Jag är snygg, jag är stark!! Racerapport Sviestad!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Racerapport Sviestad 26-27 maj 2007-05-28

Fredag
Plockade upp en trött Jorpes i Göteborg. ”Vi har inte så bråttom va? Jag ska bara mappa om!” Vad svarar man… :confused: ”Nej då, vi har bara 30 mil framför oss och klockan är 8 på kvällen". Nåväl, iväg kom vi och fram kom vi också. Slog upp tält på nolltid och slaggade in

Lördag.
Vadå ”en ny chikan på rakan?” Hela jävla banan var ju ny!!! Kände inte igen mig alls, hemsk och smalt och knöligt och ”OJ VAD FORT ALLA ANDRA KÖR!!!” Bedrövlig tidsträning, näst sista startposition och kass känsla för banan. 26:e startposition av 27 åkare med 1.02,0!!!:mad:
Jag slutar och börjar med Bridge istället!:huvet
Racet blev en något bättre affär där jag låg 19:e efter ett varv och var som bäst 18:e. Bromsade tyvärr på mig en gång och tappade ettpar placeringar. Hade Ove Zelin alldeles i hasorna i mål och det kändes ju gott! Erik var sur för att han inte fick någon poäng då han kom 16:e. Jag var glad för att jag hade kul och kom ner på 1.01,5. Tröstade Erik med en Pizza och en fin kulglass på Bosses.
På kvällen knallhårt drag med ett rockabillyband med punkinfluenser… Går det förresten?

Söndag
Erik fick väckas för att komma upp till tidsträningen. Han var helt utmattad efter hårt husbyggande. För egen del så var det plötsligt en ny bana som uppenbarades. Torparn var plötsligt intressant att gå in i, nya chikanen blev en kul dykning snett nedåt höger och bergskurvan lätt!!! Skojigt värre. Det var bara esset som inte funkade… Hmmmm
Lyckades dock kapa en sekund och köra 1.00,5 och det gav 21:a startposition alldeles bakom Erik. Bra.
Laddade upp med överbliven pizza från lördagen, vrålade lite på Oscar (som ju egentligen kör rätt långsamt… för att vara han alltså!) samt tuggade lite med jimpa, tompa och jompa. La på friska puckar. Alles Optimal!:)
Gör en ok start och ligger i Eriks kuts. Vi gör en seeeeen bromsning ute på högerkanten och ser fältet försvinna bakåt till vänster om oss. ”Tjoho, vi nyper en massa åkare i esset!” :tummenupp Plötsligt händer något och en hoj far ut framför Erik som styr ut i gräset. Framför mig kommer Wille Backlund kanandes på rygg och för att undvika honom kör jag ut i gräset också. ”Skit också!!!!!” Kommer upp på banan och är näst sist! Lyckas tagga till och på andra varvet tar jag tre man och på de nästföljande varven tar jag Ove Zelin, Marcus Lindström och Kristoffer Persson. Olof Forslund blir en hårdare nöt. Kommer om men han slår tillbaka.
Två varv före mål kommer Erik och ålar sig om. Han inleder en hård batalj med Olof och jag bara väntar på att de ska åka ut i lecan. Så blir inte fallet utan Vinnaren Cristoffer Nielsen tar flaggan två meter bakom Erik och Olof. Detta får till följd att Erik och Olof tror att de är avflaggade och kör in i depå. Tyvärr blir de då uteslutna, de får DNF då de inte tagit målflaggan. Den enes bröd, den andres död; jag får därför 14:e plats och 2 SM-poäng!!! :) GLAD jag blir! Mycket nöjd med racet, fick nästan gå under minuten (1.00,1) och framför allt var det KUL!!! Fan vad jag är snygg!!!:yoparty
Resan hem gick i dur och moll. Erik surade (berättigat) över att han inte fick poäng och jag var glad för att jag fick. Erik menar att han nu har ”bjudit igen” efter den ”kontakt” som skedde under fjolårets STCC på Falken då Erik torpederade mig… :va Hmmmm, jag vet inte jag…

Underbar rapport :tummenupp "att göra en Jorpes" är nu myntat :tungan

Haha, fantasisk bra läsning. :)

Jag var ytterst nära att göra en Jorpes på min andra tävling nånsin, just på sviestad. Men där var vinnaren två meter framför mig i stället. Bra kört!

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Das grose pipe kaputt, måste röka på mer näst gång :tungan

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Das grose pipe kaputt, måste röka på mer näst gång :tungan

Hemresan tillbringades att diskutera ämnet "luttrad". Mossberg menar på det klaraste jag jag inte kunde vara luttrad, medan jag väl kunda anses vara det. Wikipedias definition :Erfaren av en serie negativa upplevelser::

*16:e man på lördagen. Snuvad på SM-pinne
*Nerträngd i gräset i starten på söndagen. sist ut alltså
*Uppkörning modell gediger o SM pinne/ar säkrad. Men missar målfalggen

-Jag är luttrad!

Ove. Se till att dimensionera rök-mojset bättre nästa gång. Du kvalar ju som en gud!!!!

SUNKAN!!!!! Grattis

Racerapport Sviestad 26-27 maj 2007-05-28

Två varv före mål kommer Erik och ålar sig om. Han inleder en hård batalj med

”bjudit igen” efter den ”kontakt” som skedde under fjolårets STCC på Falken då Erik torpederade mig… :va Hmmmm, jag vet inte jag…

***det var enkelt att köra om.:)
*** Jag skänkte dig 2 pinnar för att jag är så snäll. Jag är en ärlig man som vill gottgöra för mina synder :pannkyss

Last edited:
Hemresan tillbringades att diskutera ämnet "luttrad". Mossberg menar på det klaraste jag jag inte kunde vara luttrad, medan jag väl kunda anses vara det. Wikipedias definition :Erfaren av en serie negativa upplevelser::

*16:e man på lördagen. Snuvad på SM-pinne
*Nerträngd i gräset i starten på söndagen. sist ut alltså
*Uppkörning modell gediger o SM pinne/ar säkrad. Men missar målfalggen

-Jag är luttrad!

Luttrad.... Erik, bara för att du kan stava till det betyder det inte att du är det!
Första punkten: Du blev inte snuvad på en SM-pinne. Du, liksom jag, körde för sakta och förtjänade inte någon poäng. Alltså kan den inte räknas.:hördu

Andra och tredje punkten kan möjligen räknas. Det var grymt orättvist och jag lider med er. Men eftersom "en serie negativa upplevelser" innebär FLER än två negativa upplevelser så är det helt enkelt inte nog!! Det måste till mer!:fakta

DESSUTOM kompenseras dessa två negativa upplevelser av att du varit med MIG hela helgen.:tummenupp Att få frotteras med en sådan kul, rolig, fyndig, generös, glad, och dessutom ödmjuk människa kompenserar mer än nog för de två negativa upplevelser du hade i helgen.

Alltså, du är INTE luttrad pga helgens händelser!:)

Tack!:tummenupp

Last edited:
tack hehe... Ja jag snackade med sörebo och han sa att ni skulle ut på äventyr.. Vart exakt ligger Most??

Sikta på Prag och så fort du kommit in i Tjeckien så svänger du till höger (söderut) 5 mil.

Alltså nära, ca 50 mil från Sazznitz!:D

Svänger man höger direkt när man kommer in i tjeckien så hamnar man hos flickorna......

Bra kört... Även av Erik.... trots allt

Jorpes har numera en lapp klistrad på tanken "kör minst ett helt varv till efter målflagg"

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph