Jag älskar parkeringsvakter

  • Thread starter Thread starter Kia
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
War-psycho skrev:
Som sagt... mer dynamit. :tummenupp
Där tog argumenten mer eller mindre slut... ;)

Nu tror du säkert att jag vill få det till att jag är störst bäst och vackrast, även om jag inom snar framtid är det ville jag mest komma fram till att vi därmed borde förstå varandra nu, hehe.
 
EBS skrev:
Vad skulle fler lapplisor göra för skillnad? Det är oftast folk som har råd som ställer sig på lastzonen, stoppförbudet m.m.
Därför det är lapplisorna som fixar bortforslingen, som jag faktiskt pratade om.
EBS skrev:
Jag röstar heller för fler lastzoner i innerstan. Det finns en hel del parkeringshus, så man kan lätt göra i princip alla gator till lastzoner mellan 7 och 17.
Vad hjälper fler lastzoner, om massa felparkerare ska få stå där ostraffat ?
EBS skrev:
Hur kan övervakningen ha minskat? Jämnfört med när? Det är faktum att dom anställde 150 st nya förra året. Jag vet att dom har minst 10 st som patrullerar bara gamla stan hela dagarna. Jag tycker iallafall att övervakningen är betydligt större än för 2 - 3 år sedan.
Det är möjligt, men innan dess hade avregleringen sållat bort många fler än 150.
Sen har dom vart tvugna att anställa fler igen, då det inte funkade.
 
War-psycho skrev:
Det är möjligt, men innan dess hade avregleringen sållat bort många fler än 150.
Sen har dom vart tvugna att anställa fler igen, då det inte funkade.

Avregleringen av vad?
Det är väl i högsta grad reglerat med p-vakter på stadens gator?

HanneZ skrev:
Nej, Mattias blir så jobbig på msn då.

Ja, men jag vill se igen. Bryggbilden. :yoparty
 
Markus skrev:
Avregleringen av vad?
Det är väl i högsta grad reglerat med p-vakter på stadens gator?
Förr jobbade i princip alla lisorna på typ gatukontoret, men sen kom avregleringen som så vanligt innebar att lägstbjudande företag lovade att dom skulle klara biffen billigt (=mindre personal).

Samma typ av avreglering som kommunaltrafiken, vården m.m.

Det funkade som vanligt mindre bra, och beställaren (kommun/staten) fick skärpa kraven på entrepenörerna, vilket gjort att dom ökat personalstyrkan igen. (Dock inte lika mycket som innan avregleringen)
 
Last edited:
Markus skrev:
Avregleringen av vad?
Det är väl i högsta grad reglerat med p-vakter på stadens gator?



Ja, men jag vill se igen. Bryggbilden. :yoparty
Nej, jag är numera uppgraderad med 17 kg och vägrar visa mitt forna jag
 
War-psycho skrev:
Förr jobbade i princip alla lisorna på typ gatukontoret, men sen kom avregleringen som så vanligt innebar att lägstbjudande företag lovade att dom skulle klara biffen billigt (=mindre personal).

Samma typ av avreglering som kommunaltrafiken, vården m.m.

Det funkade som vanligt mindre bra, och beställaren (kommun/staten) fick skärpa kraven på entrepenörerna, vilket gjort att dom ökat personalstyrkan igen. (Dock inte lika mycket som innan avregleringen)


Jaha, du är sosse också? Kunde man ju gett sig fan på, förklarar en hel del. :rofl
 
War-psycho skrev:
Förr jobbade i princip alla lisorna på typ gatukontoret, men sen kom avregleringen som så vanligt innebar att lägstbjudande företag lovade att dom skulle klara biffen billigt (=mindre personal).

Samma typ av avreglering som kommunaltrafiken, vården m.m.

Det funkade som vanligt mindre bra, och beställaren (kommun/staten) fick skärpa kraven på entrepenörerna, vilket gjort att dom ökat personalstyrkan igen. (Dock inte lika mycket som innan avregleringen)

Nu är det ju iförsig så att dom fortfarande är anställda av Gatu och fastighetskontoret. Det står det iallafall på alla bilar dom åker runt i och på deras jackor. Privata parkeringar regleras såklart av privata bolag.
 
War-psycho skrev:
Sosse ?!!? Nä, nu har du nog fått en probe för mycket i UFO't ?

Sosse är jag IKKE !!!

Nänä, och du tycker avregleringar är dåliga per automatik ("som vanligt") för att du är vad, chaffis?
 
War-psycho skrev:
Vad hjälper fler lastzoner, om massa felparkerare ska få stå där ostraffat ?

Det är ju inte så att det inte finns några lapplisor nu. Jag tycker dom är fullt tillräckligt många.
 
EBS skrev:
Nu är det ju iförsig så att dom fortfarande är anställda av Gatu och fastighetskontoret. Det står det iallafall på alla bilar dom åker runt i och på deras jackor. Privata parkeringar regleras såklart av privata bolag.
Privata bolag har även vanliga gatuområden, speciellt i förorterna.
Alla arbetar på uppdrag från Gatu och fastighetskontoret.

Ungefär som SL, många olika entrepenörer, som kör åt samma beställare.
 
Markus skrev:
Nänä, och du tycker avregleringar är dåliga per automatik ("som vanligt") för att du är vad, chaffis?
Nej, i avregleringshysterin för ett antal år sedan, så gick det oftast fort & fel till.
Det har tagit ett bra tag att reda upp. (Citypendeln är ett exempel, Connex är ett annat exempel som strulade i början)

Avreglering är nog bra, bara man skriver kraven först, och inte bara tar lägstbjudande.

Äckliga staten behåller ju monopolet på det dom tjänar pengar på, sprit, läkemedel & spel. (Spel börjar dock komma nu.)
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top