Jag är tillbaka! - Cb 125

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Hallå! Jag är tillbaka igen efter att sagt att jag inte skulle vara det! (ca 1 dag tog det). Jag erkänner själv att jag betett mig illa och haft en dålig attityd, men tycker även att många har varit nedlåtande till mina idèer, nåväl, låt oss skita i det nu och blicka framåt! Nu till min sak:

Jag är ändrat mig fler gånger, först var jag inne på att kombinera en ktm 125 som jag kunde ha både som cross och gathoj, sen tänkte jag behålla sussen och skaffa en cbr, nu har jag en ny och 99% förankrad idè, som jag jobbat fram med farsan. Imorgon åker jag och köper en mycket fin Honda Cb 125, med en fin motor(2 cyllar) 3000 kostar den, det ska bli min väg 125:a :tummenupp MEN!
Jag ska självklart göra om den helt, och jag har tänkt mig en streetfighter! Ny framgaffel, hjul bromsar, lampor, belysning, sving bakdämpare, tank, kåpor, den ska bli riktigt tuff! har tänkt lägga ca 15 000 på den, har redan hittat grejjor till den! har som sagt tillgång till en jätte verkstad, mekhjälp av massa prylar, ska dock köpa mycket, det kommer bli kul och jag kommer bli en bättre mekare under tiden, ska bli lärorikt! Den ska även trimmas lite, och avgasrör :) Skitgött ljud i en sån (tycker jag), ska göra jättefräckt med avgasrör på den, den har ju två st, meningen är ju nu inte att få den att gå som en rs, hoppas ni har översende med det, ska ändå klämma i 20-25 4t hästar, och det är dugligt! Min farsa gjorde samma med sin 125:a när han var ung, inte styling dock, men fick ur pulver ur motorn, aja, nu vill jag fråga om sidor till streetfighter delar m.m, letar men tänker ändå fråga här, givetvis kommer det komma bilder på projektet!

/ Erik

Last edited:
:rofl

Ska du lägga 15000 kr på en nästan 30 år gammal hoj?

Last edited:
äh.. va lite schysst nu.

Tkr personligen att de känns ovärt o lägga ner 15000 på en 30år gammal hoj men de kommer säkert va skitroligt och jag tror att de kommer bli bra =)

lycka till!
Jag tycker att det ska bli spenande att få se en 30 år gammal 125a med 160 - 200 literhästar.

Kul att höra att ni är positiva, det är ju bara ram och moter som ska behållas, i övrigt fräcka prylar, startar en byggtråd imorrn när jag köpt den

EDIT: Ja en cb 125 t, alltså en twin, glömde skriva det! :)

skönt att du tagit åt dig och låter som ett skoj projekt om du känner du har pengar att lägga på det :)

till alla andra, ta det lugnt med sarkasmen, om han nu har bestämt sig för att sköta sig så ska väl inte ni vara de som startar skit?

Jag har väl lite svårt att tro på att du får ut så mycket effekt.
Men samtidigt är jag avundsjuk för att du bestämt dig för att köpa en gammal hoj och modda.
Även om jag hade valt caféstuk :-p

Lycka till

Jo, cafèstuket har jag också funderat på, det liknar street, har tänkt göra mycket med motorn, spännande med 2 cyllar, kommer att leta framgaffel och kompletta hjul först, 16 hk orginal, så 20 är väl inget problem att kräma ur den!

Jo, cafèstuket har jag också funderat på, det liknar street, har tänkt göra mycket med motorn, spännande med 2 cyllar, kommer att leta framgaffel och kompletta hjul först, 16 hk orginal, så 20 är väl inget problem att kräma ur den!

jag är tveksam på om den har 16hk från början :)
inte omöjligt men ändå

men får man verkligen köra den med a1?

ska du bänka den före/efter trimningen?

ska bli kul att se hur de går... Jag hade faktist tänkt att göra något liknande fast i betydligt lägre prisklass... kanske lägga 5000 på sin höjd :näsblod fårse om man säljer min crm till våren om jag blir klar tills dess med vinterrenoveringen :huvet

Hade en sån innan, lr rättare sagt min far hade en.
Brukade kör med den i skogen/på åkrar eftersom jag va för lite för att köra på vägarna i början.

Det va sportavgassytem på den och trimkam, men den gick konstigt.
Så vi hade isär motorn och bytte kam typ 3ggr innan vi till slut gnistade om en cyllinder och satte i ny kolv.

Fin hoj va de, och riktigt gött twin ljud.

Hojen jag hade va från 70-talet, och bygga fighter av den kan du glömma.
Som kaffe hoj kan den säkert bli bra.

Men om jag hade varit du hade jag sattsat pengarna på en rd 125 lc alla dagar i veckan.
Dom går att få riktigt billigt, och dom går väll rätt så bra också.

Men men, lycka till med hojen.

BTW Va va de för årsmodell?

jag är tveksam på om den har 16hk från början :)
inte omöjligt men ändå

men får man verkligen köra den med a1?

ska du bänka den före/efter trimningen?

Ja, min farsa är grymmt motorintresserad, byggde sin första dragbike när han var 18, han fick väl ur en 20 ur sin för en 25 år sen, siktar högre en så, Igge du verkar tevksam, men du ska få se :tummenupp, vill som sagt inte kunna dra en rs men motorn måste ju kunna tala lite för den tuffa "looken" får se, man kanske till och med kommer över en 250, eller en ärretta!! (nr2=sarkasm)
notera, 2cyl=2 av allt, 2 rör två insug två förgasare m.m, underlättar, särsklit vid cylinderborrning, 79 tror jag det var, men är ej säker, så 30 år men det har varit undanställt med olja, (den har stått varmt), är körd på senare tid, motorn går som en klocka, ska hämta den om 40 min!, den är inreggad A1

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan