Jag är en skitgris!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Jag + choklad hör inte hemma i karlns bil...
Någon som har något bra knep/tips om hur man får bort en liten chokladfläck på sätet?

Bikerbitch skrev:
Någon som har något bra knep/tips om hur man får bort en liten chokladfläck på sätet?

Ta is i en plastpåse, se till så chokladen blir hård och skrapa bort den :tummenupp

Bara tanken att slicka på ett säte gör mig illamående. Jag står över.

NoicE; jag skall be karln läsa tråden, så får vi se vad han gör åt problemet.. :rolleyes:

Bosse bildoktorn säger: Kylspray, skrapa sedan med lämpligt verktyg :tummenupp

AtlantiZ skrev:
Bosse bildoktorn säger: Kylspray, skrapa sedan med lämpligt verktyg :tummenupp

Så där gör man med tuggumi. Choklad tar man bort med vanligt fläckborttagningsmedel. Om det är en gammal fläck behandlar man den först med glycerin.

(hoppas jag får pluspoäng hos tjejerna nu när jag är så huslig........nämnde jag att jag är singel :rolleyes: )

Bikerbitch skrev:

Jag har använt det här medlet "vanish" som ligger i en rosa burk. Det har gjorts lite reklam för det i Tv. Det ser muppigt ut, men har fungerat på både bläck och annat för mig.
Ta lite på en tandborste och häll på lite ljummet vatten och borsta.
Ge fan i att lägga tanborsten på ngt dumt ställe bara. Minnet är bra men kort. :rolleyes:

SamGun skrev:
(hoppas jag får pluspoäng hos tjejerna nu när jag är så huslig........nämnde jag att jag är singel :rolleyes: )

Du glömde skriva att du har en Sv650 Sam...DET ger pluspoäng de!
:tummenupp

Kleta in hela sätet med chokladsås, så försvninner fläcken! :rolleyes:

UrbanTiger skrev:
Hur stor är fläcken ?
Finns en del textiltvättmedel som borde funka. En våtdamsugare är perfekt att få det riktigt rend då man kan "skölja" ur textilen med vanligt vatten efter att man är färdig med tvättmedel. Köpte en sånn för ett par år sedan och körde en vända på min soffa. Äckligt var bara förnamnet :zpy På ett av armstöden hittade jag ett glas Coca Cola som spilldes typ 5 år tidigare, mums :gnissla

Fläcken är rätt liten. men jag har nog lyckats spilla mer saker där i mina dagar än bara chokladen. Grymt farligt att äta i bilen. Förutom i min raggarvolvo.
Kan du ta med dammsugaren då nästa gång ni kikar förbi Sthlm?
Annars tar jag o frågar Nettan :tuttar

Bikerbitch skrev:
Fläcken är rätt liten. men jag har nog lyckats spilla mer saker där i mina dagar än bara chokladen. Grymt farligt att äta i bilen. Förutom i min raggarvolvo.
Kan du ta med dammsugaren då nästa gång ni kikar förbi Sthlm?
Annars tar jag o frågar Nettan :tuttar

Oj.. smutsat ner karlns bil.. du kommer bli utan sex i minst 2 timmar efter att han fått reda på det!
Hade du krockat den hade du nog blivit utan i 3 timmar... :tungan

korvgubbe skrev:
Oj.. smutsat ner karlns bil.. du kommer bli utan sex i minst 2 timmar efter att han fått reda på det!
Hade du krockat den hade du nog blivit utan i 3 timmar... :tungan

Det var han som tipsade mig om fläcken. Jag fick varken straff eller sexvägran :tuttar
Hade jag krockat den hade det kostat saftigt med pengar, därför håller jag mig till att köra min bil istället :rock Den är äldre, ballare och tål att sölas ner ;)
,

Back