Jack up kit links?

Har aldrig hört någon som rejsar höja ride heighten med andra hundben, dessutom låter 25mm väldigt mycket så min röst läggs tyvärr på anus.

Går det inte att lägga brickor vid övre stötdämparfästet tex 4mm? det gjorde stor skillnad på zx10 2006:a

Har aldrig hört någon som rejsar höja ride heighten med andra hundben, dessutom låter 25mm väldigt mycket så min röst läggs tyvärr på anus.

Går det inte att lägga brickor vid övre stötdämparfästet tex 4mm? det gjorde stor skillnad på zx10 2006:a

Det har jag gjort. 25mm låter dock som mycket att börja med mend et är ju från hoj till hoj och vilken körstil man har
.
Öhlinare mm brukar dock ha möjligheten att skruva rideheight rakt på dämparen vilket gör andra hundben ganska ointressant.

Frågan är om TS har problem med att bågen är understyrd eller svår att få in i kurvan eller om det helt enkelt bara en tyskröven han är sugen på. Det senare rekomenderas att ändra bakramen.

Last edited:
Nej det är ingen god ide att höja 25mm än mindre 40mm på en 10R för banåka

Sånt där ska man inte montera om man inte har helt klart för sig varför man behöver det. Att fråga andra om man behöver det är lite galet om man frågar mig.

Sånt där ska man inte montera om man inte har helt klart för sig varför man behöver det. Att fråga andra om man behöver det är lite galet om man frågar mig.

Japp, men det är bra att vara nyfiken av sig och fråga vart fall.

http://www.promecha.com.au/leverage_linkages.htm

Har en ganska bra förklaring om det där med fjädringslänkage och dess utväxling och vad som händer när man ändrar i det. Längre dogbones ger nämligen förutom en höjning en ändring av utväxlingen i länkaget så utan att räkna kan man inte veta om det är ok eller ej.

På de tidiga ZX10R 04-05 så var länkaget lite suspekt designat och många raceteam byggde om men på nyare så har det en god grunddesign. Behöver du ändra ride height så rekommenderas en dämpare med justerbar längd i första hand.

Tack för svar, då tror jag att jag kanske försöker lägga några brickor iställe. Tänkte det skulle vara skoj att få den lite mer kvickstyrd, dock så har jag inge problem med det. Det va mest en fråga vad som händer om gör det. Tack för bra svar.

Tack för svar, då tror jag att jag kanske försöker lägga några brickor iställe. Tänkte det skulle vara skoj att få den lite mer kvickstyrd, dock så har jag inge problem med det. Det va mest en fråga vad som händer om gör det. Tack för bra svar.

Vill du ha den lite mer kvickstyrd är det några enskilda mm du skall justera på gaffelns uppstick eller stötdämparlängden. Givetvis krävs det först och främst att hänget är korrekt justerat annars blir allt pannkaka. En sak många glömmer är vinkling och placering på clipon, det påverkar körupplevelsen i stor utsträckning och är en sak du bör prova innan du skruvar bort dig i en chassie-inställning som fungerar.

Om man ändrar placeringen av clipons, blir den mer kvickstyrd om jag sänker dom?

Om man ändrar placeringen av clipons, blir den mer kvickstyrd om jag sänker dom?
Nej i praktiken blir den inte mer snabbsväng men det förändrar mängden input som krävs från föraren så man förändrar upplevelsen. Tittar man på mopparna i depån så finns där ingen med jack up kits och spanar man mot vilka höjder och vinklar som används av proffsen så är de misstänkt nära standard.

En till sak som påverkar hur kvickstyrd cykeln är skicket på däcken, är dom plattslitna så blir cyklen trög att svänga med.

Jag tror att den hojen styr precis så kvickt som du ber den styra :-)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka