Jag är tillbaka! - Cb 125

Ja, min farsa är grymmt motorintresserad, byggde sin första dragbike när han var 18, han fick väl ur en 20 ur sin för en 25 år sen, siktar högre en så, Igge du verkar tevksam, men du ska få se :tummenupp, vill som sagt inte kunna dra en rs men motorn måste ju kunna tala lite för den tuffa "looken" får se, man kanske till och med kommer över en 250, eller en ärretta!! (nr2=sarkasm)
notera, 2cyl=2 av allt, 2 rör två insug två förgasare m.m, underlättar, särsklit vid cylinderborrning, 79 tror jag det var, men är ej säker, så 30 år men det har varit undanställt med olja, (den har stått varmt), är körd på senare tid, motorn går som en klocka, ska hämta den om 40 min!, den är inreggad A1

Bänkade han den då för 25 år sedan?
Enligt vilken norm hade han 20 hästar?

Inreggad A1? Men du sa ju nyss att den hade 16hk orginal, var dom strypta eller?

Bänkade han den då för 25 år sedan?
Enligt vilken norm hade han 20 hästar?

Inreggad A1? Men du sa ju nyss att den hade 16hk orginal, var dom strypta eller?

Du jag har inte en susning, w twinen har någon from av strypning i rören tror jag, för att få ned den ca 1 hk, den är inreggad som 8 kw :) men har 16, har korta tuffa avgasrör på den, nå nu släpper vid detta hk snackat och lägger denna tråd på is för nu ska jag börja min projekt tråd

Last edited:
Du jag har inte en susning, w twinen har någon from av strypning i rören tror jag, för att få ned den ca 1 hk, den är inreggad som 8 kw :) men har 16, har korta tuffa avgasrör på den, nå nu släpper vid detta hk snackat och lägger denna tråd på is för nu ska jag börja min projekt tråd

8kw är ungefär 11hk, så vi får la se hur de går. Men ska du bänka den?

Den har 16 hk ju!

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back