Jag behöver skruv!

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Har precis lyckats plocka av bakdrevet. Trodde ett tag att min lilla insexnyckel skulle bli två, hade aldrig trott att dom kunde böja sig så mycke. Nu står jag i alla fall här, med 6 st kassa insexskruv å behöver nya. Behöver dessutom två nya bultar till bromsoket bak, som inte verkar vara M-gänga.

Nån som vet var jag kan hitta enstaka bultar å skruv i gbg-området, om jag inte vill beställa från Yamaha (svindyrt)?

Åk till vilken fordonsverkstad eller mekaniska verkstad som helst, så hjälper dom dig mot en laddning bullar!

PacMan skrev:
Har precis lyckats plocka av bakdrevet. Trodde ett tag att min lilla insexnyckel skulle bli två, hade aldrig trott att dom kunde böja sig så mycke. Nu står jag i alla fall här, med 6 st kassa insexskruv å behöver nya. Behöver dessutom två nya bultar till bromsoket bak, som inte verkar vara M-gänga.

Nån som vet var jag kan hitta enstaka bultar å skruv i gbg-området, om jag inte vill beställa från Yamaha (svindyrt)?

Det brukar vara M-gänga på sånt men mer fingängat så åk till en järnhandel för de kan ha....

Till saken hör oxo att de insexskruvar som håller bakdrevet på plats har väldigt platt skalle för att de inte ska ta i svingen. Det e la därför dom inte har kunnat sätta riktigt bultar där. Blir nog till å beställa från Yamaha ändå. Då besparar jag ju mig i alla fall tiden det tar att åka runt å leta.

Har fått på ett nyt bakdäck idag oxo, ett Continental - nånting blev det. 1000 spänn för däck, montering och balansering tyckte jag var helt OK.

PacMan skrev:
Till saken hör oxo att de insexskruvar som håller bakdrevet på plats har väldigt platt skalle för att de inte ska ta i svingen. Det e la därför dom inte har kunnat sätta riktigt bultar där. Blir nog till å beställa från Yamaha ändå. Då besparar jag ju mig i alla fall tiden det tar att åka runt å leta.

Be dom slipa av dom...

Continental är skiit! Har ett av mod. Sport 2000 på fram nu, helt livsfarligt, släpper titt som tätt utan att man pressar spc hårt, stopies kan man glömma direkt om det inte är 40+ i asfalten och stekheta däck. Som på is när det regnar, och det stenhårda jävla framdäcket har bara rullat 400mil och är snart slut! :eek: Slits ju minst dubbelt så mycket som bakdäcket, och minst 70% av körningen är bara pendel mil utan inbromsningar. Dessutom på en 125a som väger 140kg. På en tung håller det väl ett par veckor.. men visst var det billigt! :D

Här hittar du det mesta i skruvväg:

Göteborgs Skruvcenter AB
Ovädersg. 14,
418 34 GÖTEBORG
Tel 031-54 03 35
Fax 031-54 82 60

Bikeboy500 skrev:
Här hittar du det mesta i skruvväg:

Göteborgs Skruvcenter AB
Ovädersg. 14,
418 34 GÖTEBORG
Tel 031-54 03 35
Fax 031-54 82 60

Tack för tipset!
Åkte dit på lunchen, å killen där kunde sina skruv kan jag lova. Kom undan med en tredjedel av priset. :tummenupp

Fredrick skrev:
Continental är skiit! Har ett av mod. Sport 2000 på fram nu, helt livsfarligt, släpper titt som tätt utan att man pressar spc hårt, stopies kan man glömma direkt om det inte är 40+ i asfalten och stekheta däck. Som på is när det regnar, och det stenhårda jävla framdäcket har bara rullat 400mil och är snart slut! :eek: Slits ju minst dubbelt så mycket som bakdäcket, och minst 70% av körningen är bara pendel mil utan inbromsningar. Dessutom på en 125a som väger 140kg. På en tung håller det väl ett par veckor.. men visst var det billigt! :D

Mm, där ser man vad vissa generaliserar. Du har testat ett däck från Continental, och utgår därför från att samtliga däck av detta märke "är skiit", är det så?

Har testat mitt nya däck ordentligt nu, å det har inga konstigheter för sig alls. Greppar finfint, och kommer upp i temperatur fort. Så om du vill att folk ska lyssna på dej i fortsättningen så kanske det vore en bra ide att uttrycka sig lite annorlunda. :whip

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back