Jag är världs historiens största pucko.

prulle skrev:
okej låt mig om formulera mig ja började bromsa i gooood tid men den sakta inte in därför blev det för fort...

uppenbart så bromsade du inte i tillräckligt god tid... :kocko

granath_ skrev:
många moralkärringar. självklart om man nu ska testa hojen så kan man ju ta det lungt, men testat hojen hade nog många gjort.
ska själv ut & köra lite själv nu, dock bara träna krypkörning på en stooor asfaltsplan :näsblod

Klart som fan att man måste prova hojen, men första gången bör man nog vara lite "överförsiktig".
Lite IG att smälla den på första repan.
 
Svanen skrev:
Klart man ska testa hojen :banana

Jag menar, det är faktiskt en annan sak om man testar en Hayabusa, men nu var det ju "bara" en 125a..

en busa ska man väl oxå kunna testa bara man har respekt för det man sätter sig på.



detta är ju tyvärr inget jag kan kontrollera
 
Svanen skrev:
Klart man ska testa hojen :banana

Jag menar, det är faktiskt en annan sak om man testar en Hayabusa, men nu var det ju "bara" en 125a..
Det gör lika ont att smälla med en hayabusa i 120 som det gör att smälla med en 125a i 120. :gnissla
 
Solid snake skrev:
Det gör lika ont att smälla med en hayabusa i 120 som det gör att smälla med en 125a i 120. :gnissla


Det är lättare att köra 120km/h med en haya än en RD125LC..

Jag körde faktiskt relativt lugnt med min hoj när jag buskörde, fisåkte mest och var überstolt.. När jag väl gasade på så var det självklart på inhägnat område med tillstånd från komunen och med trafikpolis närvarande :mattias
 
Varför hålla på och nöta på en såpass gammal tråd? det hela hände ju för 3 månader sen :kocko
 
Cyren skrev:
Jo men jag skulle föredra 100kg på bröstet framför 300kg :gnissla
Det väger mer när det rör sig, om nån kastar en resväska på dig som väger 20kg så väger den typ 3000kg i 90 har jag för mig att det stod i trafikboken.
 
Nu äntligen efter vääääldigt lång väntan är den klar.

Väntan har varit på grund av på att skrotten som påstog sig ha delarna, efter 2 veckor helt plötsligt inte viste om dom hade dom och var tvungna att leta. Det gjorde dom i 3 veckor. :gnissla
När paketet med allting hade valsat runt på posten i närmare en vecka och kommit fram insåg vi att det inte alls var allting, styrkronnan fattades.
När daniel på berinoma ringde och fråga var den var så hette det att den skulle skickas samma kväll.
Efter en vecka hade inget paket kommit så daniel ringde igen då hade dom tappat bort den. Eftersom allt var betalt krävde daniel att dom skulle leta fram den, vilket dom skulle göra.
1½ vecka sennare dycker en styrkronna upp, till en CB!
Den skickas tillbaka, då börjar posten kluda så det tar 2 veckor innan skrotten får styrkronan.

För tre dagar sen fick jag äntligen rätt styrkronnan.
Man kan ju tänka sig att dom skulle lämna rabbat då det tog 16 veckor och inte 2 som dom lovat. Men nej varför skulle dom ge det?
Dom hade ju bara kostat mig runt 5000 kr i körlektioner som jag var tvungena att ta efter som jag inte kunde övningsköra hemma.

Så typiskt mitt mc körande. Trädet var till 2000% mitt eget fel.
Men att trafikskolan skulle glömma bort mig, så att jag inte börja teorikursen förens 4 veckor efter min 16 års dagistället för 2 veckor innan, och att körskolan skulle skabbla bort mitt namn så ja börja övnings köra den 22 augusti och inte 22 juli, Som det var inbokat. Det kunde jag aldrig drömma om.

Att körläraren vara värdelös och bara lät mig köra runt på ett industriområde i sju lektioner utan att säga vad jag gjorde för fel utan nöja sig med att säga att jag inte behärska hojen tillräkligt och inte komma med ett ända tips bara för att suga ut mer pengar, det gjorde inte saken bättre.
Jag sa att jag ville byta lärare men dom sa att det inte va lärraren det vr fel på utan mig. Så på sjunde lektionen passerade vi en filminspelning farsan jobbade på. Läraren var konstant 30 meter bakom och tittade på film inspelningen och inte vad jag gjorde. När vi stanade en bit bort för att jag fick en gting innanför visiret så kom farsan fram till min lärare och undra vafan han höll på med. SÅ lektionen efter hade jag en ny lärare. :hihi
Vips så klarar jag av sju punkter i det där häftet på en lektion och gör klart allt utom kryp körningen på 5 lektioner.

Då bokar jag teoriprov till den 15 sptember. Den 13 ringer dom och säger att det har blivigt ett misstag och att jag inte har någon plats på teori provet. :gnissla Jag ringer och beställer ett nytt prov, får tid den 13 october, letar återbud men hittar inget.

Som hål på kondomen så drog vägverket in 5 platser från sista uppkörningen för i år, där min körlärare lovat att boka in mig.
Självklart drog idioten till lärare in min och 2 andra 125 förares platser, trots att vi va dom som hade gått flest lektioner och borde få förtur.

Att dom andra va bättre köper jag inte då drygt 50% kuggade. :död ¨



Summan är död och vanära åt tettes mc som har lurat mig på ca 10000 kronner som jag kunde ha köpte ny hoj för.

Alla creds till Daniel på berinoma som har varit som en blodhund på skrotten när han fixade delar till crmen.



Nu till det trevliga.CI fick ihop hojen igår så jag och far övningskörde drygt 11 mil igår. :) Riktigt roligt. Vi tog en vända på E65:an där en toppfart av 147 mätar kmh registerades på femmans växel. :D :yoparty


Det som återstår nu är att strypa ner den. Eller ska man skita i det? ska ju köra upp med den, kommer vv gubbarna märka nått? :tomten

Ledsen om jag bloggar men måste skriva av mig lite. :)



Blev det bättre nu Solid? Är magsjuk så jag är inte så pigg i skallen just nu.
 
Last edited:
Aaaaah. Livet är underbart! :banana

Känner igen en del av de där grejerna, men det du råkat ut för sammanlagt måste ta priset. :D

Tveksam till att VV-snubbarna skulle märka att din hoj var ostrypt, men om man ser till "turen" hittills är väl chansen någonstans runt 90 %. :tungan

Godnatt, och lycka till!
 
Stryp den om det står mer än 11kw i pappret, annars skiter du i det.
 
Solid snake skrev:
Stryp den om det står mer än 11kw i pappret, annars skiter du i det.

Okej, självklart står det 11 kw i papprena, så jag skiter i det.

tvålen skrev:
Grattis! :tummenupp

Men 147km/h? Med GPS då eller?

Tack! :)

topfart av 147 mätar km/h

Troligen runt typ 130 enligt gps. Men va faktiskt 144 enligt fars mätare, så den går lika fel den.

AxlySM skrev:
Aaaaah. Livet är underbart! :banana

Känner igen en del av de där grejerna, men det du råkat ut för sammanlagt måste ta priset. :D

Tveksam till att VV-snubbarna skulle märka att din hoj var ostrypt, men om man ser till "turen" hittills är väl chansen någonstans runt 90 %. :tungan

Godnatt, och lycka till!

Jo jag tycker det. :gnissla

Haha de är sant, men nu ska jag flytta så jag hoppas inte oturen följer med. :4skrika

Värt att chansa då den är mycket lättare att ha att göra med i lågfartsbanan ostrypt.
 
Risken är förmodligen riktigt liten. Ska du fetdra på varenda raksträcka? På uppkörningen kör man ju riktigt lungt, och då accelerar man INTE max, förutom kanske på motorvägskörning.
Keep it ostrypt
 
Trashcan skrev:
Risken är förmodligen riktigt liten. Ska du fetdra på varenda raksträcka? På uppkörningen kör man ju riktigt lungt, och då accelerar man INTE max, förutom kanske på motorvägskörning.
Keep it ostrypt

Nej ska verkligen inte fetdra, de gör jag inte annars heller. Men att krypköra är mycket lättare när den är ostrypt, vet inte varför men så e det.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top