första jag tänkte och satte fart efter det gallergrindförsedda släpet.

Gubben blev mycket förlägen och ursäktade sig, lovade dyrt och heligt att han skulle betala. Mitt förslag var att åka direkt till Audi och ställa räkningen på gubben. Ja, det var ok tyckte han. Han sa: Be dom ställa räkningen på "Janne polis", de vet vem jag är, förstår du nu hur försmädligt jag tycker det är...!?

Last edited:
Haha
Jag och kompisen hyrde en lastbil när det var "städdag" i hans område, när vi kom till tippen så bad han mig hoppa ur och dirigera honom medans han backar in till containern, ok sa jag. men medans jag står där och pekar och dirigerar så börjar en gubbe prata med mig, jag vänder mig om och börjar tjata lite med gubbfan tills jag hör ljudet från min kompis som mosar gubbens motorhuv.
Fast det var gött att vi valde till självriskeliminering hos Statoil :hihi

Byggmaxi (byggstormarknader) är också en källa till glädje för traktens bilplåtslagare.

Folk som aldrig har dragit släp förr ska helt plötsligt backa omkring släpvagnar med flera meter utstickade brädor...

Roligast hade jag dock åt en gubbe som tyckte att han var smart, han lastade hela utsticket framåt på släpvagnen, ända fram till bakluckan på bilen, när han åkte ut genom grindarna och skulle svänga så krossade han baklyset på bilen, förskräckt försökte han backa tillbaks in genom grinden och vek släpen åt andra hållet så andra baklyset krossades, men då var gubben så uppjagad att han trampade gasen i botten och bakluckan strök med.

Egentligen är det konstigt att man bara för att man har B kort får dra släpvagn, helt utan utbildning.
Själv har jag dragit släpvagnar av olika slag sedan jag tog körkortet, och i början var väl inte jag heller någon klippa på att backa, men sedan jag skaffade husvagn har jag sett mycket roligt på campingarna runt landet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg