Jacka, söker sportjacka av längre modell..

Kålle2

Medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Varberg
Hoj
2002, Suzuki Savage
Letar nya mc kläder och har problem med att hitta en bra jacka. Vill ha en jacka som jag skulle kunna funka med skinbrallor men också med ett par jeans. Har problemet att alla sportigare jackor blir för korta så vill ha tips på snygga jackor som är lite längre i modellen, skinn eller tyg eller båda delar, material är inte så noga (men söker inte en touring jacka). Gärna nått med lite praktiska fickor med, inte hittat nått ute i affärerna som inte blir för kort.

Är 179cm lång och väger in på 64kg, stl 50 eller 48 brukar sitta bra i övrigt men slutar som vid naveln, saknar en decimeter iaf..

Tips på nått "längre" märke eller modell?
 
Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
De flesta skinnställsjackor är korta med "stretch" i dragkedjeanslutningen till byxorna. Ska du köra med jeans utan att visa svanken får du kanske köpa ett sådant bälte:

ProductPopup.aspx


Vet inte vilka märken förutom detta det finns till dock.

Annars kanske hänglsejeans är ok? :D


Edit: Bildlänken verkar inte funka, men det är ett bälte med dragkedjeanslutning från Handelsboden.com
 
Last edited:

Kålle2

Medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Varberg
Hoj
2002, Suzuki Savage
Men för att förtydliga är det inte ett helt ställ jag vill åt utan lös jacka. Mycket pga precis som du säger brukar ställ jackorna vara ruggit korta + att de ställ jag provat som sitter bra i övrigt blir för korta, ett ställ där jag blir tvungen att "välja sida" går bort lika mycket som hängslejeans =)

Är hojlös idag men det blir en street hoj till våren så det är inte en glipa i ryggen för man hänger över en tank utan mitt problem är mer att en stl 48 jacka slutar över naveln på mig och där har iaf inte jag mina byxor. Såg en snygg jacka och något åt det hållet jag letar efter för nått år sedan i fighter forumet men kommer inte ihåg vad det var för märke, men den hade fickor fram, lite army/pilot stuk möter mc jacka, sökt men hittar inte igen den. Vill åt nått mångsidigt som funkar till om man så har en sprojlans Hornet eller till en gammal cafe hoj och som man samtidigt kan gå runt i hela dagen utan att skämmas ihjäl. Letat, letat och letat men verkar ju som de flesta som designar MC kläder är pensionärer eller går på crack.. (inget nedvärderande i åtanke för någon av folkgrupperna, bara en liknelse)
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Anledningen till att de flesta skinnjackor för MC-burk är korta är att crackrökarna anser att de ska användas till passande skinnbyxor.

Vurpar du med en skinnjacka utan dragkedja finns risken att den sitter som en korv i armhålorna och skyddar mindre bra. Det är nog deras tanke också.

Kolla Ikonjackorna. De verkar vara lite längre. Har inte provat men tycker de ser ut så.
T ex
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...x2-Leather-Jacket/SubProducts/34311-3105426-1

Fejkade magrutor också på just denna modell :rolleyes:. Kolla de andra med.
 

Kålle2

Medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Varberg
Hoj
2002, Suzuki Savage
Jobbat lite mer med google och om det är någon annan som faktiskt sitter i samma sits, lång överkropp men kortare ben för sin längd tror jag mig hittat en lösning. Dainese har storlekar med B som står för längre och D för kortare storlekar. Får testa att dela med en B jacka och en D byxa annars får man väl handla från PSI (hos vilka man kan måttbeställa).

Är det någon som kan hjälpa mig annars att hitta nått stilrent för lång smala killar så är tips varmt välkommna.
 

Grottmongot

grottmongot
Gick med
25 May 2008
Ort
Oxelösund
Hoj
Kawasaki gpx 1987,Suzuki ts 125 81,Mille r 02.
Jobbat lite mer med google och om det är någon annan som faktiskt sitter i samma sits, lång överkropp men kortare ben för sin längd tror jag mig hittat en lösning. Dainese har storlekar med B som står för längre och D för kortare storlekar. Får testa att dela med en B jacka och en D byxa annars får man väl handla från PSI (hos vilka man kan måttbeställa).

Är det någon som kan hjälpa mig annars att hitta nått stilrent för lång smala killar så är tips varmt välkommna.

Kanske en snygg skinnjacka med insydda skydd.
Letar du 80-talare så har jag en kawa gpx -88 till salu. 106hp på 190kg.
0709462249.
 
Last edited:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Om du inte prioriterar att se ut som en storm trooper eller för den delen en fransknutte så gör t.ex. Belstaff och även Dainese lite längre skinnjackor i mer klassiskt snitt. Möjligtvis även Furygan.
 

Kålle2

Medlem
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Varberg
Hoj
2002, Suzuki Savage
Bra liknelse med storm trooper! Antar du syftar till jackan från Icon som länkades om längre upp i tråden.. Men viste inte de franska knuttarna såg ut såhär :D

219413075-M.jpg


Men nu börjar vi snacka, vart kan jag hitta Belstaff och Furygan i Sverige?
Hittar inget via google...





Om du inte prioriterar att se ut som en storm trooper eller för den delen en fransknutte så gör t.ex. Belstaff och även Dainese lite längre skinnjackor i mer klassiskt snitt. Möjligtvis även Furygan.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Stormtrooper ska ha denna hojen ju:

SWSpeederBike.gif


Även om jag tror nördarna kräver att det är en "Scout Trooper".

:D
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top