Jag är så glad idag...

westsidee

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Hoj
2012 Aprilia Tuono V4R
Åkte "tidigt" (6.00) till jobbet imorse. Och som alltid brukar jag putta iväg mc:n en bit från huset för att vara snäll mot grannar (läs frugan blir sur annars). Då går jag förbi en kille som lämnar barnen på dagiset i närheten som försöker säga något... Då jag har musik högt i hjälmen hör jag inte vad han säger, jag tänker att nu får jag troligtvis skäll då han kanske bor längre ner på gatan och hatar min vällsjungande Tuono v4 som drar förbi då och då.

Men icke, när musiken äntligen är avstängd kommer han närmare och säger något som gör min dag...

"Om du var min granne skulle du får starta hemma. Det är ju ljuv musik ju!"

Mer sådana människor tack!

Last edited:
Gjorde likadant när jag hade en VTR och bodde i radhus... fanns de som uppskattade det och andra inte. :)

Den här säsongen har jag hämtat grabben i skolan (f-klass) med hoj första gången och kom dit i skinnställ varpå flera andra grabbar kommer fram och utbrister "WOW, du ser ju ut som värsta superhjälten!"
Och sen följde fler beundrande kommentarer när grabben (6år) hoppar upp på cutsen och vi åker iväg. :) :yoparty:rock

Gjorde likadant när jag hade en VTR och bodde i radhus... fanns de som uppskattade det och andra inte. :)

Den här säsongen har jag hämtat grabben i skolan (f-klass) med hoj första gången och kom dit i skinnställ varpå flera andra grabbar kommer fram och utbrister "WOW, du ser ju ut som värsta superhjälten!"
Och sen följde fler beundrande kommentarer när grabben (6år) hoppar upp på cutsen och vi åker iväg. :) :yoparty:rock

Påminner om den turistande familjen jag mötte i dörren på Taxinge. (Efter att ha smörjt kråset med kakor så skinnstället satt osedvanligt tajt.)
Familjen kliver åt sidan för att släppa ut mig och sonen i 5-6 årsåldern rycker mamma i armen och utbrister storögd. -Look mum, a SUPERHERO!

Att jag inte tog tillfället i akt att säga nåt klyshigt om ärlighet eller drogers dumhet grämer mig litet. Men stegen till hojen var fjäderlätta och stället blev plötsligt tajtare kring bröstkorgen än buken. :)

Åker dagligen till och från jobbet i Stockholms innerstad med många rödlysen. Ofta står folk och väntar på grön gubbe samtidigt som jag har rött. Ibland händer det att någon gör en gasande rörelse med handen. Brukar då vrida till lite lätt två gånger på rullen som bekräftelse. Detta resulterar i :tummenupp från personen i fråga. Brukar vara en bra start på dagen :yoparty

Varje gång jag passerar en skola så springer en hord småkids fram och hänger på staketet sen jag skaffade en DR600 med smattrande Supertrapp, händer typ aldrig med twinnen :va

Skitkul, i vilket fall.

Förstår er stackare som behöver göra så. Hade ja haft en tuono som granne hade den fått starta utanför sovrummet (nästan varje dag) ;)

Vår granne, Åh den låter trimmad! Hur många hk har den?! Han är 63..:)

Trevligt med så många trevliga storyn... Och om nu alla MC människor börja hälsa tillbaka på mina hälsningar så kommer världen kännas ännu bättre. :)

Förstår inte riktigt varför folk ska gnälla när man startar sin hoj på morgonen och åker iväg. Det låter ju illa i kanske 10 sekunder. Men alla jävla dårar har full rätt att köra gräsklippare som låter förjävligt. I timmar!

Åker dagligen till och från jobbet i Stockholms innerstad med många rödlysen. Ofta står folk och väntar på grön gubbe samtidigt som jag har rött. Ibland händer det att någon gör en gasande rörelse med handen. Brukar då vrida till lite lätt två gånger på rullen som bekräftelse. Detta resulterar i :tummenupp från personen i fråga. Brukar vara en bra start på dagen :yoparty

Händer aldrig med Bumsen (R1200GS) men ofta med KTM:en (690 E) trots att den har originalpipa. Har ett dagis bredvid min bostad och där kommer de alltid rusande och vill att jag gasar och tutar. Lyfte framhjulet lite en gång och fick hurrarop :tungan.
Man blir glad!

Den här tråden väcker onekligen ljuva minnen. För många år sedan bodde jag i en bostadsrätt och körde enduro och hela bostadsrättsföreningen jublade när jag sålde min 240 husqvarna. Själv jublade jag mest några dagar senare när jag rullade in på innergården med min nya husqvarna WR 400. Blev aldrig invald i styrelsen.

Åker själv en ktm 1 stånka 690 cc med akkrarör. Känner igen mig med trådstartaren:D
Har en lite nedförsbacke där jag bor, där grannen med hundarna som låter så fort någon går förbi alltid låter :gnissla
Passar jag på att starta så att "grannen"får tillbaka lite skön sång från mig:yoparty

Stod och skruvade en osedvanligt vacker sommarkväll, det var kväll men solen hade ännu inte gått ner. Blev ett par provstarter för förgasarinställningar. Så plötsligt dyker en liten tös på 5-6år i nattlinne upp runt husknuten, och utbrister argt "jag försöker faktiskt sova!" och hytter med näven åt mig. Det fick mitt hjärta att smälta så hojen ställdes in i garaget och jag fortsatte projektet en annan dag.

Finns en fin cirkulations plats på vägen hem, ut ur en "förort" (gammal europaväg=bred å fin) med lätt utförsbacke, lååång raka efter, som gjord att slanga ut ur lite vilket är svårt att låta bli såklart..:smasha
Under sommaren händer det att ungarna på det kvarteret brukar komma springande i en flaxande hord när jag närmar mig, jag skyller det på 999cc å twin med akkra :kär

Härlig känsla när dom hoppar av glädje när man åker vidare på slangen :banana

Härligt.

Alla våra fordon låter som fan så vi orkar inte rulla bort något.

Å andra sidan så brummar grannens traktor gött på morgonen med så vem bryr sig :)

Trevligt med så många trevliga storyn... Och om nu alla MC människor börja hälsa tillbaka på mina hälsningar så kommer världen kännas ännu bättre. :)
Jag startade stånkan 00:30 i lördags med ett vrål, drog runt rullen till max, fram och tillbaka innan jag brände iväg. Gasade så mycket jag bara kunde med så högt varvtal som möjligt. Allt för att grannarna ska uppskatta en start kl 06:30, du vet, det ger lite perspektiv på livet. :hihi

Sorry, men det var någon jävla grannfejd hos kompisens morsa med tillhörande kille någon stans i västra huskvarteren av stan. ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti