Jag är frälst, så jävla frälst!

Var på mc-dagana i gbg förra helgen och provkörde 1290 duken och herre jävlar vilken hoj. Den lär nog hjälpa till lite med begagnatpriserna på 990 duken till nästa säsong iaf. 1290 kändes smidigare samt inte lika rå i motorgången som 990.
 
Köpte själv en SuperDuke för några veckor sen. -06a helt original (tyvärr lr nått). Då jag inte har någora kläder m.m. kvar sen tidigare så har jag bara kommit en 10mil (lånade kläder). Men förbaskat trevlig hoj. Känns som en moped fast med massa effekt och stabilt chassie! :brynad
Måste erkänna att din tråd var det som gjorde att det blev en SD. Var sugen på Street triple å liknande också men då du verkade så jävla nöjd så. ;)

Framtidsplaner är väl dels att få hem kläderna så man kan börja köra! (Iofs minus här på morgonen än...)
Men vore inte fel med nått slipon! Känns dyrt bara, snål som man är. :död
Sen ligger nog en drevning högt på listan. Framförallt att den går så jäkla fort på 1an, jäkla slirande på kopplingen verkar det vara som gäller så fort man ska köra lite sakta. Alternativt lite för inkompetent förare än så länge. :fakta

Härligt att man kan inspirera!
Slipon kan du hitta till rätt humana priser på ebay, kolla på Leo Vince, de brukar vara prisvärd!

Tror det är en vanesak det där med ettans växel, för jag tänker inte alls på det längre.

Och som någon mer nämnde, V-twin rockar! :yoparty
 
Välkommen till KTM!

Har haft olika KTM och bland annat en SuperDuke. Kommer aldrig att gå tillbaka till något annat.

Gå in i SuperDuke tråden så får du massor med uppslag om vad du SKA GÖRA med en superduke.

- Dreva ned
- Ta bort SAS
- Skaffa kabel för ECU
- Leo eller akra
- Luftfilter box alt. insatsfilter

Uppslagen är oändliga gällande SuperDuken och allt du gör kommer att få den att gå bättre!

....gällande att KTM går sönder så är det sånt skitsnack! hade inga som helst problem med varken min 950SM, 690SM, 990SMR eller min SuperDuke så släpp det snacket...
 
Last edited:
Ni får sluta skriva här nu, intresset och suget av att slå samman firebladen och 660'n blir inte mindre!!! :)
 
Var på mc-dagana i gbg förra helgen och provkörde 1290 duken och herre jävlar vilken hoj. Den lär nog hjälpa till lite med begagnatpriserna på 990 duken till nästa säsong iaf. 1290 kändes smidigare samt inte lika rå i motorgången som 990.

Va fasen!!! :mad: Jag som sket i att åka dit för att inte KTM fanns representerade i listan över hojmärken som skulle fnnas där! Vill ju testa The Beast! :huvet
 
Va fasen!!! :mad: Jag som sket i att åka dit för att inte KTM fanns representerade i listan över hojmärken som skulle fnnas där! Vill ju testa The Beast! :huvet

Detta var på Bike i gbg de hade cyklar från bmw, Ducati, Yamaha och ktm på plats. Kompisen provade diavelen och den var också rätt fet.
 
Skittråd.

Jag sålde min SD 990 -11 (Sveriges utan tvekan finaste) för två månader sedan. Knappt 700 mil, orange/svart, Yoshi-pipor helt i kolfiber, mint condition, alla papper, nycklar, böcker, för 70´.

Varför sålde jag den? Den skrämde mig.
 
Sååå Göttt!!! o så rätt val !!!! Kört mc i 10 år. Haft bla R1,Ninja, z1000, Er6, Speed Triple mm, o nu KTM 990 SD. Älskar det brutala/råa beteendet/ljudet. Har en 06 innan uppdateringen 07 och den beter sig oroligt ( börjar "gunga" i chassiet vid provocerande körning el vid inbromsning med nedlägg innan kurva) mest bankörning el väldigt aktiv körning landsväg, minskas med uppstyvning till sport inställning fjädring, men försvinner inte. Har inget med däck el styrdämpare o göra. Någon som har upplevt samma, el kan ge tips ? Tänkte när det fanns så många SD´are här :-) / Ta hand om er = sänk farten till under 200, o börja brappa bakhjul ist RÄDDAR LIV !!!! OH YEAH ;-)
 
Har en likadan och kör helt enligt boken på sportinställning på chassit. Märker inget av det du skriver, tycker den är stadig som ett tåg. Hur långt har din gått, tänker på lager, framgaffelservice osv? Vad väger du, jag ligger på ca 80kg med full utrustning och det verkar passa hojen perfekt. Har mest kört offroad/enduro/motard innan = ingen bra jämförelse men oxå en säsong på ER6a vilken jag tyckte kändes betydligt svajigare.
 
Får jag köpa tillbaka den Kryckan?;) Har ångrat mig!

Skickar kolfiberprylarna till dig i veckan, mycket på jobbet nu...
 
Bilsport och MC samt Svedea!

Tecknade hos de förstnämnda men byter på måndag.
Svedeas onlinetjänst ville inte fungera idag.....
Tänk på att Svedea har 10k i självrisk vid stöld på ALLA KTM.
Och att Bilsport tillåter ALL bankörning! (förutom träning inför tävling och ren tävling såklart)
 
Självrisk på bilsport?

Edit: 3000:- såg ja nu vid första skadetillfället och dubblas vid nästa skada inom 12 mån.
 
Last edited:
Jävla skittråd! Blev ju nästan tvungen att handla.. (åååh va tråkigt :gnissla)

 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top