Jag är ny här och behöver er hjälp!!

Tjuv

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Ktm 525
Hallå på er!

Så här ligger det till.
Jag är 20 bast och vill ha båge. (Ktm525)
Om jag tar mc kort nu så kommer jag få Behörighet A med begränsning.
Får jag då sätta mig på en 525:a? Eller ska jag vänta till juni då jag blir 21 och ta kort útan begränsning. Men kruxet är att det på sommaren är omöjligt att få mc kort så jag vill ju börja så tidigt som möjligt. Hjälp mig nu. Softa...

Hallå på er!

Så här ligger det till.
Får jag då sätta mig på en 525:a? Eller ska jag vänta till juni då jag blir 21 och ta kort útan begränsning. Men kruxet är att det på sommaren är omöjligt att få mc kort så jag vill ju börja så tidigt som möjligt. Hjälp mig nu. Softa...

asså jag vill inte låta taskig men det finns flera sådana här trådar angående cc o effekt

läst 4 olika nystartade sådana trådar bar idag sök o du finner...

www.vv.se

tung mc 700cc o effekt över 32 kw eller ngt sådant e det

asså jag vill inte låta taskig men det finns flera sådana här trådar angående cc o effekt

läst 4 olika nystartade sådana trådar bar idag sök o du finner...

www.vv.se

tung mc 700cc o effekt över 32 kw eller ngt sådant e det

Men heja dig då!!

LÄS nästa gång!! Jag är ny här jag fattar inte hur detta fungerar riktigt! och vet du inte så behöver du inte skriva åter igen heja dig!!

KW säger mig ingenting. Fågan va om jag får köra en 525:a eller inte (a kort med begränsning)

2825058 Men heja dig då!!

LÄS nästa gång!! Jag är ny här jag fattar inte hur detta fungerar riktigt! och vet du inte så behöver du inte skriva åter igen heja dig!!

KW säger mig ingenting. Fågan va om jag får köra en 525:a eller inte (a kort med begränsning)
JAAA du FÅÅÅR köra den OOOM du STRYYYPER hojen till 25kw :)

Välkommen till SH.com :D

JAAA du FÅÅÅR köra den OOOM du STRYYYPER hojen till 25kw :)

Välkommen till SH.com :D

Så du menar att du över huvudtaget aldrig någonsin kommit i kontakt med ett forum på internet

du måste vara femenin för alla som håller på med bilar båtar ngt som inehåller motorer har någorlunda kolla på vad Hk vridmoment watt etc är

läs på lite om motorer innan du köper hoj annars får du problem när tändhatten råkat lossna och motorcykeln inte startar.

för övrigt får du köra max 650cc med 25 Kw. som är cirkus 48 hästar.

välkommen och hoppas du lär dig fort. :D

bry dig inte om taskiga kommentarer.. det finns rätt många som gått industri i deras yngre dagar här med den vanliga industri attityden "vi är farliga killar som gillar motorer" fast dom var jättetöntiga och allt dom pratade om var 240..:arsele

tacka vet jag elare :D:tuttar

Last edited:
vem har attityds problem igenkligen

Men heja dig då!!

jag tipsade bara lite om almän sökning

2825086 Så du menar att du över huvudtaget aldrig någonsin kommit i kontakt med ett forum på internet

du måste vara femenin för alla som håller på med bilar båtar ngt som inehåller motorer har någorlunda kolla på vad Hk vridmoment watt etc är
Är jag feminin? Eller varför citerar du mig? :D

för övrigt får du köra max 650cc med 25 Kw. som är cirkus 48 hästar.

25 kW är det samma som 33 hästar.

Det går bra att köra en 750 oxå om den är strypt till 25 kW och har ett förhållande mellan effekt och vikt som inte överstiger 0,16kW/kg.

Det står alltså inget om hur många cc en hoj får ha!

Kör på och ha skoj med din hoj hur du än beslutar dig för att göra.

:squid

Välkommen till SH säger jag !

Här hittar man avundsjuka moppefukkon,proffs och allt där i mellan..

Allt ska tas med en stoor whiskey alt nypa salt...
Vilket du nu föredrar..

Hallå på er!

Så här ligger det till.

Vet hur det känns, var där för ett tag sedan:rolleyes:
DU får köra en 525 om den är strypt, effekten får då inte överstiga 25kw (34hk!) och effekt/vikt förhållandet får inte överstiga 0,16Kw/kg, capish?

See på vägverkets hemsida också om det är tvivel om saken:
http://www.vv.se/templates/page3____123.aspx

Your welcome:tummenupp

25 kW är det samma som 33 hästar.

Det går bra att köra en 750 oxå om den är strypt till 25 kW och har ett förhållande mellan effekt och vikt som inte överstiger 0,16kW/kg.

Det står alltså inget om hur många cc en hoj får ha!

Kör på och ha skoj med din hoj hur du än beslutar dig för att göra.

:squid

hade för mig att det var max 650cc, är detta säkert det du säger?

detta är noga nu för jag ska snart köpa en hornet 600 så fort vädret tillåter här i norrland. Ifall det du säger stämmer så blir det ju självklart en kawasaki z750:tuttar

Hm ibland får jag en märklig känsla av vikten att kunna allt man frågar om:dummer

idiotiskt tänkt eller hur!

Har du suttit vid ett forum tidigare får du nog ta åt dig av kritiken att söka lite först. Annrs anser jag att inga frågor é dumma frågor

hej o välkommen till sh:hej

detta är noga nu för jag ska snart köpa en hornet 600 så fort vädret tillåter här i norrland. Ifall det du säger stämmer så blir det ju självklart en kawasaki z750:tuttar

Det stämmer det han säger om inga regler ändrades i veckan :tummenupp

DU får köra en 525 om den är strypt, effekten får då inte överstiga 25kw (34hk!) och effekt/vikt förhållandet får inte överstiga 0,16Kw/kg, capish?

Tack för att någon kunde det han skrev!:tummenupp

Hallå på er!

Så här ligger det till.

Jag skulle vänta till juni och ta för tung direkt, du kan väl kanske övningsköra under tiden så du ändå får köra och sen ta tung direkt så du slipper köra upp varannan vecka... Går väl att boka en uppkörningstid nu som ligger precis när du fyllt?

Och just ja, välkommen till gettot! :tummenupp

Du kan köra en hayabusa på a begränsad om du lyckas strypa den till 25kW.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph