Jag är glad att jag lever i västvärlden...

Dom har lagt ner ett mindre lands BNP på att ta reda på hur en perfekt kopp te skall tillredas.

Pellert skrev:
Verkligen. :rolleyes: Kunde dom inte hitta något mer meningslöst att spendera pengarna på? :va

Men det är ju en av de stora frågorna här i livet som äntligen har knäckts... :rolleyes:

Jag är mest förundrad över hur låga löner de verkar ha vid universitetet i Leeds. Vid svenska "lågstatusuniversitet" jobbar professorer för 40 papp i månaden. Lägg till sociala avgifter och liknande så skulle det inte förvåna mig om vi snart är uppe i det dubbla. Allokerat kostnader för lokaler, materialåtgång, administration osv så snackar vi kanske om hundra kallt per professor och månad. Här har flera forskare vid Leeds arbetat i tre månader för en total kostnad under 150 tusen kronor. Några studenter som skriver en d-uppsats utför lugnt ett arbete som kan värderas högre än den summan...

berggren_martin skrev:
...Några studenter som skriver en d-uppsats utför lugnt ett arbete som kan värderas högre än den summan...

Två fina uttryck de slänger sig med vid mitt universitet: "Easy tasking" och "Learning by doing"... Med andra ord: Låt studenterna göra jobbet... :D

Det största felet är att det är möjligt att forska på precis vad f*n som helst.
Skulle inte förvåna mig ett skit om det var 150 000 pund dom bränt till sina brända brödbitar. :mad:
//Tobbe

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka