jag är sjuk och behöver råd.

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Ja så här är det behöver nån ultrarapidkur nu så jag är på fötterna imorgon.
Varit totalt idiotsjuk sen julafton lite bättre idag , men ska ju jobba imorgon
och jag kan fan inte vara hemma , så är det nån som har nån superultra kur
så jag blir hyvens tills imorgon.

Har feber ont i halsen , ja allt över axlarna helt enkelt.

Nu har inte jag läst hela tråden men jag skulle rekomendera en stadig wirre...

Det lär ju inte hjälpa men det är jävligt gott!

Ta 1g Alvedon och 400 mg Ipren (ja tillsammans..dom är inte samma aktiva ingrediens)..förutsatt att du inte är byggd som Dani Pedrosa..då skall du ta barnrekommendationerna:hihi.
Tillsammans ger dom istortsett total smärt och värklindring på just förkylnings/ flunsesymptom..och eftersom du tvärt måste jobba så får du leva med att "bara" dämpa symptomen..för du kan inte bli av med förkylningen förrän kroppen är redo (eftersom det troligen är ett virus du har).
:nurse

Last edited by a moderator:
Stadiga sovtider under natten och käka rätt är det som gäller. Inga ansträngningar heller. Man brukar säga att käka vitaminer, dricka örtte o.s.v. så blir man frisk på sju dagar. Sover man rätt och inte anstränger sig så tar det en vecka.

BTW, tack för miniövningskörningsskylten för c:a tre år sen. :tummenupp

Nursey skrev:
2678194 Ta 1g Alvedon och 400 mg Ipren (ja tillsammans..dom är inte samma aktiva ingrediens)..förutsatt att du inte är byggd som Dani Pedrosa..då skall du ta barnrekommendationerna:hihi.
Tillsammans ger dom istortsett total smärt och värklindring på just förkylnings/ flunsesymptom..och eftersom du tvärt måste jobba så får du leva med att "bara" dämpa symptomen..för du kan inte bli av med förkylningen förrän kroppen är redo (eftersom det troligen är ett virus du har).
:nurse

Har du kollat så han tål substanserna i t ex Ipren? Tål han inte det blir läget lite annorlunda än att just ha lite ont i huvudet. Andningsbesvär, som kan övergå till total uppsvullning av luftrören, som i sin tur, med otur, kan leda till döden.

vbg_snake skrev:
2678283 Har du kollat så han tål substanserna i t ex Ipren? Tål han inte det blir läget lite annorlunda än att just ha lite ont i huvudet. Andningsbesvär, som kan övergå till total uppsvullning av luftrören, som i sin tur, med otur, kan leda till döden.

Jag har ju inte ordinerat det åt honom, bara rekommenderat..han är en vuxen människa och de är receptfria preparat. Läser han inte lappen innan han tar preparaten så är det ju dumt :fakta
Det är liksom var och ens ansvar att kolla upp sånt innan man stoppar i sig ett preparat..man kan ju inte blint lita på vad som står på en internet site.
Hoppas det går bra och att du inte är överkänslig. Har du astma så kanske du skall vara varsam med Ipren..kolla upp detta innan isf :)

Nursey skrev:
2678292 Jag har ju inte ordinerat det åt honom, bara rekommenderat..han är en vuxen människa och de är receptfria preparat. Läser han inte lappen innan han tar preparaten så är det ju dumt :fakta
Det är liksom var och ens ansvar att kolla upp sånt innan man stoppar i sig ett preparat..man kan ju inte blint lita på vad som står på en internet site.
Hoppas det går bra och att du inte är överkänslig. Har du astma så kanske du skall vara varsam med Ipren..kolla upp detta innan isf :)

;) Astma och värktabletter är ett helvete.

Vad göra mot magsjuka?

Började med att jag hade ont i magen inatt och idag är jag på gränsen till att spy precis hela tiden och så fort jag rör på mig blire Mkt värre.

Hatar o spy :(

Suger oxå att inte ens kunna gå te köket/spela datorspel etc. utan att veta om man kmr spy lr inte.

floodi skrev:
2678178 Ja så här är det behöver nån ultrarapidkur nu så jag är på fötterna imorgon.
Varit totalt idiotsjuk sen julafton lite bättre idag , men ska ju jobba imorgon
och jag kan fan inte vara hemma , så är det nån som har nån superultra kur
så jag blir hyvens tills imorgon.

Har feber ont i halsen , ja allt över axlarna helt enkelt.

Ta 2 vanliga TREO i ett halvt glas vatten, svälj allt när tabletterna löst sig, och gå å lägg dig, sen borde du vara helt OK för jobb igen :)

Vi har samma sak & fick det samtidigt! Rekommenderar ryggläge, laptop & vattenflaska. Kanske en värktablett eller två om du vill fuska.

Här går det framåt, ingen feber idag & massa roliga sidor på internet jag inte visste fanns. Sen att alla andra har kul ute på krogen är inget jag tänker på. Nejdå, inte en enda minut funderar jag på det. Har faktiskt inte alls tänkt på öl & utgång och tjejjer och dansgolv & snurr i skallen och tjejjer och öl. Inte en minut...

:gråta

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...