Jag börjar få kalla fötter

uzibabe

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Ort
kungsgården
Hoj
Yamaha yzf thundercat -97
Hej alla glada hojfantaster
Jag är en brutta som tror mig tagit vatten över huvudet. Jag har alltid drömt om att få ta hojkort så i höstas köpte jag en hoj, en Yamaha Thundercat 97:a. Teorin är klar så nu väntar jag bara på våren så jag kan börja övningsköra. Har bokat några körlektioner på skola också men tänkte försöka köra så mkt som möjligt hemma. Dock börjar jag få mardrömmar om uppkörningen och att jag överhuvud taget inte ska klara av att köra hoj. Jag väger inte så mkt och det känns som om klena jag inte kommer ha stor chans att klara det där åbäket. Har kört moppe en gång i tiden men det går ju viktmässigt inte att jämföra. Har tom funderat på att skita i den här drömmen och sälja iväg den!
Lite peppning tack!

/Sussi
 
Varför skulle du inte klara av att köra hoj? jag är också lite och klen men jag klarar ju av det så då klarar du det med. Sälj nu inte och ta ditt kort och ha en underbar sommar :hej
 
KLART DU SKA HA HOJ!!!:banana Ju lättare förare ju bättre:tungan Du kommer klara det galant. Finns ändå påtok för få biker brudar på vägarna:hihi

YOU CAN DO IT!
 
sälj iiinteee!!!!!

Klart du fixar kortet... är bara att nöta på och tro lite på dig själv....
Att åka hoj är ju det bästa som finns ju :banana
 
Säljer du så gör du ditt livs misstag.

När du väl tagit kortet kommer du att tänka "vilken jävla tur att jag tog kortet"
 
Ingeting kan hindra dig. Det klart som fasiken du fixar det där!

Min handledare så åt mig 2 dagar före uppkörning för B-kort att "klarar du inte det där så mycket som du kört så är du fan dum i hövvet".

Faktiskt hade han rätt - det var en baggis. Träna öva, gör framsteg, var stolt, öva mer, nöt, bli otålig, kör upp och JUBLA!

Nu tar du tag i det här, ger järnet och sen ses vi på landsvägen!
 
Man behöver INTE vara stor och stark för att köra båge!! Det är enbart teknik! Kolla motogp killarna.... Max 1,70 och 50 kilo!! Och dom kan fanimej köra hoj bättre än dom flesta (dock inte mej :hihi ).

Så gaska upp dej nu och ta ditt kort! Det ÄR och kommer bli det BÄSTA du gjort!! :tummenupp
 
Att ta A-kort är busenkelt, lättare än B-kort tyckte jag. Varva ordentligt i garagevändningen så får du lite extra stabilitet. Resten är jätteenkelt.. :)
 
Det är inte vikten som är "viktigast" utan tekniken o den kan du som så många andra lära dig!Säg nu efter mig......jag kan, jag vill..m.m!Sen när du har kortet så är det mumsfilibaba!Kör hårt nu....därmed basta!
 
Lovar att du ångrar dig om du säljer! Visst känns det segt o motigt när man tragglar med garagevändning, konbana o placering på vägen, första gången jag körde konbanan trodde jag aldrig jag skulle fixa det. Då körde jag förstås med en tungjobbad Honda CB750, fick väl 23-24 första gången. :huvet Lite senare övningskörde jag med motarden på samma konban o satte den på 16,5 utan att ens anstränga mig. Insåg då att det finns ett hojliv efter körskolan också som är helt annorlunda :fyllisar

Det är bara att bita, det är så värt det när du klarat det!! O som andra redan sagt, finns alldeles för få tjejer som åker hoj så en till är såklart uppskattat :tummenupp
 
Klart du skall ta kortet, tänk på sommaren sen när du kör på favoritvägarna!! Man behöver inte vara stark för att köra båge... det är tekniiiiiik! Öva öva och så öva så skall du se att det går kanonbra!

Du kan säkert hitta någon att övningsköra med här om du inte redan har det! :tummenupp

/Felix
 
Jag var lite i samma sits.
Jag var jätteorolig över att växla från ettan till tvåan.
Provade en kompis moppe, och han sa att det vara bara att lyfta foten två gånger...friläge-tvåan.
Provade och fick i antingen friläge eller trean.
Sen när man väl satt där med en körskolelärare var det ju skitenkelt.
Köra är inte svårt..det svåra är nog dessvärre att överleva...vintern alltså.

SNÖÖÖ :mad:
 
Coola Ola skrev:
Lovar att du ångrar dig om du säljer! Visst känns det segt o motigt när man tragglar med garagevändning, konbana o placering på vägen, första gången jag körde konbanan trodde jag aldrig jag skulle fixa det. Då körde jag förstås med en tungjobbad Honda CB750, fick väl 23-24 första gången. :huvet Lite senare övningskörde jag med motarden på samma konban o satte den på 16,5 utan att ens anstränga mig. Insåg då att det finns ett hojliv efter körskolan också som är helt annorlunda :fyllisar

Det är bara att bita, det är så värt det när du klarat det!! O som andra redan sagt, finns alldeles för få tjejer som åker hoj så en till är såklart uppskattat :tummenupp
16,5 ?!? det är rätt bra, men o andra sidan är väl en motard rätt mkt enklare att manövrera än CB-asen, jag fick 19 med den.
 
Hoj är så j-vla kul att köra så man skulle kunna leva i celibat resten av livet! Så enkelt är det. Klarar man inte en sak första gången så fortsätter man ända tills man klarar det :tummenupp
 
Klart du fixar kortet. Alla fixar kortet, till slut.

Är du snygg bjuder jag på skumpa när du firar! =)
 
Ibland är en dröm en dröm och inget annat. Nått som man inte borde förverkliga.

Vad du kanske gjort är att du köpt fel hoj till dig. Jag vet att en thunderace är en relativt tung hoj. Du kanske borde ha köpt en lättare och även mindre hoj?

Nervositet (att uppfylla en dröm) betyder orolighet och även mardrömmer i vissa fall. Men låt inte detta stoppa dig, till slut har du kortet i handen och du har istället drömmar om kurviga vägar och härliga sommardagar tillsammans med andra som oxå kör hoj.

Eller har ditt MC intresse svalnat?
 
Swedie skrev:
Ibland är en dröm en dröm och inget annat. Nått som man inte borde förverkliga.

Vad du kanske gjort är att du köpt fel hoj till dig. Jag vet att en thunderace är en relativt tung hoj. Du kanske borde ha köpt en lättare och även mindre hoj?

Nervositet (att uppfylla en dröm) betyder orolighet och även mardrömmer i vissa fall. Men låt inte detta stoppa dig, till slut har du kortet i handen och du har istället drömmar om kurviga vägar och härliga sommardagar tillsammans med andra som oxå kör hoj.

Eller har ditt MC intresse svalnat?

En thundercat var det ju. :7peta
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top