Jag behöver en bult!!!

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
HJÄLP!!!

Är det någon som vet var man får tag på en bult som heter
mc6s 12x1,25x110 8,8 FZB?
Jag har letat som en tok ingen verkar ha. :mad:
Det är en bult till ena kraschpucken/motorfäste. Det verkar vara längden och att det är fingängat som ställer till det.

Mad Moose skrev:
HJÄLP!!!

Det är en bult till ena kraschpucken/motorfäste. Det verkar vara längden och att det är fingängat som ställer till det.

Kan nog vara svårt att få tag i sånt färdigt, men en verkstad som sysslar med sånt kan ju fixa till ett par. Brukar iofs kosta ganska dyrt. :3freak

Mad Moose skrev:
HJÄLP!!!

Kolla här
http://www.sifvert-skruv.se/

fel quote :huvet

Last edited:
Mad Moose skrev:
HJÄLP!!!

Tengil här på forumet letar efter en bult som jag vill minnas har samma dimensioner, kolla med honom i fall han lyckats hitta någon som har färdiga bultar.

Mad Moose skrev:
HJÄLP!!!

Man tar en lång M12 och kapar av den gängade delen. Sen gängar man själv den ogängade delen med ett gängsnitt med rätt stigning. Mycket gängande blir det :D

/Fredrik

Mad Moose skrev:
HJÄLP!!!

http://www.swemix.com
http://www.mattssons.se
http://www.bufab.se

Finns garanterat hos nån av dem!

EDIT: Har du en snäll och vänlig ton så får du dem säkert gratis! (prata med mig annars :) )

Last edited:
benfre skrev:
Man tar en lång M12 och kapar av den gängade delen. Sen gängar man själv den ogängade delen med ett gängsnitt med rätt stigning. Mycket gängande blir det :D

/Fredrik

Och ett M12x1.25 gängsnitt kostar ca. 420:- + moms om jag inte har helt fel, så då kan man gå o köpa en bult för 60:- typ på Siverts.

Ja de är inte billiga. Själv hade jag turen att kunna låna ett.

mvh

campar skrev:
Och ett M12x1.25 gängsnitt kostar ca. 420:- + moms om jag inte har helt fel, så då kan man gå o köpa en bult för 60:- typ på Siverts.

Tack för alla tips :tummenupp
Dessvärre är det ingen som ännu har haft bulten jag söker. Swemix är kvar att ringa i morgon, hoppas hoppas.
Sifvert har men då är det inte med insexskalle. För att det ska fungera måste jag fräsa upp hålet i kraschpucken väldigt mycket.

Antar att du redan kollat men jag tycker dom som säljer/tillverkar kraschpuckar borde kunna fixa fram eller ge tips. Skriv gärna nåt i tråden om du hittar, skulle behöva ett par själv :)

Mad Moose skrev:
Tack för alla tips :tummenupp
Dessvärre är det ingen som ännu har haft bulten jag söker. Swemix är kvar att ringa i morgon, hoppas hoppas.
Sifvert har men då är det inte med insexskalle. För att det ska fungera måste jag fräsa upp hålet i kraschpucken väldigt mycket.

Om inte minnet sviker så är det 18mm skalle på en sådan bult.
16/18mm är ett vanligt mått på billiga tändstiftsnycklar.
Dom bygger inte lika mycket som en vanlig hylsa och kan funka (funkade för mig).

Momak i Lerum brukar jag köpa ifrån när något annorlunda saknas på jobbet.

0302-10650

Äntligen verkar problemet lösa sig. En längre bult med grovgänga är inköpt och Rustab, en liten mekanisk verkstad här i E-.tuna, fimpar grovgängan och gängar om med den fingänga det ska vara.

*/ ?>
Back