Jaeflar vilken grym hoj!

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
2012 Vespa 300 GTS Super
Jag vet att jag är ute på hal is men som läget är nu så är tankarna stora kring att även införskaffa en sådan här korvätar-kiosk-prutt-glidare!

Jag kommer givetvis att behålla R1:an med (så galen är jag inte)

I höst ska jag nog försöka få tag på något bobberaktigt för en riktigt billig peng. En gammal harv som någon har byggt om för typ 15-20 lök.
Billig att äga, billig att köra, ett bra komplement! :tummenupp

Någon som vet vad detta är för hoj?

Lätt den snyggaste bobber jag sett iaf.

http://www.youtube.com/watch?v=xDeUpInTmGI

Tycker det ser ut som en suzuki vz800 vs800, men kraftigt omgjord..Var inne på samma spår som dig för en dryg månad sen, så jag gjorde slag i saken och köpte en gliiidare =) Men det var mest för att bygga om till något precis som denna...och min är en vz 800 marauder :)

Är lite på samma spår. Köpa en välbehållen glidare, billig som fan och sedan modifiera till bobberaktigt.
Jag ser flera fördelar:

1, jag får modifiera hojen så den har det stuk man vill ha! :tummenupp
2, lära sig meka! Lättare att riva en customhoj :D
3, antagligen billigare motordelar än till en R1:a! :Bugar
4, mycket tjötande vid korvkiosken! :)
5, Pilsner och skruvmejsel varje söndag i garaget! :tuttar

Är lite på samma spår. Köpa en välbehållen glidare, billig som fan och sedan modifiera till bobberaktigt.
Jag ser flera fördelar:

Och skillnaden på ovan nämnda saker gentemot den du har nu är? :hihi

Jag ser flera fördelar:

Du kommer bli förvånad när du ser priser på olika grejer till en custom!! Schnoordyrt på äkta norrländska! men beställer man från usa så är det överkomligt.

Så länge det bara är schhnooordyrt och inte DjjjäÄÄuVulskt dyrt så är det ok! :)

Kollade lite på blocket och jag tror detta kan vara något för mig, gratis i inköp, frågan är hur ofta man behöver skruva?

Man vill ju inte ägna hela sommaren i garaget...

http://www.blocket.se/jonkoping/Custom_bobber__27100235.htm?ca=15&w=3

Jag tycker den är grym!

Har du börjat riva din ännu? Du får gärna PM:a lite bilder på ditt objekt om du har tid och lust. :tummenupp

Kan upplysa herrarna om att hojen i filmen är
en Harley= inte ett billigt bobber objekt...
Maruder:va

Så länge det bara är schhnooordyrt och inte DjjjäÄÄuVulskt dyrt så är det ok! :)

Kollade lite på blocket och jag tror detta kan vara något för mig, gratis i inköp, frågan är hur ofta man behöver skruva?

Man vill ju inte ägna hela sommaren i garaget...

http://www.blocket.se/jonkoping/Custom_bobber__27100235.htm?ca=15&w=3

Jag tycker den är grym!

Har du börjat riva din ännu? Du får gärna PM:a lite bilder på ditt objekt om du har tid och lust. :tummenupp

Såg ball ut, men den är ju i princip färdig för kiosken =)..då får man ju inte göra om den från grunden :gnissla

Har inte börjat riva ännu..ska avvakta tills jag besiktigat den så slipper man massa gorm :)

Kan upplysa herrarna om att hojen i filmen är
en Harley= inte ett billigt bobber objekt...
Maruder:va

Jaa va fan vet jag..är ingen custom lover som kan egentligen nånting om olika modeller, men den var farligt lik min med vissa modifikationer. Kollade iofs inte jättenoga :)

Last edited:
Bobber är nog det fetaste man kan ha!
Jag har en ombyggd Dragstar 650 i bobberstuk (finns bilder i garaget för den som vill se). Dock så är jag sjukt sugen på en Superduke och blir tvungen att göra mig av med den. Skulle jag ha pengar nog hade det stått 2 hojar i garaget!

Drömmen vore att sätta ihop en egen HD bobber från grunden, med lös ram och allt runtomkring. Men har tummen alldeles för centralopererad för det! :D

Ja, en sådan hoj skulle man ha till Västerås Power meet....rockabilly..:)

Jaa va fan vet jag..är ingen custom lover som kan egentligen nånting om olika modeller, men den var farligt lik min med vissa modifikationer. Kollade iofs inte jättenoga :)

Det är en customtillverkad stelbensram med en S&S-motor av HD-Evo-typ, springergaffel, modifierad HD sportstertank. Klassisk semimodern bobber mao. Dvs modern drivlina men klassiskt chassie

Bobber är nog det fetaste man kan ha!
Jag har en ombyggd Dragstar 650 i bobberstuk (finns bilder i garaget för den som vill se). Dock så är jag sjukt sugen på en Superduke och blir tvungen att göra mig av med den. Skulle jag ha pengar nog hade det stått 2 hojar i garaget!

Drömmen vore att sätta ihop en egen HD bobber från grunden, med lös ram och allt runtomkring. Men har tummen alldeles för centralopererad för det! :D

Såg biledrna i ditt "garage" Tackar för inspirationen..nu vet jag exakt vad min kommer att likna =) Fråga: bakskärmen hemmagjord eller beställd, mått? Isåfall var? 160 däck baK?

Det är en customtillverkad stelbensram med en S&S-motor av HD-Evo-typ, springergaffel, modifierad HD sportstertank. Klassisk semimodern bobber mao. Dvs modern drivlina men klassiskt chassie

Hahaha tack jörgen för att du kom och glänste :tungan

Last edited:
Dessutom vet jag inte om man kan kalla något med så smal tank för "bobber"

Just den feta tanken är ju (IAF för mig) ett krav på en bobber.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!