Jag är rädd för kvinnor!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det är rätt många som skriver att de aldrig vill ha barn. Jag är lite nyfiken på hur ni motiverar det? Är det svenssonlivet eller? Jag är nämligen rätt övertygad om att det inte behöver bli så tråkigt och inrutat som det verkar vara för så många, men så styr jag över min egen tid för det mesta också iofs.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det är rätt många som skriver att de aldrig vill ha barn. Jag är lite nyfiken på hur ni motiverar det? Är det svenssonlivet eller? Jag är nämligen rätt övertygad om att det inte behöver bli så tråkigt och inrutat som det verkar vara för så många, men så styr jag över min egen tid för det mesta också iofs.

Som Jag känner handlar det om att Jag inte vill ha barn med vem som helst i första hand och är då klart hellre utan. Något som inte verkar spela större roll för övriga pöbeln representerade av "Linda 28" och "Lars 34" (som cyklar med hjälm) i Jacobsberg.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Som Jag känner handlar det om att Jag inte vill ha barn med vem som helst i första hand och är då klart hellre utan. Något som inte verkar spela större roll för övriga pöbeln representerade av "Linda 28" och "Lars 34" (som cyklar med hjälm) i Jacobsberg.


Det där tycker jag är sunt tänkande men det är fler som rakt av säger att de aldrig under några omständigheter vill ha barn.

Som cyklar med hjälm, haha! :D
 

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Sthlms län
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
Det är rätt många som skriver att de aldrig vill ha barn. Jag är lite nyfiken på hur ni motiverar det? Är det svenssonlivet eller? Jag är nämligen rätt övertygad om att det inte behöver bli så tråkigt och inrutat som det verkar vara för så många, men så styr jag över min egen tid för det mesta också iofs.

Jag har ju inte skrivit i den här tråden tidigare men jag tillhör också den där skaran som inte vill ha barn.

För mig handlade det nog mest om att jag är rädd för saker som jag inte kan "påverka". Svårt att förklara men allt i livet är föränderligt; om jag inte trivs med mitt jobb kan jag byta, trivs jag inte där jag bor kan jag flytta, osv.

Men att vara förälder.... Det är ett livstids åtagande på nåt sätt. Det är förmodligen också så att man inte ångrar sig när man väl blivit förälder, men tänk om man gör det ändå?!?

Nu för tiden är jag helt enkelt för gammal och bekväm av mig så nu känns det definitivt inte aktuellt längre.

Men jag tycker om barn. Och min systerson t ex är världens finaste unge och det är jätteroligt att umgås med honom och jag kan längta järnet efter honom.
Men det är väldigt skönt, tyst och lugnt, när han åkt hem igen...
:hihi
 

Kneedrag

Guest
Detta styrker bara mina tvivel. Hon kan inte ha blivit förvånad över att han slagit och hotat henne. Sådant beteénde dyker inte bara upp. Har Jag svårt att tro i alla fall. Då kan man ju undra varför hon tycker han är en bra kandidat till att göra henne på smällen? (ingen sympati alls för honom)

Jag antar att människans väldigt gundt lurande apnatur gör sig påmind vid dessa tillfällen och vare sig det är försvarbart eller ej så är stryk (oavsett mot vem) en auktoritetshandling och auktoritära egenskaper kittlar som vi vet skönt mot livmodertappen.


:rofl

Jag åker vare sig finnbåt eller bedriver grönejägarhäng. Har väl varit på krogen 1 gång i månaden max senaste åren trots avsaknad av kräklemur.
Ja men stoppar man pitten i grytan så får man räkna med att det kan bli en unge vare sig man vill eller ej. Lite jävla koll får killar ha. Det är inte bara tjejens ansvar.....

Och många killar som misshandlar kan vara hur mysiga och bra som helst i början.....
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ja men stoppar man pitten i grytan så får man räkna med att det kan bli en unge vare sig man vill eller ej. Lite jävla koll får killar ha. Det är inte bara tjejens ansvar.....

Jo jag har i princip slutat helt efter alla tokiga jäkla tjejer man träffat men är man tillsammans med någon så borde man väl ha lite koll på var som sker annars får man helt enkelt skita i att ligga.

Och många killar som misshandlar kan vara hur mysiga och bra som helst i början.....
Men det uppdagas ganska snabbt om man inte vill att det ska vara något annat än det är.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det bara jag och min PM-låda eller är det en jävla massa smör som pågår i den här tråden? :mad:
 

Kneedrag

Guest
Jo jag har i princip slutat helt efter alla tokiga jäkla tjejer man träffat men är man tillsammans med någon så borde man väl ha lite koll på var som sker annars får man helt enkelt skita i att ligga.


Men det uppdagas ganska snabbt om man inte vill att det ska vara något annat än det är.

Och hur vet du det ? har du haft ett förhållande med en misshandlar kille:D:näsblod;)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Och hur vet du det ? har du haft ett förhållande med en misshandlar kille:D:näsblod;)

höhö som bög.

Nä men Jag har i min bekantskapskrets yttre ringar erfarit företéelsen och kan av det bara dra slutsatsen att saker och ting var som Jag förväntat mig.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det är rätt många som skriver att de aldrig vill ha barn. Jag är lite nyfiken på hur ni motiverar det? Är det svenssonlivet eller? Jag är nämligen rätt övertygad om att det inte behöver bli så tråkigt och inrutat som det verkar vara för så många, men så styr jag över min egen tid för det mesta också iofs.

Det är en kombination av vad du och Teo skriver.

Skulle man ens seriöst börja tänka tanken så skulle man ha ihop det med en brud som är perfekt, och du nämnde ju oddsen själv, en på miljonen :tungan ;)
Oddsen talar emot helt enkelt.

(och som filmklippet tidigare påpekade; det är jäkligt fel och synd det, för mina och hennes gener är ju några av dom bästa att föra vidare, medan gula blend-rökande WT förökar sig som satan i brist på andra tidsfördriv/intressen) :rofl



Det skulle kunna ske med rätt tjej, men jag har inte och tänker inte ha förväntningarna på det, då blir man bara besviken när man inte prickar den där en på miljonen - och hojen (Kajsa "Tindra" Månsson, KTM) gör mig aldrig besviken, och när hon och jag sexar så finns det ingen risk för "oops"-avkommor haha)



Kanske blir för personligt men ställer frågan ändå:
Jörgen Karlsson (m.fl.) har du/ni haft några förhållanden och provat på, eller direkt insett att tvåsamhet osv. inte är något för er!? (börjar själv känna behov av mer egentid och "ensamhet")
 

ddaannnnee

Medlem
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
f800gs-10 +640SM -05 +GPZ900r-88
Det är rätt många som skriver att de aldrig vill ha barn. Jag är lite nyfiken på hur ni motiverar det? Är det svenssonlivet eller? Jag är nämligen rätt övertygad om att det inte behöver bli så tråkigt och inrutat som det verkar vara för så många, men så styr jag över min egen tid för det mesta också iofs.

varför ska det motiveras?
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det är väl ungefär som att många inte vill eller inte hinner med att ansvara över en häst, hund eller liknande.
 

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Ort
köpingenting
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Ja men stoppar man pitten i grytan så får man räkna med att det kan bli en unge vare sig man vill eller ej. Lite jävla koll får killar ha. Det är inte bara tjejens ansvar.....

Så ditt råd är..... kör i tvåan för att vara på den säkra sidan??
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top