Jag behöver massa hjälp! Pleaze!

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Först och främst:

1. Är pulverlack det optimala när det kommer till en sm-ram? Har någon av er några erfarenheter över huvud-taget?

2. Jag ska tillverka en distans till min bakdämpare i alu. Var kan man hitta ett stycke som mäter ca 10cm*10cm / höjden 2cm...?

3. Ska fylla olja i gafflarna, vad är det trögsta man kan hälla i? Måste man köpa specialolja avsedd för gafflarna eller kan man gå på vanlig motorolja? (ingen tidigare erfarenhet)

4. Om man blästrar ett avgassystem i rostfritt-stål, kommer det då att börja rosta? Eller ska jag kladda på rå linolja på direkten?

Jag är i desperat behov av de två första frågorna. Jag bor nämligen väldigt nära huddingevägen (starkt trafikerad väg) så jag hör motorcyklar hela dagarna nu, och sitter på en metallren ram hemma i sovrummet... Jag får lite småpanik när jag känner våren närma sig med stormsteg.... Va lite sjyssta och besvara mina simpla frågor... :rodnar

Tack så otroligt mycket i förhand!!!

jag har för mig att pulverlack spricker om man slår på eller får stenskott eller nåt liknande på den, och det kanske inte är optimalt på en mc. hammarlack kanske egentligen borde vara bättre men kanske inte lika snyggt.

ktm har väl pulver lackad ram original tror jag, det håller ju bra tycker jag

va ska du göra för distans till dämparen, inte höja den va???
alumjumjum kan du nog få köpa på nån mekanisk verkstad eller så.

gaffelolja finns i 10 och 15w, kör med riktig gaffel olja det funkar nog bäst!

rejser skrev:

>Jag har hört att det håller skitbra..! Ville bara höra någon annans åsikt med erfarenhet bakom orden, som du.. =)

>Jag har inte pengar att köpa en ny dämpare eller hårdare fjäder just nu, därför har jag utvecklat en snikmodell som ska styva upp fjädern rejält... Och ja, den kommer förmodligen bli en aning högre... Just nu bottnar den nästan när man tar i...

>Ok, jag antar det.. =)

Tack för hjälpen... :tummenupp

petter skrev:
jag har för mig att pulverlack spricker om man slår på eller får stenskott eller nåt liknande på den, och det kanske inte är optimalt på en mc. hammarlack kanske egentligen borde vara bättre men kanske inte lika snyggt.

Jag trodde att pulverlack hade ganska svårt att spricka upp... Kan någon dementera??

Hammarlack blir inte så snygg finish.. =)

Ska ju bli en sån där poser-hoj... :crash

karlsson skrev:
vad är pulverlack

Pulverlack fungerar så att:

Det man ska lacka upphettas och laddas i motsatt laddning gäntemot pulvret som är färgen...

Pulvret dras då mot objektet och smälter ut över det...

Kanska förvirrad/kortfattad beskrivning.. Hoppas du förstod... =)

jag har en pulverlackad cykel och den har spruckit i lacken på ett par ställen men sedan kanske det finns olika sorters pulverlack.

rejser skrev:

Även SAE 20 finns som gaffelolja.

Brännlack har jag på min nuvarande pakethållare (och tidigare)
Skulle inte vara orolig för att det skulle spricka, har slagit med hammare på en prov bit och visst försvann lacken men sprack gjorde det inte.
Jag skulle satsa på bränlacken, fyller även ut repor och håligheter fint.

Zana skrev:
Jag trodde att pulverlack hade ganska svårt att spricka upp... Kan någon dementera??

Hammarlack blir inte så snygg finish.. =)

Ska ju bli en sån där poser-hoj... :crash

pulverlack spricker inte det sitter som fan

Zana skrev:
Pulverlack fungerar så att:

Det man ska lacka upphettas och laddas i motsatt laddning gäntemot pulvret som är färgen...

Pulvret dras då mot objektet och smälter ut över det...

Kanska förvirrad/kortfattad beskrivning.. Hoppas du förstod... =)

det funkar inte riktigt så man härdar det i en ugn på ca 190 grader i 15 minuter

*/ ?>
Back