suzuki125
Ny medlem
- Gick med
- 4 Dec 2008
- Hoj
- KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Hallå! Jag är tillbaka igen efter att sagt att jag inte skulle vara det! (ca 1 dag tog det). Jag erkänner själv att jag betett mig illa och haft en dålig attityd, men tycker även att många har varit nedlåtande till mina idèer, nåväl, låt oss skita i det nu och blicka framåt! Nu till min sak:
Jag är ändrat mig fler gånger, först var jag inne på att kombinera en ktm 125 som jag kunde ha både som cross och gathoj, sen tänkte jag behålla sussen och skaffa en cbr, nu har jag en ny och 99% förankrad idè, som jag jobbat fram med farsan. Imorgon åker jag och köper en mycket fin Honda Cb 125, med en fin motor(2 cyllar) 3000 kostar den, det ska bli min väg 125:a
MEN!
Jag ska självklart göra om den helt, och jag har tänkt mig en streetfighter! Ny framgaffel, hjul bromsar, lampor, belysning, sving bakdämpare, tank, kåpor, den ska bli riktigt tuff! har tänkt lägga ca 15 000 på den, har redan hittat grejjor till den! har som sagt tillgång till en jätte verkstad, mekhjälp av massa prylar, ska dock köpa mycket, det kommer bli kul och jag kommer bli en bättre mekare under tiden, ska bli lärorikt! Den ska även trimmas lite, och avgasrör
Skitgött ljud i en sån (tycker jag), ska göra jättefräckt med avgasrör på den, den har ju två st, meningen är ju nu inte att få den att gå som en rs, hoppas ni har översende med det, ska ändå klämma i 20-25 4t hästar, och det är dugligt! Min farsa gjorde samma med sin 125:a när han var ung, inte styling dock, men fick ur pulver ur motorn, aja, nu vill jag fråga om sidor till streetfighter delar m.m, letar men tänker ändå fråga här, givetvis kommer det komma bilder på projektet!
/ Erik
Jag är ändrat mig fler gånger, först var jag inne på att kombinera en ktm 125 som jag kunde ha både som cross och gathoj, sen tänkte jag behålla sussen och skaffa en cbr, nu har jag en ny och 99% förankrad idè, som jag jobbat fram med farsan. Imorgon åker jag och köper en mycket fin Honda Cb 125, med en fin motor(2 cyllar) 3000 kostar den, det ska bli min väg 125:a

Jag ska självklart göra om den helt, och jag har tänkt mig en streetfighter! Ny framgaffel, hjul bromsar, lampor, belysning, sving bakdämpare, tank, kåpor, den ska bli riktigt tuff! har tänkt lägga ca 15 000 på den, har redan hittat grejjor till den! har som sagt tillgång till en jätte verkstad, mekhjälp av massa prylar, ska dock köpa mycket, det kommer bli kul och jag kommer bli en bättre mekare under tiden, ska bli lärorikt! Den ska även trimmas lite, och avgasrör

/ Erik
Last edited: