Berit
Ny medlem
hej,
jag köpte en yamaha tt600 årsmodell 97, i sommras
en kompis testade den och han la omkull motorcyklen och böjde styret och
fästerna till styret. Jag har försökt att värma och böja styret rakt men jag får det inte perfekt. jag har bytt ett fäste, det andra fästet är inte bytt, det ser ok ut. Nu till frågan : Är det någon ide att försöka böja det igen eller är det säkrast att bytta styre och köpa ett nytt fäste, kan det bildas små spricko eller något annat som är negativt när man värmer och böjer osv.
Det kan inte vara trolig att han har böjt gafflen ? han körde i ca 30-50 när han rammlade.
tacksam för svar
jag köpte en yamaha tt600 årsmodell 97, i sommras
en kompis testade den och han la omkull motorcyklen och böjde styret och
fästerna till styret. Jag har försökt att värma och böja styret rakt men jag får det inte perfekt. jag har bytt ett fäste, det andra fästet är inte bytt, det ser ok ut. Nu till frågan : Är det någon ide att försöka böja det igen eller är det säkrast att bytta styre och köpa ett nytt fäste, kan det bildas små spricko eller något annat som är negativt när man värmer och böjer osv.
Det kan inte vara trolig att han har böjt gafflen ? han körde i ca 30-50 när han rammlade.
tacksam för svar
styren riktar man inte ostraffat (oftast) det är ju inte kul med personskador och en helkvaddad hoj bara för att man inte köpte ett nytt styre. kan ju ge vika när du minnst anar det