HanneZ
Guest
Det upptäckte vid med när vi försökte få bort skiten med bromsvätska.MT skrev:Så farligt som vissa vill framhäva att det är har jag inte vart med om iaf.
Jag brukar torka tort efter jag är klar med baltande så duger de fint.
Tex så lyckades jag att spräcka min bromsvätskebehållare på bilen så det kom bromsvätska i halva motorummet.
Lät bilen stå ett par dagar innan jag fick tag i en ny som jag monterade dit och tog vattenslagen och spolade bort det värsta.
Än idag så kan jag obsolut inte se nånstans att lacken skulle ha släpp pga vätskan.
Annat exempel var när jag mekade åt en kille som körde rally.
Han åkte av på en ss och slet av en bromslang bak på bilen.
Detta resulterade att varje gång han trampade på bromsen så vart det som en vattenslang och bilen var helt kladdig på underedet ifrån A stolpen och bakåt.
Givetvis så hade han inga bromsar efter avåkningen men för att vi skulle slippa bryta så ställde vi om bromsvågen så ingen vätska gick till bakbromsarna och kunde köra klart tävlingen.
Lastade bilen och åkte hem och dagen efter så tvättade vi av bilen.
Inte heller där kunde vi se att det skulle hänt nått speciellt pga bromsvätskan som hade vart kvar på bilen runt ett dygn.
Dock så vet jag inte om det är exta känsligt om det skulle vara pluverlackat men att använda det som lackbortagnings medel kan jag verkligen inte rekomendera.
Men nu VILL ja ju ha bort skiten