Jag behöver nya polare...........

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har sedan drygt ett halvår tillbaka börjat planera inför en resa där Ryssland skall korsar på MC från Vladivostok och hem till Svedala. Jag kläckte idén och fick snabbt med mig en polare. Under våren lästes en grundkurs i ryska och under senare delen av sommaren har även grupperingar uttryckt intresse för att delta så nu har planeringsarbetet börjat ta fart på allvar. Visst spons är redan ordnat etc etc.

Fick i förmiddags ett mail från projektkoordinatorn för resan. Enligt detta har min polare hoppat av av någon anledning. Det här var intressant. Varför har inte jag fått reda på det här tidigare? Ringer upp snubben och avkräver en förklaring. Till saken hör att vi inte hörts på 2-3 veckor av olika anledningar.

Ok. Han ska byta jobb säger han. Sure, men med en framförhållning på lite drygt ett år borde det ju inte vara omöjligt att haka på ändå. (resan skall ta 51 dagar exkl flyg etc) "Har inte tid" får jag till svar helt kort. Jag blir skitsur och undrar om det är nåt annat som jag kanske borde få höra från honom innan jag får reda på det från annat håll............tystnad........ Sen kommer det: "Jag har flyttat".

VA!? Han har flyttat ihop med en tjej han träffat för två månader sedan. Hans lya på Kungsholmen där han bott i 6 mån ligger ute för försäljning och han själv har bosatt sig i Hammarby med den här Anna (som jag inte har träffat). Kul för dom att de vågar flytta ihop efter två månader, men för min del är det inget vidare om det innebär att han hoppar av resan pga henne. Rysslandsresan var ju _vår_ grej och nu backar han ur. Nu måste jag ompröva hela den här grejjen, vilket inte är speciellt kul eftersom jag verkligen vill genomföra det här. Är det kul att åka med ett gäng främlingar? Iofs hinner man nog lära känna varandra ganska bra under året som är kvar till avfärd.

Vad jag vill säga med det här är att såna här polare SUGER. Jag trodde han var en person att lita på, men så var ej fallet.

Over & out

Tråkigt gjort! Hur nära polare var ni egentligen? Iofs måste man kunna ändra sig om oväntat dyker upp...

Skulle gärna vilja göra en längre resa utomlands på mc. Man kanske inte 51 dagar i Ryssland.

Lycka till och hoppas du hittar nån att resa med!

Well, en av mina två närmaste "riktiga" vänner. Sen finns det ju såklart många hangarounds och många nära vänner som tyvärr bor på annan ort.

Det är inte sällan damer kommer emellan folk på det här sättet, men det kan man ju inte klandra tjejerna för.

Tuff skit! Dock ett coolt projekt du dragit igång! Tycker det vore synd att avbryta ngt sådant, så åk med främlingarna säger jag.

www.expeditions.se står det lite mer om resan och på www.longvoyage.org kommer det inom kort att fyllas på med info.

Jag har knappt kört någon off-road alls och knappt heller grus i dess rätta bemärkelse.. Men vaffan. Man kan väl lära sig? Att gå här hemma i vardagen kan ju inte vara meningen med livet. Kul att ha något mer konkret att jobba för än att bara vänta på nästa charterresa......

Starstriker skrev:
Att gå här hemma i vardagen kan ju inte vara meningen med livet. Kul att ha något mer konkret att jobba för än att bara vänta på nästa charterresa......

Helt rätt! Alltför få som tänker så. Kör hårt!

Det där låter riktigt intressant. Vore kul med mer info om det hela.
mvh, Rohlen.

Av ren nyfikenhet undrar jag vad det är för planerad budget på en sån här resa inkl. allt såsom flygbiljett, soppa, mat, rysk sprit och såklart alla glädjeflickor som ska åka med hojjarna :D

Mark skrev:
Av ren nyfikenhet undrar jag vad det är för planerad budget på en sån här resa inkl. allt såsom flygbiljett, soppa, mat, rysk sprit och såklart alla glädjeflickor som ska åka med hojjarna :D

Vi räknar fortfarande på det, men ett estimat är ungefär 120k/person, exklusive MC. Stora utgifter är transporter av MC (med båt till Sydkorea, flyg för mig) och försäkringar.

Vi räknar dock med att få spons och en del är faktiskt redan ordnat. En rimligare siffra (efter spons) landar på ca 50k, kanske ännu mindre. Under själva resan över Ryssland budgeterar vi ca 300/dag för allt (soppa, logi, mat, sprit etc etc). En kille är redna på väg faktiskt, och när han kommer tillbaka kan vi göra en bättre uppskattning av dagsbudget.

Starstriker skrev:
VA!? Han har flyttat ihop med en tjej han träffat för två månader sedan. Hans lya på Kungsholmen där han bott i 6 mån ligger ute för försäljning och han själv har bosatt sig i Hammarby med den här Anna (som jag inte har träffat). Kul för dom att de vågar flytta ihop efter två månader, men för min del är det inget vidare om det innebär att han hoppar av resan pga henne. Rysslandsresan var ju _vår_ grej och nu backar han ur. Nu måste jag ompröva hela den här grejjen, vilket inte är speciellt kul eftersom jag verkligen vill genomföra det här. Är det kul att åka med ett gäng främlingar? Iofs hinner man nog lära känna varandra ganska bra under året som är kvar till avfärd.

Vad jag vill säga med det här är att såna här polare SUGER. Jag trodde han var en person att lita på, men så var ej fallet.

Over & out

Ja det är skönt när en polarns nya flickvän sätter käppar i hjulet. Been there.

Men är det inte en varningssignal när ett par flyttar ihop efter två månader? Det är som när två tonåringar gifter sig och skaffar ungar, man vet innerst inne att det inte kommer hålla.

Oufff.. vicken dagslända!

Kul för snubben som gått o kärat ner sig men ännu rooligare för dig som kan kalla honom "KÄRRINGSTYRD" *asg*

Jag personligen fattar inte hur folk kan inta total passivitet så fort de träffar nån. O värst av allt med tiden bli sura för ingen hör av sig mer :3freak

Hoppas det blir åka av iaf. :)

Victor skrev:
Men är det inte en varningssignal när ett par flyttar ihop efter två månader? Det är som när två tonåringar gifter sig och skaffar ungar, man vet innerst inne att det inte kommer hålla.

Jodå. Har sett det här beteendet tidigare med samma snubbe. Tycker dock itne att det är min ensak, så jag tänker inte komma med några visdomsord. Han är 34 bast, så han borde veta själv. Tror han börjar bli desperat och lite rädd att bli "utan".

UrbanTiger skrev:
Long Voyage Trans Asia Expedition 2006 :banana

Peta in länkarna i din signatur :tummenupp

Måste först ta ställning till en del saker. Den slutliga prislappen är avgörande för om jag har råd att hänga med eller inte. Vill inte basunera ut det här i händelse av att det inte blir av för min del..........

Starstriker skrev:
Har sedan drygt ett halvår tillbaka börjat planera inför en resa där Ryssland skall korsar på MC från Vladivostok och hem till Svedala. Jag kläckte idén och fick snabbt med mig en polare. Under våren lästes en grundkurs i ryska och under senare delen av sommaren har även grupperingar uttryckt intresse för att delta så nu har planeringsarbetet börjat ta fart på allvar. Visst spons är redan ordnat etc etc.

Fick i förmiddags ett mail från projektkoordinatorn för resan. Enligt detta har min polare hoppat av av någon anledning. Det här var intressant. Varför har inte jag fått reda på det här tidigare? Ringer upp snubben och avkräver en förklaring. Till saken hör att vi inte hörts på 2-3 veckor av olika anledningar.

Ok. Han ska byta jobb säger han. Sure, men med en framförhållning på lite drygt ett år borde det ju inte vara omöjligt att haka på ändå. (resan skall ta 51 dagar exkl flyg etc) "Har inte tid" får jag till svar helt kort. Jag blir skitsur och undrar om det är nåt annat som jag kanske borde få höra från honom innan jag får reda på det från annat håll............tystnad........ Sen kommer det: "Jag har flyttat".

Over & out

Trist, resan låter annars fantastisk. En riktig drömgrej.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg